More stories

Is adaptive de volgende stap in responsive design?

De Google-update van 21 april maakt het ontwikkelen van websites voor de mobiele klant nog meer topprioriteit. Retailers ervaren de snelheid waarin de wereld verandert als een tornado en zijn dus hard op zoek naar de trends van morgen. Een website geschikt voor mobiel gebruik is inmiddels een vereiste en dus willen ze weten wat de volgende stap wordt. Is responsive design daarvoor goed genoeg?

Web-design

GitHub breidt uit naar Nederland

GitHub verstevigt zijn positie op de Europese markt en vestigt een lokaal supportteam op de Nederlandse markt voor grootzakelijke klanten. Dat zijn vaak corporates met bedrijfstransformerende softwareprojecten.

Web-design

Mozilla brengt Webmaker uit

Mozilla heeft een app Webmaker in Google Play gezet, waarmee content in diverse talen kan worden vervaardigd.

Marketing

Een moment geduld aub: ontwerptips voor een betere loading experience

We zijn best wel gewend geraakt aan de onmiddellijkheid van internetdiensten. Bedrijven zoals Google of Amazon hebben er een sport van gemaakt om je in een flits de beste content te serveren. De snelheid in gebruik, de performance, kan dus worden gezien als een enorme propositie. En terecht, uit het artikel “Web performance is user experience” blijkt dat snelheid erg bepalend is voor conversie en terugkeer van bezoekers.

Web-design

Adobe komt met stockfotodienst

Adobe lanceert Adobe Stock, een verzameling foto’s, illustraties en grafieken die vanuit de Creative Cloud gebruikt kan worden, bijvoorbeeld voor Photoshop en InDesign.

Marketing

De anatomie van de landingspagina (infographic)

Voor het converteren van bezoekers naar klanten is een ding essentieel: de landingspagina. Hoe meer je er van hebt, hoe beter. Volgens HubSpot levert een uitbreiding van tien tot vijftien landingspagina’s 55 procent meer conversie op. Maar met een landingspagina alleen ben je er nog niet. Een goede kop is belangrijk, net als een invulformulier en aantrekkelijke visuals. En vergeet het resultaat niet te testen. Alles over de anatomie van een ladingspagina.

Web-design

Thuiswinkel.org heeft moeite met regels energielabel

De Nederlandse Voedsel- en Waren Authoriteit start naar verwachting in de tweede helft van dit jaar de inspectie van energielabels bij de verkoop van elektronische producten. Webwinkels die niet aan de verordening voldoen, kunnen een waarschuwing krijgen. Thuiswinkel.org vindt de verordening echter te strikt.

Marketing

Apples nieuwe app News is bedacht door Nederlanders

De nieuwe Flipboard-achtige News app van Apple in iOS 9 blijkt te zijn voortgekomen uit het Nederlandse uitgeefplatform Prss. Dat schrijft One More Thing.

Marketing

De invloed van Google: van flat naar material design

Als iets zich de laatste decennia hard heeft ontwikkeld, is het wel de designindustrie. Van realisme tot aan het zogenaamde flat design dat het afgelopen jaar zijn hoogtijdagen vierde. Google mengt zich nadrukkelijk in de verdere ontwikkeling van het platte design. Het material design werd begin dit jaar dan ook als de trend voor 2015 gezien. In hoeverre wijkt het eigenlijk af van dat wat we al kennen?

Web-design

TamTam steekt Mijnwebwinkel in het nieuw

E-commerceplatform Mijnwebwinkel schakelt internetbureau TamTam in om zijn site te vernieuwen en het onderliggende concept qua positionering strak te trekken.

Web-design

Nieuwe Chrome beperkt Flash-gebruik

Toekomstige versies van Chrome gaan het gebruik van Flash-animaties beperken, met goedkeuring van Flash-onwikkelaar Adobe. Met name Flash-advertenties kunnen worden geraakt.

Marketing

KeukenConcurrent vernieuwt website

KeukenConcurrent heeft een nieuwe website gelanceerd die het voor consumenten mogelijk moet maken om ‘razendsnel en gemakkelijk’ de ideale keuken te kiezen. Bovendien kan via de site voortaan online keukenapparatuur worden besteld.

Marketing

Rhinofly wordt Kaliber

Het Utrechtse internetbureau Rhinofly verandert vandaag na deze achttien jaar te hebben gedragen zijn naam in Kaliber. Dat weerspiegelt de hervonden ‘nieuwe’ identiteit van de creatieve, onconservatieve bouwers.

Marketing

De magie van het logo (infographic)

Logo’s zijn meer dan simpele symbolen. Denk aan het Apple logo. Of die van Nike. Die zit voor altijd op het netvlies gebrand. Het logo is je uithangbord. Daar mag je als startup best even over nadenken. CompanyFolders geeft een aantal tips, over vorm en niet te vergeten kleur.

Web-design

De juiste beeldformaten voor sociale media (infographic)

Het zijn vragen waar maar weinig mensen stil bij staan: wat is eigenlijk de ideale breedte van een pin op Pinterest? Of een foto op Twitter? Elk platform heeft zo zijn eigen regels voor de beeldomvang. Deze infographic van SumAll geeft de ideale afmetingen weer van de belangrijkste sociale media-platforms Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.

Web-design