Thijs Jaski (ING): ‘Meer langere content voor social’

Met het volstromen van de tijdlijnen, zullen bedrijven kiezen voor langere content op social media. Die verwachting sprak Thijs Jaski, Head of Social bij ING, uit op The Social Conference.

Nog meer dan nu al het geval is, zullen bedrijven moeite moeten doen om de aandacht van de consument te vangen. Het merk dat langst de aandacht weet te vangen wint, zegt Jaski. Het jurylid van The Best Social Awards verwacht, opvallend genoeg, dat langere content daarvoor belangrijk wordt.

“Je ziet dat bol.com langzaamaan teruggaat naar het oude model van de inhaker. Dat vind ik opvallend want zeker voor de consument die met met digitaal is opgegroeid, gaat het om meer dan alleen een grappig of leuk merk. Het gaat ook over de kernwaarden van een bedrijf. Wat is het verhaal dat je als bedrijf probeert te vertellen? Daarom vind ik een merk als Tony’s Chocolonely zo goed. Ze weten het merk goed te presenteren, maar nemen ook heel duidelijk de kenwaarden van het bedrijf mee in de communicatie.”

Zijn verwachting is daarom dat bedrijven, door middel van langere content, gaan laten zien waarvoor ze staan. Wat doen ze voor de maatschappij? En wat hebben ze meer te bieden dan alleen producten of diensten?

Binnen ING’s aanpak is daarom een belangrijke rol weggelegd voor ‘employee advocacy’. Met het interne programma ‘Conversation Company’ reist het bedrijf langs alle nationale en internationale kantoren om medewerkers bewust te maken van de rol en kracht die ze hebben om het merk breder zichtbaar te maken. Met tools worden ze gefaciliteerd in het delen via hun eigen social media kanalen. “Zo wordt het persoonlijker. Het beklijft meer.”

De scheidslijn tussen merk en werknemer wordt met de tijd steeds dunner, zegt Jaski. “In onze verhalen, online maar ook op tv, willen we de werknemer meer laten zien. Het menselijke gezicht wordt belangrijker.”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug