-

Start-up Lalaland.ai: ‘Een klant is het mooiste cadeau voor een start-up’

Lalaland.ai gebruikt neurale netwerken om digitale mensen te creëren voor de e-commerce van modemerken, waardoor merken collecties op verschillende modellen kunnen presenteren.

Een videointroductie over het bedrijf in minder dan twee minuten is hier te vinden. Lalaland.ai heeft een aantal mijlpalen bereikt, dus hoog tijd voor een kort gesprek met een van de oprichters: Michael Musandu.

Waar ben je nu met Lalaland.ai?

“Fysiek zijn we verhuisd naar het World Fashion Centre. Het team is uitgegroeid tot ongeveer 18 personen. We hebben manieren gevonden om onze klanten sneller van dienst te zijn.”

En wat de activiteiten betreft?

“Onlangs lanceerden we een self-service-platform voor modemerken. Ze kunnen zelf hun modellen aanpassen. Eerst kunnen ze zelf hun collectie uploaden en op basis daarvan kunnen ze beelden van modellen krijgen. We kunnen nu 10.000 eenheden per week doen en we bereiden ons voor om meer volume te verwerken. We hebben Otto International op dit platform toegevoegd en hebben proeven gedaan met Zalando en Wehkamp. Ze hebben nu 500 modellen online en voeren collectie voor collectie de toepassing door.”

Waar gaat het op het gebied van fondsenwerving?

“We hebben het Google Black Founders-fonds gekregen. Dat voelde echt als een bewijs van onze waarden, onze missie en het werk dat we doen. Google for Start-ups heeft veel workshops, bijvoorbeeld op het gebied van privacy en legal. We hebben het netwerkeffect al ervaren doordat we twee klantintroducties kregen, een grote retailer uit het Verenigd Koninkrijk en een lingeriemerk.”

Heeft dat behalve geld en klanten ook nog andere zaken opgeleverd?

“Het Google Black Founders-fonds was ook mooi voor het aantrekken van talent. Mensen hoorden over ons en wat we doen. Wat je bouwt, trek je aan. We hebben verschillende geslachten, nationaliteiten en expertisegebieden in ons team. Echt veelzijdig dus. Die diversiteit en veelzijdigheid is nodig om samen de magie te creëren. Als we online ondervertegenwoordiging willen oplossen, hebben we een divers team nodig.”

Nog andere waardering gekregen?

“We hebben ook de Fashion Frontier Challenge van Tommy Hilfiger gewonnen. Dat was inclusief mentorschap van INSEAD. Ook het bezoek in winkels wordt inclusiever en diverser door het beter bedienen online van verschillende groepen. Het is niet alleen onze missie, maar we zien dat het ook echt een noodzaak is voor bedrijven. We geloven dat inclusiviteit leidt tot een hogere winstgevendheid.”

Ben je op dit moment op zoek naar financiering?

“Als start-up ben je altijd aan het fundraisen. We zijn op dit moment bezig met een late seed-ronde. Onze huidige investeerders doen ook nu weer mee. Geen van hen heeft pro rata-rechten, dus het voelt als een extra blijk van vertrouwen. Er is nog een klein gat en we dichten dat met externe informele investeerders. We hopen het zo snel mogelijk rond te hebben.”

Is er specifieke kennis of expertise die je zoekt in een business angel?

“Ze noemen het slim kapitaal, dus ja. We zijn op zoek naar commerciële expertise met het opschalen van B2B-SaaS. Het is nu een product dat af is en klaar is voor de markt en schaalvergroting. De kers op de taart zou mode-expertise en een netwerk in die wereld zijn. De meeste eerste klanten kwamen via een netwerk van iemand. Een klant is het mooiste cadeau dat je een start-up kunt geven.”

Hoe ziet de volgende fase van Lalaland.ai eruit?

“Ons product wereldwijd op de markt brengen. We hebben nu twee Amerikaanse klanten. Schaalvergroting betekent dus ook internationalisering. Dat betekent dat investeerders met kennis van de Amerikaanse markt en andere landen interessant zouden zijn. Onze volgende aanwervingen zijn klantsuccesmanagers en mensen die helpen bij het onboarden van klanten die op dit moment in onze sales funnel zitten. De volgende fase richt zich ook op een efficiënte bedrijfsvoering. Het is een interessante uitdaging om de organisatie mee te schalen met de vraag naar ons product.”

* In samenwerking met Fundsup belichten we iedere donderdag beurtelings veelbelovende start-ups en early-stage investeerders. Hier vind je meer informatie over Lalaland.ai.

Over de auteur: Arjen Strijker is Oprichter en Chief Operations Officer bij Fundsup.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond