More stories

De ultieme landingspagina (infographic)

Ladingspagina’s zijn essentieel voor de conversie, maar worden nogal eens verwaarloosd. Dat wil zeggen: het onderste wordt niet uit de kan gehaald wat betreft laadtijden, browserondersteuning en opmaak. Email Monks stelde deze ultieme checklijst samen die je wellicht even moet opklikken om hem goed te kunnen lezen.

Web-design

Surseance voor Twentse Service2Media

Service2Media, ooit een van de veelbelovende internetbedrijven uit de Twentse techsector, heeft uitstel van betaling gekregen. Voor 35 werknemers is de toekomst onzeker.

Web-design

Vanaf de zomer geen Google Flash-advertenties meer

Het Google Display Network en DoubleClick Digital Marketing gaan Flash volledig uitbannen. Vanaf 30 juni kunnen geen Flash-advertenties meer worden ingediend. Vanaf 2 januari 2017 worden ook geen Flash-advertenties meer weergegeven.

Web-design

Verhoog het rendement van je website met HTTP/2

Bijna een jaar geleden werd HTTP/2, de opvolger van HTTP/1.1, gelanceerd. Deze upgrade van het communicatieprotocol maakt de data-uitwisseling tussen servers en browsers efficiënter, sneller en veiliger. Hoe verhoogt een upgrade naar HTTP/2 het conversiepercentage en de omzet van jouw website?

Web-design

Anticiperend design nieuwe standaard voor interface

Minder keuze leidt tot minder afleiding. Die gedachte vindt ook zijn weg tot online designs. De moderne interface moet vooruitlopen op gedrag. Al het andere is overbodig.

Web-design
Premium

Oxxio laat app maandelijks testen bij TamTam

Energieleverancier Oxxio gaat binnen het lab van Digital Agency TamTam in Amsterdam zijn app met grote regelmaat testen om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen.

Digital Agencies

‘Flash over twee jaar verdwenen’

Flash is over twee jaar zo goed als verdwenen. Dat voorspelt Encoding.com in zijn jaarverslag. Het bedrijf keek vooral naar trends in online video.

Web-design

Google dwingt sitebeheerders naar HTTPS

HTTPS moet de standaard op alle webpagina’s worden, vindt Google, omdat het ontbreken van de ‘S van secure’ risico’s met zich meebrengt. Dat wil het technologiebedrijf afdwingen met een aanstaande browserupdate.

Web-design

Adobe lanceert nieuwe websitebouwer

Adobe is een online website bouwer Portfolio gestart. Het is de opvolger van Behance Pro Sites, de dienst die Adobe in 2012 overnam.

Marketing

Oracle trekt stekker uit Java plugin

Oracle stopt in september met zijn Java browser plugin. Chrome, Firefox, Edge en Safari laten de ondersteuning van zogenoemde NPAPI-webplugins definitief vallen, voor zover ze dat al niet hebben gedaan, en daardoor ziet Oracle geen brood meer in de verdere ontwikkeling ervan.

Marketing

Nieuwe website bouwen? Zo verlaag je de kosten

Wij worden regelmatig ingeschakeld om de bouw van een nieuwe website te begeleiden. Helaas komt dit verzoek vaak later dan we zouden willen. Als wij zo vroeg mogelijk bij het proces betrokken worden, kan je namelijk veel kosten besparen en kopzorgen voorkomen! In deze blogserie delen wij onze visie op websiteontwikkeling. Opdat online marketing consultants, overal ter wereld, beter hun werk kunnen doen! (En jij kosten voor je nieuwe website kan drukken én een betere website krijgt..)

Web-design

Virtual Reality vindt ook zijn weg naar webbrowser

Virtual Reality (VR) is niet langer alleen weggelegd voor bijvoorbeeld de gameconsole. Ook de webbrowser is inmiddels geschikt voor de driedimensionale wereld. Daarmee vindt VR zijn weg naar de gewone doorsnee website.

Web-design
Premium

KLM verlengt samenwerking Mirabeau

KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.

Digital Agencies
Premium

Nieuwe directie voor Fabrique

Fabrique heeft per 1 januari 2016 een nieuwe directie. Pieter Jongerius, Matthijs Klinkert en Erik van der Meer nemen de leiding van het ontwerpbureau over. Zij zullen de komende jaren ook de nieuwe koers verder gaan vormgeven.

Digital Agencies

Rol van micro-interacties voor web en mobiel wordt nog groter

Micro-animaties en de micro-interacties die hierop volgen zijn al enige tijd onderdeel van apps, maar vinden ook hun weg tot design voor web en mobiel. De animaties stimuleren de (micro)interactie die goed is voor de betrokkenheid én conversie.

Web-design