More stories

‘Flash over twee jaar verdwenen’

Flash is over twee jaar zo goed als verdwenen. Dat voorspelt Encoding.com in zijn jaarverslag. Het bedrijf keek vooral naar trends in online video.

Web-design

Google dwingt sitebeheerders naar HTTPS

HTTPS moet de standaard op alle webpagina’s worden, vindt Google, omdat het ontbreken van de ‘S van secure’ risico’s met zich meebrengt. Dat wil het technologiebedrijf afdwingen met een aanstaande browserupdate.

Web-design

Adobe lanceert nieuwe websitebouwer

Adobe is een online website bouwer Portfolio gestart. Het is de opvolger van Behance Pro Sites, de dienst die Adobe in 2012 overnam.

Marketing

Oracle trekt stekker uit Java plugin

Oracle stopt in september met zijn Java browser plugin. Chrome, Firefox, Edge en Safari laten de ondersteuning van zogenoemde NPAPI-webplugins definitief vallen, voor zover ze dat al niet hebben gedaan, en daardoor ziet Oracle geen brood meer in de verdere ontwikkeling ervan.

Marketing

Nieuwe website bouwen? Zo verlaag je de kosten

Wij worden regelmatig ingeschakeld om de bouw van een nieuwe website te begeleiden. Helaas komt dit verzoek vaak later dan we zouden willen. Als wij zo vroeg mogelijk bij het proces betrokken worden, kan je namelijk veel kosten besparen en kopzorgen voorkomen! In deze blogserie delen wij onze visie op websiteontwikkeling. Opdat online marketing consultants, overal ter wereld, beter hun werk kunnen doen! (En jij kosten voor je nieuwe website kan drukken én een betere website krijgt..)

Web-design

Virtual Reality vindt ook zijn weg naar webbrowser

Virtual Reality (VR) is niet langer alleen weggelegd voor bijvoorbeeld de gameconsole. Ook de webbrowser is inmiddels geschikt voor de driedimensionale wereld. Daarmee vindt VR zijn weg naar de gewone doorsnee website.

Web-design
Premium

KLM verlengt samenwerking Mirabeau

KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.

Digital Agencies
Premium

Nieuwe directie voor Fabrique

Fabrique heeft per 1 januari 2016 een nieuwe directie. Pieter Jongerius, Matthijs Klinkert en Erik van der Meer nemen de leiding van het ontwerpbureau over. Zij zullen de komende jaren ook de nieuwe koers verder gaan vormgeven.

Digital Agencies

Rol van micro-interacties voor web en mobiel wordt nog groter

Micro-animaties en de micro-interacties die hierop volgen zijn al enige tijd onderdeel van apps, maar vinden ook hun weg tot design voor web en mobiel. De animaties stimuleren de (micro)interactie die goed is voor de betrokkenheid én conversie.

Web-design

Nieuw online boekingsysteem voor Floow

Floow Travel heeft een nieuw online boekingssysteem in gebruik genomen. Daarin zijn de reizen van zowel Floow Travel als Floow Dynamic opgenomen.

E-commerce platforms

Tips voor het testen van je site (infographic)

A/B-testen zijn de beste manier om de gebruikersvriendelijkheid van je website te testen. Ook al ben je nog zo overtuigd van de werking van je site, gebruikers geven toch de doorslag. Deze infographic van Optimizely geeft tips voor het testen van media-, retail-, reis- en B2B sites.

Conversie

App of browser trekken gelijk op

Wat heeft de voorkeur: een app of de browser? Voor sommige mobiele activiteiten is de keuze snel gemaakt. Online bankieren doet de consument via apps. En een onderzoek naar auto’s en trucks verloopt via de browser. Maar wat het nieuws betreft, is de consument niet zo eenduidig.

Web-design

Dit zijn de grootste trends in webdesign van 2016

Webdesigners hebben in 2016 de opdracht om een onderscheidend ontwerp te combineren met een aangename gebruikerservaring. Geen eenvoudige opgave, want een eigenzinnig design staat vaak op gespannen voet met optimaal gebruikersgemak.

Web-design

Digitale thema’s voor 2016: Data, context en content

Dat 2016 het jaar van data gaat worden is overduidelijk. Silicon Valley zet er vol op in. Digital becomes personal. We willen alles weten over de (eind)gebruiker om deze zo goed mogelijk te informeren en faciliteren. Verkeerde voorbeelden ten overvloed. Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, vroeg wat de trends worden voor 2016.

Creative

Infographic: webdesign trends voor 2016

De webdesigntrend van 2016? In elk geval minimalistisch en simpel. Vandaar: The Rise of Flat. Typografie krijgt meer aandacht, net als kaartgebaseerde opmaak (Pinterest, Dribble) en bewegende video op de achtergrond. Responsive blijft belangrijk. O ja, en we brengen meer tijd door in apps.

Marketing