Google maakt Gmail interactiever
Google wil zijn maildienst Gmail interactiever maken. Het idee is dat gebruikers niet meer van app hoeven te wisselen als ze een bepaalde taak willen uitvoeren.
Google wil zijn maildienst Gmail interactiever maken. Het idee is dat gebruikers niet meer van app hoeven te wisselen als ze een bepaalde taak willen uitvoeren.
Adobe stopt met de ondersteuning van Shockwave op Windows vanaf april. Op de Mac was de plugin voor het afspelen van multimedia al in 2017 niet meer verkrijgbaar.
“Zelfs het telefoonboek kan als hypertext worden gelezen”, klonk het in maart 1989 visionair. Vandaag is het dertig jaar geleden dat Tim Berners-Lee het concept voor het world wide web uit de doeken deed.
De standaardenorganisatie voor het web, het W3C, neemt WebAuthn (Web Authentication) in gebruik. Dat kan wachtwoorden vervangen door bijvoorbeeld vingerafdrukken in de browser of externe apparaten die log-ins autoriseren.
De Hero image – de grote foto die de homepage van een site overheerst – is alom tegenwoordig op het web. En dat terwijl het gebruik ervan zo vaak de plank misslaat. Toch lijkt iedereen het erover eens; de hero is belangrijk en verdient ruimte. Maar is dat wel zo?
Efficiency is het sleutelwoord als je meerdere websites tegelijkertijd moet managen. Bij veel organisaties worden het beheren van de verschillende websites en subdomeinen verdeel over de verschillende marketingteams per land of regio. Hoe kun je dit proces optimaliseren? Het antwoord lees je in deze whitepaper.
Met de lancering van Firefox 69 in september van dit jaar zal ontwikkelaar Mozilla de ondersteuning voor Adobe flash Player standaard uitschakelen. Het zal echter nog wel mogelijk blijven om Flash Player via de instellingen van de browser te activeren.
Het digitale agentschap Backelite gaat voortaan verder onder de naam Idean. Dit is het creatieve studionetwerk van Capgemini Invent, dat zich richt op digitale innovatie, advies en transformatie.
Medians – het online platform dat medische proefpersonen werft – heeft te maken met een uitdagende tegenstelling. Hoe beter het gaat met de economie, hoe lastiger het is om de belangrijkste doelgroep te overtuigen mee te doen. Door op een slimme manier de informatie-overload tegen te gaan, heeft het de conversiecijfers toch flink weten te verbeteren.
Ze zeggen dat over smaak valt niet valt te twisten. Nou, in dit artikel over de webdesign trends voor 2019 zijn de experts het lang niet altijd met elkaar eens. Gelukkig delen ze in totaal maar liefst 18 interessante webdesign trends voor 2019 met ons. Nieuwsgierig? Lees dan snel dit uitgebreide artikel en je bent weer helemaal klaar voor het komende jaar.
Het desktopscherm was altijd het domein van webdesign. Daar kwam de telefoon bij, waardoor het fröbelen op de vierkante centimeter bleef. Tijdens het Digital Dinner werd nog maar eens duidelijk dat de nieuwe generatie tech-designers vooral buiten de schermen denkt en werkt. En: leuk, een zelfrijdende auto. Maar wat doe je als die auto je vriend wil worden?
Verbazingwekkend, de helaas nog veel voorkomende uitspraak: “We willen het zo, want bij Coolblue hebben ze dat ook”. Dit doet sterk denken aan vroeger, als je iets verkeerd had gedaan en je ouders zeiden: “Als je vriendje in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?” Waarom kopiëren we elkaar?
Emakina Nederland gaat de corporate website van de organisatie achter de World Press Photo in het nieuw steken.
Buienradar.nl is door het publiek verkozen tot de website van het jaar. Het team achter de website kreeg de prijs donderdag uitgereikt tijdens een gala in Amsterdam.
Net als in kunst en architectuur zijn er in webdesign bepaalde stromingen die komen en gaan. De afgelopen twee jaar heeft brutalisme aan populariteit gewonnen. Een ruige stijl die veel mensen als verrassend of zelfs als lelijk en ongebruiksvriendelijk bestempelen. Wat is het, waar komt het vandaan en zijn deze aantijgingen waar?