More stories

5 kenmerken van goede influencer content

49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

Influencer marketing

Klantcontact NS International prominent via WhatsApp

NS Internationaal gaat binnenkort treintickets naast Facebook Messenger ook via WhatsApp verspreiden naar reizigers. Berichtenapps worden gestaag belangrijker in het contact met de reiziger onderweg en op bestemming.

Travel

KLM-vluchten efficiënter afgehandeld met app

Voor een binnenkomende vlucht op een internationale route duurt het gemiddeld anderhalf uur voordat het toestel aan de vervolgvlucht begint. Appron – samenvoeging van apron (platform) en app – wordt nu gebruikt om die ‘omdraaitijd’ sneller en efficiënter te realiseren. De app werd ontwikkeld door KLMs Digital Studio in samenwerking met een team van ontwikkelaars van IBM Services en Apple.

Travel

Google combineert zijn reisdiensten in Trips

Zoekbedrijf Google combineert al zijn reisgerelateerde producten, zoals vlucht- en hotelzoeken en overblijftips, in één aparte zoekbestemming genaamd Trips.

Travel

WeChatPay beschikbaar op Schiphol

WeChat Pay en Schiphol hebben voor Chinese bezoekers WeChat Pay Smart Airport gelanceerd. Daarmee kunnen de 500.000 Chinese passagiers Nederlandse onder meer online souvenirs bestellen en betalen met WeChatPay.

Payment

Investering van 484 miljoen dollar in GetYourGuide

Het Japanse investeringshuis Softbank leidt een financieringsronde waarmee de toeristische boekingssite GetYourGuide 484 miljoen dollar uit de markt haalt.

Venture

Tiqets stelt nieuwe CMO aan

Tiqets.com haalt met Dan Burdett als nieuwe CMO een internationale zwaargewicht in huis om het merk internationaal steviger neer te zetten.

Travel

Webshops en consumenten dupe van verboden verticale afspraken

Dat er afspraken worden gemaakt tussen leveranciers en webwinkels, is logisch. En dat die afspraken soms in strijd zijn met de wet, of op zijn minst discutabel zijn, is helaas niet nieuw. Gelukkig heeft de ACM onlangs aangekondigd strenger te gaan controleren op verboden afspraken. Maar vooral de handhaving daarvan is een must, zodat webwinkels en consumenten niet langer de dupe zijn.

Legal

7 tips voor de optimalisatie van de customer journey

Een klantreis inzichtelijk maken: Dat betekent dat je allereerst de touchpoints in kaart brengt. Vervolgens achterhaal je bij elk moment wat de behoefte is van de klant, hoe je het de klant zo gemakkelijk mogelijk kan maken en op welke momenten je écht onderscheidend wilt zijn door een onvergetelijke ervaring te creëren. Dit zijn de stappen om dat voor elkaar te krijgen.

Customer Experience

‘Meldplicht Airbnb in Amsterdam massaal genegeerd’

Amsterdamse vakantieverhuurders trekken zich weinig aan van de meldplicht die door de gemeente is ingesteld voor Airbnb. Nog geen kwart houdt zich eraan. Boetes worden nauwelijks uitgedeeld.

Travel

Nog eens 42 miljoen dollar extra voor reisstart-up Tourlane

De Amerikaanse investeerder Sequoia wil de groei van online reisbureau Tourlane uit Berlijn versnellen en steekt een half jaar na de eerste investering van 21 miljoen euro nog eens het dubbele in de start-up.

Travel

Ronald van Bruchem wordt Travel Director Sanoma

Ronald van Bruchem, nu werkzaam bij Thomas Cook, is aangenomen als Travel Director SMN. Hij start per 1 juli om de potentiele kansen voor het domein Vakantie.nl verder in kaart te brengen.

Travel

Trivago maakt minder tv-reclame vanwege jeugd

De nieuwe generatie reizigers kijkt minder televisie, dus boekt televisie voor hotelboekingssite Trivago ook in aan belang. De investeringen gaan er omlaag, terwijl die aan social en online video groeien.

Travel

Dalende populariteit Airbnb in Amsterdam

Het gebruik van Airbnb in Amsterdam is in 2018 voor het eerst gedaald. Dat zegt vastgoedadviseur Colliers op basis van cijfers van onderzoeksbureau AirDNA.

Travel

Leisure (Belvilla) in handen van OYO

OYO, het vakantieplatform dat door Airbnb, SoftBank, Grab en Didi wordt gesteund, neemt de Leisure Group over van Axel Springer voor 369 miljoen euro.

Travel