-

Sebastiaan Berkvens, Beerwulf: ‘De brouwers zijn onze heroes’

Het succes van Beerwulf? Dat is niet Beerwulf zelf, maar de brouwers achter de inmiddels 900 speciaalbieren die het platform verkoopt. Met hen creëert het bedrijf engagement. ‘Bij hen zitten de mooie verhalen. Zij zijn onze heroes”, zegt Sebastiaan Berkvens, mede-oprichter van het bierplatform.

Beerwulf is de start-up voorbij. Er werken nu ruim vijftig man in dienst. “We mogen ons scale up noemen. We zitten in vijf landen inmiddels.” Wel probeert het bedrijf de start-upcultuur vast te houden, onder meer door het werk bij specialisten te laten, en niet over te hevelen naar managers die meer afstand tot het product en de werkwijze hebben.

Berkvens: “We willen niet alleen bier verkopen, maar ook engagement creëren. En dat twee kanten op; naar de bierconsument, maar ook zeker naar de brouwers. Zij zijn een belangrijk onderdeel van het succes, en daar zitten ook de mooie verhalen. Zij zijn onze heroes.

“Je ziet online dus niet alleen onze winkel, maar je treft ook verhalen aan, een inkijk in wat de brouwers doen. Zo wil Beerwulf klanten helpen met een keuze te maken tussen de 900 speciaalbieren. “We doen bijvoorbeeld een brouwerijverkiezing, per provincie gekozen door ons publiek. De bieren van die winnaars hebben we vervolgens gebundeld in één box.”

Over vijf jaar wil het bedrijf nog steeds marktleider in speciaalbier zijn en brouwerijen nog beter helpen om hun verkoopkring te vergroten. “We hebben een logistiek en marketingnetwerk die de individuele brouwers missen, dus daarbij kunnen we hen prima helpen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond