-

HEMA wil online bestellingen in twee uur leveren vanuit winkel

HEMA hoopt binnenkort online bestellingen binnen twee uur te kunnen leveren vanuit de winkel. Dit vertelt Head of E-commerce Raph Schröder op E-commerce Live!. De click & collect-service wordt steeds belangrijker voor het bedrijf. Ruim een kwart van de orders wordt al in één van de vestigingen afgehaald.

De afgelopen drie jaar zijn er gigantische stappen gezet richting omnichannel retailing, zo vertelt Schröder. De bezorgsnelheid richting de winkels en klanten thuis is sterk verbeterd en de mobiele ervaring naar een hoger niveau getild. “Wat met name een voordeel is voor ons, is dat we klanten in winkels met een kleiner assortiment toch alles kunnen bieden. We kunnen ze er direct laten bestellen en de producten vervolgens bezorgen. In die winkels zie je een fors hoger aandeel in de click & collect omzet.”

In Schröders ogen houdt de omnichannel-gedachte vooral in dat je als retailer producten zo gemakkelijk mogelijk bij klanten bezorgt. “Dat doen we niet alleen met e-commerce. Ook met collega’s in de winkel en customer service.”

Het uiteindelijke doel is dat klanten het verschil tussen de on- en offline verkoop niet meer proeven. Daarvoor is het wel nodig de kanalen nog beter te verbinden. Een concreet doel is daarom om de click & collect-service te versnellen. “Klanten die online kopen geven drie keer zoveel uit als mensen die in de winkel langskomen. Mensen vinden het makkelijker om thuis iets in een mandje te gooien en dat op te halen.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Teleurgesteld

Dat is vandaag dan in ieder geval niet gelukt.
Gister besteld en betaald..geen bezorging en geen mail waar mijn pakje blijft!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond