Nieuw design voor homepage Albert Heijn
Albert Heijn heeft zijn homepage in de Bonus-pagina in het nieuw gestoken om het gebruiksgemak te vergroten.
Albert Heijn heeft zijn homepage in de Bonus-pagina in het nieuw gestoken om het gebruiksgemak te vergroten.
De slechtste website van België is zó slecht qua webdesign dat het een internationale hit is. UserInYerFace.com ging woensdag viral en gaat nu richting de twintig miljoen bezoeken.
Het maken van mooie websites is moeilijker dan het lijkt. In je hoofd heb je het perfecte plaatje al voor je, maar aan de vertaalslag naar een werkend concept zitten nogal wat haken en ogen. Wat is de juiste plek voor je logo, wat voor type menu past er het beste bij en welke informatie moet in de footer komen? Met deze bronnen doe je geheid inspiratie op.
Het in-house designteam is het nieuwe bureau. Waar design het primaire domein was van groepjes specialisten die eens in de zoveel tijd een huisstijl kwamen opfrissen, heeft de explosieve groei van digitalisering een continue vraag naar design gecreëerd.
Er is zoveel te zien en er wordt zoveel moois gemaakt op het web. Ik kan nooit alles bekijken en vergelijken, maar wat ik kan doen en ook zal doen is ieder kwartaal vijf vondsten met je delen die mij zijn bijgebleven. Dit keer gaan we van hout tot steen en van dogs naar doodles.
Consumenten volgen in het algemeen minder dan tien merken, zo blijkt uit onderzoek van Bynder. Merken zouden volgens dit bedrijf in het algemeen meer aandacht moeten besteden aan het gebruik van hoge kwaliteit visuele elementen en video. Die scoren qua merkinteractie veel hoger (ruim 58 procent) dan moderne technieken als VR en AR (16) en chatbots en forums (12).
De functionaliteit van websites verandert voortdurend en dus is het zaak op ze up to date te houden. Vijftig procent van de conversie vindt niet plaats omdat informatie niet gevonden wordt. Zorg er ook voor dat informatie levendig blijft. Design Advisor heeft een infographic samengesteld met de belangrijkste tips.
BrainCreators introduceert in samenwerking met het Amerikaanse contentbureau Runway Manhattan, een intelligent platform voor de mode-industrie. FashionBrain is speciaal ontwikkeld voor professionals en helpt bij het identificeren en analyseren van foto’s op het gebied van mode en entertainment.
Ik hou van websites. De constante mogelijkheid die het web biedt om creatief te zijn en te innoveren maakt dit het allermooiste medium om in te werken. Dit is een ode aan de bureau’s en bedrijven die de randen van innovatie en webdesign opzoeken. Het mooiste, vreemdste, gepolijste, speelste of innovatiefste werk dat ik het afgelopen kwartaal tegen ben gekomen verzameld in een lijst.
Google wil zijn maildienst Gmail interactiever maken. Het idee is dat gebruikers niet meer van app hoeven te wisselen als ze een bepaalde taak willen uitvoeren.
Adobe stopt met de ondersteuning van Shockwave op Windows vanaf april. Op de Mac was de plugin voor het afspelen van multimedia al in 2017 niet meer verkrijgbaar.
“Zelfs het telefoonboek kan als hypertext worden gelezen”, klonk het in maart 1989 visionair. Vandaag is het dertig jaar geleden dat Tim Berners-Lee het concept voor het world wide web uit de doeken deed.
De standaardenorganisatie voor het web, het W3C, neemt WebAuthn (Web Authentication) in gebruik. Dat kan wachtwoorden vervangen door bijvoorbeeld vingerafdrukken in de browser of externe apparaten die log-ins autoriseren.
De Hero image – de grote foto die de homepage van een site overheerst – is alom tegenwoordig op het web. En dat terwijl het gebruik ervan zo vaak de plank misslaat. Toch lijkt iedereen het erover eens; de hero is belangrijk en verdient ruimte. Maar is dat wel zo?
Efficiency is het sleutelwoord als je meerdere websites tegelijkertijd moet managen. Bij veel organisaties worden het beheren van de verschillende websites en subdomeinen verdeel over de verschillende marketingteams per land of regio. Hoe kun je dit proces optimaliseren? Het antwoord lees je in deze whitepaper.