More stories

Webdesign voor kleine bedrijven (infographic)

Kleine bedrijven zijn allang blij als ze een website hebben. Maar een verkeerde site met een rommelige navigatie en matige foto’s kan het MKB flink wat omzet kosten. En veel van die sites zijn niet goed, zeggen consumenten die ze bekijken. Deze infographic van het Britse marketingbureau AddPeople vertelt waar bedrijven op moeten letten. Mobielvriendelijk (responsive), heldere navigatie en prominente contactgegevens zijn belangrijke trefwoorden.

Web-design

MediaMonks weer in de prijzen

Het Nederlandse MediaMonks heeft zijn honderdste Favourite Website Award te pakken en wint daarmee de felbegeerde FWA 100 Trophy. MediaMonks is het derde bureau aan wie deze prestigieuze prijs wordt uitgereikt. De FWA staat wereldwijd bekend als de showcase voor digitaal werk.

Marketing

Fabrique sleept drie Red Dot Design Awards binnen

Het Nederlandse Fabrique mag in november drie Red Dot Communication Design Awards in ontvangst nemen. De prijzen worden uitgereikt voor het ontwerp van de website voor het Design Museum Londen, het logo voor het Nationaal Militair Museum en de visuele identiteit voor Jeugdbescherming Rotterdam Rijnmond.

Marketing

Bannerwise ING Starter van de Maand

Miguel Zamora Lopez, Fabio Coduri en Joost Kortlever zijn met hun in Amsterdam gevestigde Bannerwise ING Starter van de Maand augustus. Bannerwise is een online tool waarmee ondernemers en marketeers zelf banners kunnen maken. De software past de banners aan voor verschillende formaten, mobiele apparaten en advertentieplatformen, waardoor adverteerders met minder investering meer bereik en meer omzet kunnen halen.

Marketing

Sites na Mobilegeddon mobielvriendelijker, maar niet geoptimaliseerd voor mobiel

De sites van de 3500 grootste AdWord-adverteerders zijn tussen het eerste en het tweede kwartaal mobielvriendelijker geworden als gevolg van Googles Mobilegeddon, maar ook echt geoptimaliseerd voor mobiel is maar een fractie. Zegt het bureau Moovweb.

Web-design

De volgende generatie in webdesign

Jeremy Osborn en Andrew Miller zijn het dynamische duo achter Gymnasium, het gratis online cursusplatform voor creatieve, online en marketingprofessionals van werving- en selectiebureau Aquent. De heren hebben een wereld aan ervaring op het gebied van design, online en gebruikerservaring.

Web-design

Watch HTML: de nieuwe uitdaging voor de e-mailmarketeer

Enige tijd geleden waarschuwde Weblog Litmus al dat we ons moeten voorbereiden op de grote comeback van tekstversies. Vooral de komst van Apple Watch was voor Litmus aanleiding om te verkondigen dat de platte tekstopmaak weer ‘hot’ gaat worden. Maar in een paar weken tijd is die boodschap inmiddels alweer achterhaald. Voor het kleine scherm van het horloge moeten email designers gebruik maken van de nieuwe codering: watch-html.

Met micro-animaties naar betere gebruikerservaring

Met de digitalisering van veel diensten s neemt ook de complexiteit van de gebruikersomgeving toe. De vele mogelijkheden die interfaces van een web of mobiele applicatie bieden, zorgen er ook voor dat je als gebruiker snel je oriëntatie en begrip verliest. Zogenoemde micro-animaties bieden uitkomst.

Marketing

Hoe huur ik een UX Designer in? UX Design begrijpen (1/3)

‘Ik zoek een UX Designer’ is een zin die ik steeds vaker hoor, zowel bij grote bedrijven als bij startups. De […]

Web-design

ABN past corporate site aan voor mobiel

ABN AMRO heeft zijn corporate site geoptimaliseerd voor de tablet en smartphone. De nieuwe vormgeving wordt in de loop van het jaar doorgevoerd voor alle ABN AMRO-websites.

Web-design

Meer aandacht met visuele verhalen (infographic)

Visuele presentaties lijken de weg naar sociale media te hebben gevonden: die moeten in de eerste acht seconden je aandacht trekken. Oftewel: zeg het met plaatjes. Volgens deze infographic vergroot je met plaatjes en illustraties op sociale media je engagement al gauw met 180 procent. Artikelen met beeld leveren 94 procent meer impressies op.

Contentmarketing

Tech trends uit de Mirabeau Summer 2015 Tech Radar

Innovatieve oplossingen en technologie gaan hand in hand. Bij Mirabeau zijn we gek op technologie. We staan ermee op en gaan ermee naar bed. Onze scherpste geesten komen twee keer per jaar bij elkaar om te bespreken hoe het ervoor staat met technologie en tooling. De sessies resulteren in een up-to-date Tech Radar waarin we bepalen welke technologie we in gaan zetten, nader onderzoek verdient of verouderd is.

Strategy

Ook Twitch neemt afscheid van Flash

Gamebedrijf Twitch, onderdeel van Amazon, neemt afscheid van Flash ten faveure van HTML5.

Marketing

Design in B2B: de nieuwe principes die Facebook hanteert

Om een hoop zaken heeft Facebook de afgelopen jaren bekend gestaan, maar niet om een vernieuwend of kwalitatief design voor de zakelijke gebruiker. Want waar het bedrijf veel heeft geïnvesteerd in de optimalisatie van dat design voor de consument, vergat het de interface voor B2B en dus de eigenlijke klanten: organisaties die adverteren. Daar is recent verandering in gekomen.

B2B Digital

Rechter: Kritiek op Proximedia is geoorloofd

Visual Media uit Hoogeveen heeft de waarschuwingen voor de praktijken van internetadviesbureau Proximedia van de site gehaald. Volgens een voorlopig vonnis van de rechter in Assen had dat niet gehoeven: Het recht op vrijheid van meningsuiting weegt in het geschil tussen de twee bedrijven zwaarder dan het recht op bescherming van eer en goede naam.

Marketing