More stories

Dekamarkt vernieuwt site

Dekamarkt heeft zijn site vernieuwt voor wat het noemt een ‘optimale winkelervaring’. De klantbeloftes van DekaMarkt (herkomst, inspiratie, betrokken, verantwoord en prijs) hebben op de vernieuwde website een prominente rol gekregen. Zo zijn de receptenpagina’s volledig vernieuwd en is er een sterke focus op video.

Web-design
Premium

Vivat lanceert nieuwe online verzekeraar

Verzekeraar Vivat lanceert onder de naam nowGo een nieuw digitaal label voor auto-, inboedel- en reisverzekering.

Digital Agencies

7 dingen die een designer moet weten over digitale toegankelijkheid

Digitale toegankelijkheid helpt mensen met een handicap of een beperking om gemakkelijk de weg te vinden op het internet. Net zoals openbare voorzieningen toegankelijk zijn voor iedereen, zou dat ook op het web zo moeten zijn. Welke webrichtlijnen zijn er en waar moet een designer nog meer rekening mee houden?

Web-design

Een krachtig storytellingmiddel? Kleur

Onze hersenen hebben kleur al waargenomen voordat we vormgeving, nummers en woorden hebben gezien. Kleur is daarom één van de meest krachtige middelen als het gaat om storytelling. Met het juiste kleurgebruik kun je je kijkers sturen, een bepaalde emotie laten voelen en zelfs hun bloeddruk en hartslag verhogen.

Web-design

Nextail levert nieuw Intertoys.nl op

Het digitale bureau van Blokker Holding, Nextail, heeft de vernieuwde webshop van Intertoys opgeleverd. Makkelijk zoeken en responsive design staan daarin voorop.

Digital Design

Google koopt AMP-bedrijf

Google heeft Relay Media gekocht, een bedrijf van een voormalige Google medewerker dat reguliere webpagina’s converteert naar het AMP formaat.

Web-design

TamTam bouwt nieuwe website Beeld en Geluid

Beeld en Geluid uit Hilversum laat een nieuwe site ontwikkelen die beter past bij de moderne tijd, want deze moet wel goed bruikbaar zijn op mobiele apparaten.

Media

Google verandert AMP wellicht in Instant

Herkenbaarder en minder afstandelijk, zal Google gedacht hebben toen ze met de proeven begonnen om de term AMP in zoekresultaten te vervangen door Instant.

Search

Yilps koopt sitebouwer Modular

Start-up Yilps, dat freemium MKB-websites helpt bouwen, breidt zijn operationele capaciteit uit met de overname van de twee mannen achter Modular.

Web-design

Recordomzet voor Adobe, marketingcloud kan beter

Adobe Systems, het bedrijf van Photoshop en Adobe Reader, heeft afgelopen kwartaal een recordomzet gerealiseerd. De omzet nam met meer dan een kwart toe, grotendeels dankzij de vraag naar clouddiensten.

Marketing

Google Chrome maakt einde aan autoplay

Googles browser Chrome speelt vanaf volgend jaar niet automatisch meer video’s met geluid af. Dat geldt zowel voor de mobiele variant als de destopversie.

Marketing

De relatie tussen responsive en adaptive webdesign

Bij elke website-optimalisatie hoort standaard het advies: maak je website responsive! De term responsive webdesign is dan ook niet weg te denken uit het internetjargon. Daar kan tegenwoordig ook de term adaptive webdesign aan toegevoegd worden. Een term die aan populariteit wint, maar tot de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk geformuleerd is. Staat het gelijk aan responsive webdesign, zijn het tegenpolen of hebben ze een andere relatie?

Web-design

Toegankelijkheid Belgische websites kan veel beter

Het gros van de Belgische sites uit de jaarlijkse Toegankelijkheidsmonitor is niet echt toegankelijk. Slechts 17,9 procent voldoet aan de eisen.

Web-design

TamTam ontwerpt nieuwe site ASN Bank

TamTam heeft de nieuwe responsive site voor ASN Bank ontworpen. Het kleurenpalet is lichter dan voorheen, waardoor de optimistische blik van de bank beter naar voren komt.

Web-design

Petitie voor behoud Flash

Een Finse webontwikkelaar wil Flash voor toekomstige generaties behouden en is een petitie gestart om Flash open source te maken. Juha Lindstedt vindt dat Flash een belangrijk onderdeel is geweest van internet en wil dat Flash websites en spelletjes uit het verleden ook later nog bekeken kunnen worden.

Marketing