-

Podcast The Brief: Rutger Tuit (YouTube) over de toekomst van YouTube

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Elke aflevering bespreken Charlotte van Dijk (Head of content) en Gerben van der Rijt (Creative director) het laatste nieuws uit het vak of gaan in gesprek met een gast. Deze keer een gesprek met Rutger Tuit van YouTube. 

Overleven op YouTube

YouTube is het grootste videoplatform ter wereld. Gebruikers kunnen verdwalen in een aanbod van meer dan 800 miljoen video’s. En dat aantal groeit elke dag. Hoe zorg je als merk dan dat jouw video toch opvalt in de grote, bonte massa? Hier is helaas geen magische formule voor, geeft Rutger toe. Maar wél geeft hij in deze aflevering een aantal handige tips en adviezen. Om er alvast één weg te geven: overleven op YouTube gaat om de lange adem, of zoals Rutger zegt: “Be patient, be persistent”

Inspelen op de toekomst

Met de komst van casten (live uitzenden) en smart-tv’s kijken steeds meer mensen naar YouTube op een groot scherm. En dat is slechts een van de ontwikkelingen van de afgelopen tijd. Met Rutger zoomen wij in op een enkele andere grote trends. YouTube shorts, NFT’s en nog veel meer. Hoe gaat dit Youtube veranderen? Wat betekent het voor je merk? En hoe haal je het maximale uit YouTube?

Word wijzer, en luister naar aflevering 091 van The Brief:

Over de auteur: Gerben van der Rijt is Creative director bij Wayne Parker Kent.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond