ABN past corporate site aan voor mobiel
ABN AMRO heeft zijn corporate site geoptimaliseerd voor de tablet en smartphone. De nieuwe vormgeving wordt in de loop van het jaar doorgevoerd voor alle ABN AMRO-websites.
ABN AMRO heeft zijn corporate site geoptimaliseerd voor de tablet en smartphone. De nieuwe vormgeving wordt in de loop van het jaar doorgevoerd voor alle ABN AMRO-websites.
Visuele presentaties lijken de weg naar sociale media te hebben gevonden: die moeten in de eerste acht seconden je aandacht trekken. Oftewel: zeg het met plaatjes. Volgens deze infographic vergroot je met plaatjes en illustraties op sociale media je engagement al gauw met 180 procent. Artikelen met beeld leveren 94 procent meer impressies op.
Innovatieve oplossingen en technologie gaan hand in hand. Bij Mirabeau zijn we gek op technologie. We staan ermee op en gaan ermee naar bed. Onze scherpste geesten komen twee keer per jaar bij elkaar om te bespreken hoe het ervoor staat met technologie en tooling. De sessies resulteren in een up-to-date Tech Radar waarin we bepalen welke technologie we in gaan zetten, nader onderzoek verdient of verouderd is.
Gamebedrijf Twitch, onderdeel van Amazon, neemt afscheid van Flash ten faveure van HTML5.
Om een hoop zaken heeft Facebook de afgelopen jaren bekend gestaan, maar niet om een vernieuwend of kwalitatief design voor de zakelijke gebruiker. Want waar het bedrijf veel heeft geïnvesteerd in de optimalisatie van dat design voor de consument, vergat het de interface voor B2B en dus de eigenlijke klanten: organisaties die adverteren. Daar is recent verandering in gekomen.
Visual Media uit Hoogeveen heeft de waarschuwingen voor de praktijken van internetadviesbureau Proximedia van de site gehaald. Volgens een voorlopig vonnis van de rechter in Assen had dat niet gehoeven: Het recht op vrijheid van meningsuiting weegt in het geschil tussen de twee bedrijven zwaarder dan het recht op bescherming van eer en goede naam.
Modeblog netwerk Creatorsofdesire.com gaat stoppen met traditionele modeblogs. Dat laat oprichter Anouk Bos weten. Outfits worden niet meer op de blogs, maar op Instagram bekeken en gedeeld. De consument surft niet meer naar een modeblog.
Google heeft de makers van een ontwerptool Pixate overgenomen. Daarmee kunnen ontwikkelaars snel een prototype maken van een mobiele applicatie.
Gebruikers van de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO kunnen voortaan een afbeelding toevoegen aan individuele pintransacties. Daardoor wordt bankieren nog visueler, persoonlijker en overzichtelijker, zegt de bank.
Het Rotterdamse Mendix, specialist op het gebied van applicatie Platform-as-a-Service (aPaaS), heeft vandaag een nieuw platform in gebruik genomen, waarmee zonder veel technische kennis applicaties voor bedrijven kunnen worden ontwikkeld. De nadruk ligt daarbij op de User Experience (UX).
Websites bestaan in de regel uit templates die interactief reageren op het gedrag van de bezoeker. Mede om die reden is het template-denken, als het aankomt op het ontwerpen van een website, steeds verder ingeburgerd binnen de branche. Logisch, maar voor sommige klanten is die top-downaanpak, waarbij eerst naar het grote plaatje wordt gekeken en vervolgens pas aan de details wordt gewerkt, niet de juiste aanpak. Bij een website van formaat is de retailer vaak beter uit bij Atomic Design.
Wit, grijstinten en kleurrijke details; designs opgebouwd uit zogenaamde cards, herkenbare navigatie en talloze animaties: enkele van de belangrijke kenmerken van Google’s material design. De geëvolueerde variant van het flat design zie je op steeds meer plaatsen opduiken. Maar waarom?
Het bieden van de ultieme gebruikerservaring is cruciaal geworden in bijna alle zakelijke interacties. En die ervaring moet veel meer zijn dan wat mooie visuals of een soepele digitale interactie. Gebruikers verwachten UX die intuïtief is, anticipeert en aantrekkelijk is op welk device dan ook. En de bedrijven die voldoen aan die verwachtingen en ze overtreffen, worden beloond met geld en loyaliteit.
Schiphol stelt Edenspiekermann aan om zijn digitale identiteit en dienstverlening te helpen doorontwikkelen.
Nederlandse internetbureaus en online specialisten realiseerden in 2014 een omzet van 381 miljoen euro, elf procent meer dan het jaar ervoor.