More stories

Onderzoek: bedrijven druk met posten op Facebook maar 58% luistert niet

Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.

Customer Engagement

Onderzoek: 26% van vragen op Facebook niet beantwoord door bedrijven

Veel bedrijven zijn actief op Facebook, maar wat nu precies het doel is blijft soms onduidelijk. Veel commerciële kansen worden gemist.

Customer Experience

Case: NS bereikte doelgroepen met contextual advertising en creatieve advertenties

De uitdaging bij de campagne rond NS Flex: één basisproduct, maar de campagne moest zich richten op twee heel verschillende doelgroepen.

Campagnes

Aanbieders vakantiehuizen vermelden prijzen voortaan inclusief verplichte kosten

Acht grote aanbieders van vakantiehuizen vermelden de prijzen inclusief alle verplichte bijkomende kosten. Na onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hebben zij hun prijsweergave aangepast. Niet overal waren verplichte kosten (zoals schoonmaakkosten, bedlinnen en toeristenbelasting) in de prijs opgenomen.

Travel

De toekomst van mobiel? Ontwerpen voor satellieten

Eind jaren negentig, in antwoord op een vraag naar mobieletelefoongebruik: ‘Ik ben niet zo belangrijk’. Inmiddels gaat het over echt óveral bereikbaar zijn.

Mobile

Campagnepanel #191: ‘Leuk. Als het werkt.’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een campagne van easyJet met muziek uit Spotify.

Campagnes

Ook recordomzet voor Expedia

Net als Airbnb en Booking, meldde ook Expedia Group uitzonderlijk goede resultaten over het derde kwartaal. Het Amerikaanse bedrijf brak omzetrecords omdat de reismarkt zich volledig heeft hersteld.

e-commerce

Booking Holdings boekt recordomzet

Booking Holdings realiseerde in het derde kwartaal een 29 procent hogere omzet van 8,1 miljard dollar. Het handelsresultaat bedroeg 2,7 miljard. Het zijn de beste resultaten tot nu toe.

Travel

Beste kwartaal ooit voor Airbnb

Airbnb rapporteerde dinsdag zijn grootste en meest winstgevende kwartaal ooit en versloeg de winst- en omzetverwachtingen van Wall Street.

Travel

Spanje start antitrustonderzoek naar Booking.com

De Spaanse concurrentiewaakhond heeft een onderzoek ingesteld naar mogelijk concurrentiebeperkend gedrag van de Nederlandse online reisbureaugigant Booking.com. Dit na aantal klachten die zijn ingediend door de Spaanse vereniging van hotelmanagers en de regionale hotelvereniging van Madrid.

Travel

Oprichter Snappcar met boekingssite voor laadpalen

Victor van Tol lanceert de boekingssite SleeperCharger.com. Daar kunnen reizigers door heel Europa kiezen uit 50.000 hotels met een geverifieerd werkende, beschikbare laadpaal voor hun e-auto.

Travel

KLM lanceert sub-brand Tech & Data

KLM brengt een nieuw merk op de markt waarmee het zich als werkgever specifiek wil richten op digitaal technische personeel.

Recruitment

Betere informatievoorziening nodig voor adoptie van elektrische auto’s

Ideeën bij de consument over elektrische auto’s kloppen vaak niet helemaal. Ze staan zo een snellere adoptie in de weg. Goede informatie is dus belangrijk.

Communicatie

Schepen Royal Caribbean krijgen Starlink-internet

Royal Caribbean Group is de eerste exploitant van cruiseschepen die zijn passagiers gaat voorzien van stabiel, betaalbaar breedbandinternet op zee en land. Daartoe sluit het bedrijf een samenwerking met internetprovider Starlink.

Travel

Nieuwe techfonds voor EU travel start-ups

Een nieuw specialistisch investeringsfonds richt zich op technische start-ups in de reis- en toerismewereld.

Venture