‘Flash over twee jaar verdwenen’
Flash is over twee jaar zo goed als verdwenen. Dat voorspelt Encoding.com in zijn jaarverslag. Het bedrijf keek vooral naar trends in online video.
Flash is over twee jaar zo goed als verdwenen. Dat voorspelt Encoding.com in zijn jaarverslag. Het bedrijf keek vooral naar trends in online video.
HTTPS moet de standaard op alle webpagina’s worden, vindt Google, omdat het ontbreken van de ‘S van secure’ risico’s met zich meebrengt. Dat wil het technologiebedrijf afdwingen met een aanstaande browserupdate.
Adobe is een online website bouwer Portfolio gestart. Het is de opvolger van Behance Pro Sites, de dienst die Adobe in 2012 overnam.
Oracle stopt in september met zijn Java browser plugin. Chrome, Firefox, Edge en Safari laten de ondersteuning van zogenoemde NPAPI-webplugins definitief vallen, voor zover ze dat al niet hebben gedaan, en daardoor ziet Oracle geen brood meer in de verdere ontwikkeling ervan.
Wij worden regelmatig ingeschakeld om de bouw van een nieuwe website te begeleiden. Helaas komt dit verzoek vaak later dan we zouden willen. Als wij zo vroeg mogelijk bij het proces betrokken worden, kan je namelijk veel kosten besparen en kopzorgen voorkomen! In deze blogserie delen wij onze visie op websiteontwikkeling. Opdat online marketing consultants, overal ter wereld, beter hun werk kunnen doen! (En jij kosten voor je nieuwe website kan drukken én een betere website krijgt..)
Virtual Reality (VR) is niet langer alleen weggelegd voor bijvoorbeeld de gameconsole. Ook de webbrowser is inmiddels geschikt voor de driedimensionale wereld. Daarmee vindt VR zijn weg naar de gewone doorsnee website.
KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.
Fabrique heeft per 1 januari 2016 een nieuwe directie. Pieter Jongerius, Matthijs Klinkert en Erik van der Meer nemen de leiding van het ontwerpbureau over. Zij zullen de komende jaren ook de nieuwe koers verder gaan vormgeven.
Micro-animaties en de micro-interacties die hierop volgen zijn al enige tijd onderdeel van apps, maar vinden ook hun weg tot design voor web en mobiel. De animaties stimuleren de (micro)interactie die goed is voor de betrokkenheid én conversie.
Floow Travel heeft een nieuw online boekingssysteem in gebruik genomen. Daarin zijn de reizen van zowel Floow Travel als Floow Dynamic opgenomen.
A/B-testen zijn de beste manier om de gebruikersvriendelijkheid van je website te testen. Ook al ben je nog zo overtuigd van de werking van je site, gebruikers geven toch de doorslag. Deze infographic van Optimizely geeft tips voor het testen van media-, retail-, reis- en B2B sites.
Wat heeft de voorkeur: een app of de browser? Voor sommige mobiele activiteiten is de keuze snel gemaakt. Online bankieren doet de consument via apps. En een onderzoek naar auto’s en trucks verloopt via de browser. Maar wat het nieuws betreft, is de consument niet zo eenduidig.
Webdesigners hebben in 2016 de opdracht om een onderscheidend ontwerp te combineren met een aangename gebruikerservaring. Geen eenvoudige opgave, want een eigenzinnig design staat vaak op gespannen voet met optimaal gebruikersgemak.
Dat 2016 het jaar van data gaat worden is overduidelijk. Silicon Valley zet er vol op in. Digital becomes personal. We willen alles weten over de (eind)gebruiker om deze zo goed mogelijk te informeren en faciliteren. Verkeerde voorbeelden ten overvloed. Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, vroeg wat de trends worden voor 2016.
De webdesigntrend van 2016? In elk geval minimalistisch en simpel. Vandaar: The Rise of Flat. Typografie krijgt meer aandacht, net als kaartgebaseerde opmaak (Pinterest, Dribble) en bewegende video op de achtergrond. Responsive blijft belangrijk. O ja, en we brengen meer tijd door in apps.