Google neemt tweets op in zoekresultaten
Google en Twitter sluiten een pact om tweets beter doorzoekbaar te maken en beter in de zoekresultaten van Google te tonen.
Google en Twitter sluiten een pact om tweets beter doorzoekbaar te maken en beter in de zoekresultaten van Google te tonen.
Twitter breidt zijn Promoted Tweet advertentieprogramma uit tot buiten het eigen netwerk. Flipboard en Yahoo Japan krijgen de primeur, zo meldt het microblog aan de vooravond van de presentatie van de kwartaalcijfers.
Twitter maakt een duikvlucht in het dagelijks gebruik. Dat stelt Newcom na onderzoek onder ruim 10.000 Nederlanders van 15 jaar en ouder.
Twitter heeft nieuwe functies toegevoegd aan zijn apps en de website. Gebruikers kunnen video’s uploaden en privéberichten sturen naar meerdere mensen tegelijk.
Iedereen die veel met Twitter werkt heeft wel eens de vraag: wat zijn ook alweer de afmetingen van de header, profielfoto of cards? Op het blog van AgoraPulse vond ik een heel handig overzicht tegen van alle Twitter afmetingen. Bookmark dit en je hoeft nooit meer lang te zoeken.
Ongeveer een kwart van de Nederlanders heeft de Twitter-app geïnstalleerd op zijn smartphone. Het merendeel gebruikt de app minimaal een keer per maand. Het Telecompaper Consumer Panel concludeert dat 15 procent van de Nederlanders een actieve gebruiker is van Twitter via mobiel.
Twitter wil zijn advertentiedomein naar verluidt verder uitbreiden, inclusief andere websites en apps van derden. De advertenties verschijnen dan in zogenoemde Twitter-streams.
Uitgeverij Hachette gaat rechtstreeks boeken verkopen vanuit Twitter, zij het voorlopig nog wel als experiment. Boeken van Amanda Palmer en Chris Hadfield zijn verkrijgbaar via ‘in-stream Twitter purchasing’.
Facebook-dochter Instagram heeft met 300 miljoen maandelijkse gebruikers Twitter ingehaald. Nog geen negen maanden geleden stond de teller van Instagram op 200 miljoen gebruikers. Twitter had enkele weken terug 284 miljoen actieve maandelijkse gebruikers.
De dominantie van Facebook en Twitter in social marketing is voorbij, stelt marktonderzoeker Forrester. Het raadt bedrijven aan zich meer te richten op specialistische sociale omgevingen en, niet te onderschatten, de eigen mediakanalen.
Twitter breidt zijn Benelux kantoor uit met een vestiging in Brussel. Dat meldt de Belgische krant De Tijd. Daar komt een vijftal werknemers te zitten die hoofdzakelijk advertenties gaan verkopen.
Kortgeleden lanceerde Twitter de koopknop: een button die twitteraars direct producten laat aanschaffen zonder het platform te hoeven verlaten. Volgens experts de uiterste poging van het bedrijf om de dalende beurskoers en tegenvallende resultaten een positieve impuls te geven.
Twitter wil een kantoor in Hong Kong openen om Groot-China beter te kunnen bedienen. Saillant detail: Twitter wordt in de Volksrepubliek China geblokkeerd.
Vorige week breidde Twitter haar cardtechnologie uit met een nieuwe audio-card. De audiocard maakt het mogelijk voor adverteerders (lees artiesten of platenmaatschappijen) om hele nummers te laten afspelen ín een tweet terwijl degene die ernaar luistert gewoon door kan blijven lezen in zijn of haar tijdlijn. Maar deze nieuwe audiocard kan ook een bijkomend effect hebben! De heropleving van de podcast als marketingtool?
Sinds vorig jaar hebben Nederlandse gemeenten 88 procent meer gereageerd op vragen van burgers op Twitter. Dat blijkt uit een analyse van social media monitoring bedrijf Coosto. De gemeente Rotterdam reageerde gemiddeld het snelst op Twitter. Gemeente Utrecht reageerde op de meeste vragen die via Twitter werden gesteld.