More stories

Hoe OV-bedrijf HTM toewerkt naar een persoonlijke reizigerservaring 

Het Haagse OV-bedrijf HTM verbetert de online dienstverlening met een nieuwe reisplanner en een nieuwe website. “De digitale behoeften van reizigers veranderen continu.”

CMS

Booking en Expedia informeren consumenten duidelijker over hun aanbod

Booking.com en de Expedia-groep hebben de informatie voor consumenten over hun aanbod op hun websites verduidelijkt. Hiermee voldoen zij aan de uitgangspunten van het consumentenrecht, meldt Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Legal

Airbnb gaat 10 december naar de beurs

Het wordt de laatste, maar ook meteen grootste tech IPO van 2020: Airbnb. Het Amerikaanse bedrijf (Nasdaq ABNB) wil per aandeel tussen de 44 en 50 dollar vragen. De 51,9 miljoen aandelen moeten 2,6 tot 2,85 miljard dollar opbrengen.

Travel

Minister wil mogelijkheid vliegticketgarantiefonds onderzoeken

Minister Cora van Nieuwenhuizen is bereid om samen met ANVR, ANWB, Consumentenbond en SGR de mogelijkheid te onderzoeken van een […]

Travel

Zeventien miljoen euro groeigeld voor Tourlane

Online reisbureau Tourlane uit Berlijn haalt zeventien miljoen euro groeigeld op om de ncoronawinter door te komen.

Venture

Verlies Airbnb nu al 700 miljoen dollar in 2020

Airbnb heeft in de eerste negen maanden van dit jaar een omzet gegenereerd van 2,5 miljard dollar, 32 procent minder dan een jaar geleden. Het verlies liep op naar 700 miljoen. Dat blijkt uit het beursprospectus van het bedrijf.

Travel

Sunweb Group ziet af van overname Corendon

Hoewel in juni 2019 Sunweb Group een overeenkomst heeft gesloten voor de overname van de touroperator-activiteiten van Corendon in Nederland en België en Corendon Dutch Airlines, en toezichthouder ACM akkoord is, ziet het reisbedrijf daar nu toch van af.

Travel

SEO Brancheonderzoek: Vakantieparken in Nederland

Vorig jaar april publiceerde MVH Media het SEO Brancheonderzoek over de vakantieparken in Nederland. Daar keken ze naar de huidige SEO-status en de organische zichtbaarheid binnen Google. Gezien de ontwikkelingen in zowel de reisbranche in combinatie met COVID-19 én de ontwikkelingen binnen Google & SEO, leek het MVH Media een uitgelezen moment om dit SEO brancheonderzoek te voorzien van een update.

Marketing

Hooguit 1000 banen minder bij Booking.com in Amsterdam

Vakbond FNV verwacht dat er maximaal duizend banen verdwijnen bij het Amsterdamse hoofdkantoor van Booking.com. Dat is minder rigoreus dan het vooruitzicht van drie maanden geleden toen het moederbedrijf de afslanking bekend maakte.

Travel

Derde kwartaal ruim drie kwart minder luchtvaartpassagiers dan jaar eerder

Hoe moeilijk de online reisindustrie het heeft blijkt uit de jongste CBS cijfers. In het derde kwartaal van 2020 reisden bijna 5,5 miljoen reizigers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat zijn er 17,6 miljoen minder dan in het derde kwartaal van 2019, een afname van 76,3 procent.

Travel

Belgische Neckermann in surseance

De Belgische Neckermann heeft bescherming aangevraagd tegen zijn schuldeisers. De reisorganisatie is zwaar getroffen door de coronacrisis. Vanaf maandag gaan de 59 vakantiewinkels van Neckermann dicht.

Travel

Sunweb mag Corendon overnemen

Reisorganisatie Sunweb mag rivaal Corendon overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten.

e-commerce

TUI in zee met sportticketplatform XS2Event

Het Groningse B2B-platform voor toegangskaartjes voor sportwedstrijden XS2Event heeft een distributieovereenkomst getekend met TUI.

Travel

Hyperloop zet met fysieke en digitale ervaring grote stap in ontwikkeling

Naast Hyperloops eerste demonstratiemodel ontwikkelden we een reizigerservaring op basis van augmented en mixed reality.

Augmented Reality

Wie lange termijn winst wil, focust op acquisitie en retentie

De algehele e-commerce strategie van online retailers wordt bepaald door het business model. Je kunt twee typen businessmodellen onderscheiden: het model dat hoofdzakelijk gericht is op eenmalige aankopen en het model waarbij de nadruk ligt op het genereren van herhaalaankopen. De verschillen komt vaak heel duidelijk naar voren in de productlevenscyclus. Wie lange termijn winst wil, richt zich op acquisitie én retentie. Om dit succesvol uit te rollen zul je inzicht moeten creëren in klantgedrag en dat begint met een deepdive in de data. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van een succesvolle online marketing strategie op basis van acquisitie en retentie.

B2B online