Download

Download
0
0

Gepersonaliseerd wijnadvies bij de Wijnbeurs

Voor iedere online retailer is het een uitdaging om de fysieke winkelbeleving te vertalen naar zijn webshop. Een persoonlijk en dus relevant aanbod aanbieden aan bekende en onbekende bezoekers lukt alleen als je klantdata op orde is. Lees in deze casestudy hoe de Wijnbeurs dit samen met Copernica en Shoppingminds heeft aangepakt.

Persoonlijk wijnadvies van de Wijnbeurs

In deze casestudy worden een aantal handvatten aangereikt voor het toepassen van personalisatie binnen e-commerce. De Wijnbeurs is door het combineren van een e-mailmarketing systeem met een data management platform in staat om websitebezoekers gepersonaliseerd wijnadvies te geven. Dit advies wordt gegeven door de sommeliers van de Wijnbeurs.

De vier ingrediënten voor succesvolle personalisatie

De casestudy beschrijft stap-voor-stap de aanpak die de Wijnbeurs samen met Copernica en Shoppingminds heeft gekozen voor het toepassen van personalisatie. De vier belangrijke stappen zijn:

  1. Het opbouwen van een compleet klantbeeld.
  2. Het segmenteren van het assortiment.
  3. Een omnichannel aanpak, met de klantprofielen als basis.
  4. Het inzetten van predictive analytics.
De toegevoegde waarde van een DMP voor personalisatie

Voor het realiseren van gepersonaliseerd wijnadvies heeft de Wijnbeurs ervoor gekozen om het data management platform (DMP) van Shoppingminds te combineren met de e-mailmarketing software van Copernica. Lees in de casestudy hoe dit in zijn werk gaat en welke resultaten er zijn behaald met deze aanpak.

Michael Linthorst