More stories

Adobe kondigt einde Flash aan

Adobe stopt in 2020 met met zijn Flash Player. De animaties worden dan niet langer ondersteund en de speler krijgt geen updates meer. Adobe ziet nu ook in dat open standaarden als HTML5 en webGL betere alternatieven zijn.

Tech

Mobiele SEO is een must: hoe blijf je vindbaar in een mobiele wereld?

Websitebezoek via smartphones en tablets is een aantal jaren terug al het bezoek via de desktop voorbijgestreefd. Dit betekent dat een goede mobiele versie van je website absoluut essentieel is. Je klanten komen waarschijnlijk vanaf verschillende apparaten op je site en daarom is het je verantwoordelijkheid dat die klant de best mogelijke ervaring heeft. Dit is waar mobiele optimalisatie om draait: je website aanpassen voor verschillende beeldschermformaten en besturingssystemen, zowel qua design als inhoud.

Mobile
Premium

Guapa E-commerce neemt Concept7 over

De aandeelhouders van bureau Guapa E-commerce nemen het eveneens Groningse designbureau Concept7 over. Hierdoor kan Guapa het element human-centered digital design toevoegen aan zijn eigen producties.

Digital Agencies

Nieuwe site Paradiso gekoppeld aan Spotify

Het Amsterdamse poppodium Paradiso heeft een nieuwe website waarin zelfs een koppeling met Spotify tot stand is gebracht. Door het analyseren van luistergedrag via de streamingdienst, worden persoonlijke programma-suggesties gedaan.

Web-design

Vlak voor een piekperiode een redesign: zo deed Kaartje2go het

Kun je als e-commercebedrijf het risico nemen om vlak voor de belangrijkste piekperiode over te stappen op een nieuwe site? […]

Web-design

Nederlandse versie van fotosite iStock

Getty Images lanceert een Nederlandse versie van fotosite iStock. Voortaan kunnen klanten in het Nederlands zoeken naar foto’s, video’s en illustraties.

Marketing

De 53 beste Google Fonts in 2017

Google Fonts is al jaren één van de populairste providers van gratis fonts voor je website. Op dit moment huisvest deze enorme fontbibliotheek maar liefst 818 webfonts. Voor het geval je door de bomen het bos niet meer ziet, zoeken wij graag voor je uit wat de beste Google Fonts in 2017 zijn.

Web-design

De basis van UX-design en de raakvlakken met online marketing

Wat houdt UX-design in? En welke raakvlakken heeft het met online marketing? Onderstaand beschrijf ik de volledige basis van UX-design. De relatie met User Research, User Testing en conversie-optimalisatie, visueel ontwerpen en interaction design, en hoe deze disciplines elkaar kunnen versterken.

Customer Experience

Wat is de beste indeling van een website voor organische vindbaarheid?

In dit artikel leg ik uit welke verschillende mogelijkheden er zijn om een website op te bouwen, en wat de invloed hiervan is op organische vindbaarheid. In het tweede deel van het artikel ga ik ook dieper in op het fenomeen microsites.

Search

Het geheim van een goede landingspagina

Hoe maak je een goede landingspagina? Onderstaand geef ik een aantal praktische tips en voorbeelden die je kunt gebruiken om de eerste indruk die een bezoeker op je site of landingspagina heeft een goede opvolging te geven.

Conversie

Site Centraal Beheer introduceert lettertype voor mensen met dyslexie

Centraal Beheer introduceert op zijn website een speciaal lettertype voor mensen met dyslexie. Het is de eerste verzekeraar die het zogenoemde Dyslexie font inzet.

Web-design

Dutch Digital Design krijgt brede vakjury

Dutch Digital Design, het podium voor het beste Nederlandse digitale werk, heeft een 12-koppige vakjury aangesteld. Die moet allerlei cases helpen aandragen en selecteren, die daarna via de verschillende kanalen onder de aandacht worden gebracht in zowel binnen- als buitenland.

Creative

Structured Data: dynamisch opmaken van de content via GTM

De implementatie van Structured Data op een website wordt alsmaar belangrijker. Zeker met de komst van de Google Home en andere spraakgestuurde assistenten die getriggerd worden door spraakopdrachten. De opmaak via Schema.org is in het leven geroepen om zoekmachines een handje te helpen in het begrijpen van de content op je website en om een mogelijk zoekresultaat te verrijken met extra informatie of zichtbaarheid.

Web-design

Google breidt AMP technologie uit naar advertenties

Google gaat zijn AMP technologie waarmee mobiele webpagina’s sneller kunnen worden geladen, uitbreiden naar zijn zoekdienst en advertenties.

Online advertising

Dynamische content op websites: vijf bezwaren (en oplossingen)

Personalisatie gaat in outbound marketing al heel ver, maar op de website zelf wordt het nog niet op grote schaal toegepast. Dat terwijl je door datapunten te combineren de klant ook online veel specifieker kunt benaderen.

Conversie