Microsoft stopt eind 2020 ondersteuning voor Flash
Microsoft stopt met de ondersteuning voor Flash in al zijn browsers eind 2020. Dat is ook het moment dat Adobe, de bedenker van Flash, zijn ondersteuning stopzet.
Microsoft stopt met de ondersteuning voor Flash in al zijn browsers eind 2020. Dat is ook het moment dat Adobe, de bedenker van Flash, zijn ondersteuning stopzet.
Broodjeswinkel Délifrance steekt zijn Europese webshops in het nieuw, zowel aan de voor- als de achterkant. Dat heeft praktische gevolgen voor de vierhonderd winkels verspreid over zestien landen.
De Stichting Dutch Digital Design, die zich inzet voor zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk in binnen- en buitenland, heeft een nieuw bestuur en Raad van Advies aangesteld. Ook is het communicatieteam benoemd en zijn 24 curatoren aangetrokken om nieuw digitaal werk te beoordelen.
Hardware Info heeft naast een nieuwe site ook een nieuwe naam gelanceerd en een verbeterde productvergelijker ontwikkeld. Hardware.Info heet voortaan Hardware Info, zónder punt.
E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.
Een geïntegreerde martech stack en het ontwikkelen en distribueren van hyperrelevante content zijn de twee belangrijkste succesfactoren voor een moderne retailmarketing-strategie. Wanneer je databronnen op de juiste manier weet te koppelen en je jouw klanten op elk platform persoonlijke content aanreikt, kan dit zich uitbetalen in een significante conversie boost. Maar hoe doe je dat? Door het ontwikkelen van persoonlijke customer journeys.
Albert Heijn heeft zijn homepage in de Bonus-pagina in het nieuw gestoken om het gebruiksgemak te vergroten.
De slechtste website van België is zó slecht qua webdesign dat het een internationale hit is. UserInYerFace.com ging woensdag viral en gaat nu richting de twintig miljoen bezoeken.
Het maken van mooie websites is moeilijker dan het lijkt. In je hoofd heb je het perfecte plaatje al voor je, maar aan de vertaalslag naar een werkend concept zitten nogal wat haken en ogen. Wat is de juiste plek voor je logo, wat voor type menu past er het beste bij en welke informatie moet in de footer komen? Met deze bronnen doe je geheid inspiratie op.
Het in-house designteam is het nieuwe bureau. Waar design het primaire domein was van groepjes specialisten die eens in de zoveel tijd een huisstijl kwamen opfrissen, heeft de explosieve groei van digitalisering een continue vraag naar design gecreëerd.
Er is zoveel te zien en er wordt zoveel moois gemaakt op het web. Ik kan nooit alles bekijken en vergelijken, maar wat ik kan doen en ook zal doen is ieder kwartaal vijf vondsten met je delen die mij zijn bijgebleven. Dit keer gaan we van hout tot steen en van dogs naar doodles.
Consumenten volgen in het algemeen minder dan tien merken, zo blijkt uit onderzoek van Bynder. Merken zouden volgens dit bedrijf in het algemeen meer aandacht moeten besteden aan het gebruik van hoge kwaliteit visuele elementen en video. Die scoren qua merkinteractie veel hoger (ruim 58 procent) dan moderne technieken als VR en AR (16) en chatbots en forums (12).
De functionaliteit van websites verandert voortdurend en dus is het zaak op ze up to date te houden. Vijftig procent van de conversie vindt niet plaats omdat informatie niet gevonden wordt. Zorg er ook voor dat informatie levendig blijft. Design Advisor heeft een infographic samengesteld met de belangrijkste tips.
BrainCreators introduceert in samenwerking met het Amerikaanse contentbureau Runway Manhattan, een intelligent platform voor de mode-industrie. FashionBrain is speciaal ontwikkeld voor professionals en helpt bij het identificeren en analyseren van foto’s op het gebied van mode en entertainment.
Ik hou van websites. De constante mogelijkheid die het web biedt om creatief te zijn en te innoveren maakt dit het allermooiste medium om in te werken. Dit is een ode aan de bureau’s en bedrijven die de randen van innovatie en webdesign opzoeken. Het mooiste, vreemdste, gepolijste, speelste of innovatiefste werk dat ik het afgelopen kwartaal tegen ben gekomen verzameld in een lijst.