0
1.4k

Gepersonaliseerd wijnadvies bij de Wijnbeurs

Voor iedere online retailer is het een uitdaging om de fysieke winkelbeleving te vertalen naar zijn webshop. Een persoonlijk en dus relevant aanbod aanbieden aan bekende en onbekende bezoekers lukt alleen als je klantdata op orde is. Lees in deze casestudy hoe de Wijnbeurs dit samen met Copernica en Shoppingminds heeft aangepakt.

Persoonlijk wijnadvies van de Wijnbeurs

In deze casestudy worden een aantal handvatten aangereikt voor het toepassen van personalisatie binnen e-commerce. De Wijnbeurs is door het combineren van een e-mailmarketing systeem met een data management platform in staat om websitebezoekers gepersonaliseerd wijnadvies te geven. Dit advies wordt gegeven door de sommeliers van de Wijnbeurs.

De vier ingrediënten voor succesvolle personalisatie

De casestudy beschrijft stap-voor-stap de aanpak die de Wijnbeurs samen met Copernica en Shoppingminds heeft gekozen voor het toepassen van personalisatie. De vier belangrijke stappen zijn:

  1. Het opbouwen van een compleet klantbeeld.
  2. Het segmenteren van het assortiment.
  3. Een omnichannel aanpak, met de klantprofielen als basis.
  4. Het inzetten van predictive analytics.
De toegevoegde waarde van een DMP voor personalisatie

Voor het realiseren van gepersonaliseerd wijnadvies heeft de Wijnbeurs ervoor gekozen om het data management platform (DMP) van Shoppingminds te combineren met de e-mailmarketing software van Copernica. Lees in de casestudy hoe dit in zijn werk gaat en welke resultaten er zijn behaald met deze aanpak.

Download het whitepaper

Wil je deze whitepaper bekijken?

Wil je deze whitepaper bekijken?

Log in met je Emerce Account of vul het formulier in.

Meld je gratis aan

Voordat je deze whitepaper download...

Meld je gratis aan om Emerce video’s, whitepapers, rapporten en meer content te bekijken.

Gebruik minimaal 8 tekens, één hoofdletter, getal en speciaal karakter.

Je kunt het document downloaden indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan Copernica. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming op ieder moment intrekken in overeenstemming met Copernica’s privacystatement. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in Emerce privacystatement.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Al een Emerce Account? Log hier in.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Je download staat klaar!

Klik op de knop om het document te downloaden.

Michael Linthorst