Trends voor Corporate Video in 2017
Video wordt steeds belangrijker in de marketing- en communicatiemix voor bedrijven. In de meest recente uitgave van Streaming Magazine worden de belangrijkste trends op het vlak van Enterprise Video’s besproken.
Video wordt steeds belangrijker in de marketing- en communicatiemix voor bedrijven. In de meest recente uitgave van Streaming Magazine worden de belangrijkste trends op het vlak van Enterprise Video’s besproken.
Hedendaagse interne communicatie professionals worden geconfronteerd met een hoop nieuwe uitdagingen. Waar vroeger iedereen van 9 tot 5 op kantoor aanwezig was, is dit sinds ‘Het Nieuwe Werken’ niet langer de realiteit. Een groot deel van de werknemers werkt thuis of vanuit een flexplek. Dit biedt natuurlijk vele voordelen, maar hoe zorg je er nu voor dat alle neuzen binnen de organisatie dezelfde kant op blijven staan? In dit blog ga ik dieper in op de trends uit internationaal onderzoek en geef ik handvatten en inspiratie over hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw boodschap echt aankomt.
Podcasts veroorzaken behoorlijk wat lawaai de laatste tijd. Letterlijk. Ze zijn namelijk in opmars. Podcasts? Ja, podcasts! Weet je nog, die audiobestanden die online beschikbaar worden gesteld en kunnen worden beluisterd wanneer jou dat uitkomt, zelfs offline. Het is net Netflix: radio on demand. Het is een terugkeer naar de intimiteit; woorden, geluiden en stiltes spelen zich als in een theater af in jouw hoofd. Waar commerciële radiozenders zich volpompten met commerciële uitingen, brengt de podcast creativiteit weer terug.
Flash is over twee jaar zo goed als verdwenen. Dat voorspelt Encoding.com in zijn jaarverslag. Het bedrijf keek vooral naar trends in online video.
Webinar en webcast, het zijn termen die vaak door elkaar worden gebruikt. Voor wie nog niet zo bekend is in de wereld van live streaming lijken ze dan ook veel op elkaar. In technisch opzicht is dat ook zeker zo. Geluid en (vaak ook) beeld, worden via een live stream uitgezonden op het internet. Hierdoor is het bereik in principe oneindig. Iedereen die een computer, tablet of smartphone met internetverbinding heeft, kan meekijken. Maar wanneer je kijkt naar de mogelijkheden en doelstellingen, zijn ze zeker niet hetzelfde.
Webinars zijn een geweldige manier om leads te genereren en daarnaast een mooie manier om jezelf te positioneren als expert in jouw markt. Als mensen zich inschrijven voor een webinar, laten ze hun contactgegevens achter en tijdens het webinar kun je jouw product of dienst op een persoonlijke manier toelichten. Daarnaast heb je direct interactie met jouw deelnemers zoat je ook op deze manier aan de relatie met hen kunt werken. Zie onder wat je moet doen voor de beste voorbereiding.
Webinars zijn een populaire marketingtool geworden. Vooral onder B2B-marketeers. Maar werkt het ook? Jazeker, zegt 66 procent van de B2B-professionals. Het is effectiever dan alle andere vormen van contentmarketing. Alleen video’s doen het volgens hen beter, die liggen nog slechts twee procentpunten voor.
Een webinar is een ideaal middel om online een grote groep mensen te bereiken. Hetzij live dan wel ‘on demand’. In economisch mindere tijden is het tevens een alternatief voor een congres- of beursbezoek. Is een webinar ook voor jouw bedrijf interessant? En wat zijn de vereiste randvoorwaarden? In deze workshop zet ik het op een rij.