Opera gaat VPN-dienst zelf beheren
Opera gaat zijn VPN-dienst voortaan zelf beheren. Tot dusverre werd de dienst verzorgd door surfEasy.
Opera gaat zijn VPN-dienst voortaan zelf beheren. Tot dusverre werd de dienst verzorgd door surfEasy.
Volkswagen-dochterbedrijf Moia presenteert het eerste elektrisch aangedreven voertuig, een shuttlebus, waarmee het op Uber-achtige wijze miljoenen personenauto’s uit het dagelijks verkeer wil nemen.
Alle internationale labels van het reisconcern Expedia gaan over op Amazon Web Services als basisinfrastructuur voor IT.
Europa kan volgens investeerders en ondernemers ‘wereldleider’ worden op het gebied van technologische ontwikkelingen met kunstmatige intelligentie, cryptografie en blockchain.
Door bewust te zijn van de valkuilen die de massa emotie op deze markt aansturen, kun je geld besparen (en verdienen). Cryptocurrency is nu nog een ding van de toekomst. Op dit moment is er een klein deel van de bevolking dat erin investeert. Alleen al in Nederland investeerde slechts 1% — 2% van de huishoudens dit jaar in cryptocurrency. Het aantal mensen dat daadwerkelijk cryptocurrencies gebruikt is nog kleiner, dit komt bijvoorbeeld omdat er maar weinig instanties zijn die ze accepteren als betaalmiddel.
Naast het feit dat er nog niet veel gebruik is gemaakt van de verschillende munten binnen de cryptomarkt, zijn de technologie en het idee er achter ook moeilijk te begrijpen.
Autofabrikant Porsche lanceert in februari een ‘programmeerwedstrijd’ waar softwareontwikkelaars van buiten het bedrijf hun visie op de auto en -interface van de toekomst kunnen bouwen.
Het door hyperinflatie geteisterde Venezuela wil een cryptomunt uitgeven waarvan de waarde is gekoppeld aan de lokale reserves van olie, gas, diamanten en goud. Wanneer en hoe de Petro wordt uitgegeven is nog niet bekend.
Op het C&A plein in het centrum van Hilversum is zaterdag de eerste van de in totaal tien zogeheten mediabins in gebruik genomen. Deze pratende prullenbak nodigt mensen uit om afval in de prullenbak te gooien in plaats van op straat.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat in Europa het onderzoek leiden naar het datalek bij taxibedrijf Uber.
In en rond de stad Amsterdam bevinden zich meer dan 900.000 apparaten die gekoppeld zijn aan internet en vindbaar zijn via onder meer internetscanners. Daarmee vormen deze apparaten een potentieel doelwit voor hackers. Daarvoor waarschuwt beveiliger Trend Micro.
Dat het leerzaam en financieel aantrekkelijk is om te experimenteren is inmiddels bij veel marketeers en managers wel bekend, maar hoe zorg je dat je de data en inzichten die je tot je beschikking hebt ook slim inzet? Hoe ga je gestructureerd te werk en hoe haal je het meeste uit jouw team(s)? In dit artikel lees je hoe je in 5 stappen een data & evidence based werkwijze implementeert in jouw organisatie.
Niet minder dan 2,4 miljoen Nederlanders hebben de Pinterest-app op hun smartphone staan. Dat betekent een stijging van bijna een half miljoen gebruikers in een jaar tijd. Dertig procent van de respondenten die de app op het mobiele toestel heeft staan, gebruikt hem dagelijks, volgens nieuwe cijfers van Telecompaper.
Menig bedrijf komt voort uit een gemis of een (uit de hand gelopen) hobby, maar bij Willem en Teun Bontrup, eigenaren van VisDeal en VisDealshop, is dit allerminst het geval. Als geboren ondernemers kijken zij vooral naar de kansen die bepaalde markten met zich meebrengen en hoe ze deze kunnen omzetten in zoveel mogelijk orders. “De omzet verdubbelt nog ieder jaar.”
De Corda Campus in de Belgische stad Hasselt krijgt begin 2018 de beschikking over 5G. Daar zal nauw worden samengewerkt met het lab van Ericsson in Aken.
Welke (online) marketeer kan tegenwoordig nog zonder data? Het inzetten van klantdata voor marketingactiviteiten is belangrijker dan ooit. Het zorgt ervoor dat je je consument leert kennen en actief de customer journey kunt vormgeven, om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon te bezorgen. De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om deze consument persoonlijk te benaderen. Maar wil de consument dit wel? Staat het belang van de consument hierbij ook voorop?