Criteo steekt 20 miljoen in AI-lab
Reclametechnologiebedrijf Criteo zet komende drie jaar twintig miljoen euro opzij om zich te verdiepen in kunstmatige intelligentie.
Reclametechnologiebedrijf Criteo zet komende drie jaar twintig miljoen euro opzij om zich te verdiepen in kunstmatige intelligentie.
Uit onderzoek van Perspective blijkt dat de aloude ‘wachtwoordparadox’ nog altijd van toepassing is: 42 procent van de Nederlanders kiest tegen beter weten in onveilige online wachtwoorden. Tel daar nog eens bij op dat bijna een derde van de meer dan tweeduizend ondervraagden hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts gebruikt, en het beeld is compleet: Nederlanders wéten dat dit uit veiligheidsoogpunt niet verantwoord is, en tóch doen ze het. En dat is zorgwekkend.
Instagram heeft stilletjes een Instagram Lite vrijgegeven voor de Google Play App Store. Deze lichtgewicht versie gebruikt weinig geheugen.
Unicef Australia laat bezoekers van haar website rekenkracht, middels een webbrowser, doneren zodat er cryptocurrency gemined kan worden. Unicef ontvangt op haar beurt een vergoeding voor het minen. Monero opent met dit vernuft, in samenwerking met het softwarebedrijf Coinhive, de deuren voor individuen en bedrijven om op een toegankelijke manier fondsen te werven. Kunnen ondernemers hiervan profiteren?
Kaartjesverkoper Ticketmaster zegt te zijn getroffen door een datalek, hoewel het vermoedelijk alleen Britse klanten betreft. Niettemin adviseert het bedrijf al zijn klanten om de rekeningafschriften in de gaten te houden op aanwijzingen van fraude of identiteitsdiefstal.
De Zeeuwse kabelaar Delta gaat weer mobiele abonnementen aanbieden. Afgelopen zaterdag opende het bedrijf een nieuwe winkel in Middelburg waar klanten het mobiele aanbod alvast kunnen ervaren. In Goes en Terneuzen komen soortgelijke winkels.
Google heeft een eerste Google Cloud Platform gevestigd in Finland en ook nog op een niet voor de hand liggende locatie, Hamina.
De reisbranche wordt steeds vaker het doelwit van botnets. Die conclusie trekt Akamai in zijn rapport Summer 2018 State of the Internet / Security: Web Attack.
De invloed van Big Data, Internet of Things (IoT) en Artificial Intelligence (AI) op Business intelligence (BI) afdelingen wordt steeds groter. Het gaat inmiddels verder dan het maken van analyses alleen. Deze whitepaper gaat in op hoe je buiten de standaard kaders van BI kijkt en hoe je klantdata actiegericht in kunt zetten.
TravelBird gebruikt kunstmatige intelligentie onder andere om een betere klantervaring te bieden. Fiona Vanderbroeck, Chief Traveller Officer, legt uit hoe dat in zijn werk gaat. “Dankzij AI hebben onze klanten meer wow-momenten.”
Je kent het probleem ongetwijfeld: stekkerdozen waarin je niet alle stekkers kwijt kunt omdat ze elkaar in de weg zitten. Met de Ball-Tab lijkt dat probleem verleden tijd.
Facebook stopt met zijn internetdrones, zongestuurde vliegtuigen die verafgelegen locaties van mobiel internet moesten voorzien. De productie in het Britse Bridgwater wordt stopgezet.
Drie jaar na de lancering in de VS gaat Google in Duitsland van start met zijn betaaldienst Google Pay. Drie banken en twee creditcardmaatschappijen zijn aan boord.
Maar een zeer kleine groep, amper 6 procent, gebruikt slimme luidsprekers zoals Apples HomePod om verlichting en verwarming aan te sturen. Dat blijkt uit onderzoek van IHS Markit.
Bij de Fraudehelpdesk blijven meldingen binnenkomen van mensen die zijn opgelicht door een telefonische helpdesk. Opvallend is dat deze gedupeerden zelf contact zochten met deze partij, zo schrijft de organisatie.