-

Heere Blokhuis (SAS Benelux) ‘Privacynormen zijn aan verandering onderhevig’

De achtste uitzending van de podcast over merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live! In deze aflevering reageert Heere Blokhuis van SAS Benelux op de volgende stelling:

“Er is inmiddels zoveel mogelijk op het gebied van customer experience. Waarom is een fatsoenlijke klantbeleving dan nog vaker uitzondering dan regel?”

In de achtste aflevering van OnBrandScan gaat podcast-host Stef Heutink in gesprek met Heere Blokhuis, Managing Director van SAS Benelux.

De volgende vragen komen aan bod:

  • Hoe gaat SAS ethisch om met data?
  • Nemen zij hun verantwoordelijkheid?
  • Wat gebeurt er eigenlijk met je data?
  • Wat is er positief aan de debacles rond Facebook en Google?
  • Is geld verdienen aan jouw gegevens per definitie een probleem?
  • Wat als je zorgverzekering ermee vandoor gaat?
  • En is wat we ‘normaal vinden’ op het gebied van privacy aan verandering onderhevig?

‘Wetgeving rond databescherming kijkt teveel naar achter’, vindt Blokhuis. ‘Voor goede wetgeving moet meer naar de toekomst gekeken worden, dan kun je anticiperen’. Toch ziet Blokhuis ook goede ontwikkelingen. ‘Waar het voorheen op data-analytics congressen ging over ‘wie maakt het mooiste algoritme?’, gaat het nu over ethiek’.

Heere Blokhuis is per 1 december 2019 Managing Director voor SAS Benelux. In zijn nieuwe rol is Blokhuis verantwoordelijk voor de verdere groei en uitbreiding in de Benelux regio. Heere werkt al sinds 2009 bij SAS en heeft verschillende sales managementfuncties vervuld. SAS is marktleider in analytics. Met innovatieve analytics, business intelligence en data management software, en dienstverlening, helpt SAS klanten op meer dan 83.000 locaties sneller, betere beslissingen te nemen.

Over de auteur: Stef Heutink werkt bij IVRM Reputatie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond