Deel dit artikel
-

CRM en analytics hoog op directieagenda’s

Bedrijven willen hun websites nauwer vervlechten met social media en CRM-systemen. Dat duidt erop, dat ze meer van hun klanten willen leren om hen gerichter te kunnen bedienen.

Online handel en service worden komend jaar naar een strategisch hoger niveau getild. Althans, bij de grotere organisaties die bereid zijn om meer te investeren in de digitale klantervaring.

Dat komt naar voren in onderzoek onder 170 grootzakelijke verantwoordelijken voor contentmanagementsystemen van Forrester Research.

Twee aandachtsgebieden springen er duidelijk uit boven anderen, wanneer de respondenten wordt gevraagd met welke systemen ze hun cms’en willen vervlechten. Eén: web of social analytics. Twee: CRM. E-commerce staat op plaats vier.

Die bedrijven geven ook aan in welke drie kanalen ze meer willen investeren om het bereik en de beleving van de dienstverlening te intensiveren: mobiel, streaming video, e-mailmarketing.

Hoewel de visie op de nabije digitale toekomst duidelijk lijkt voor de respondenten, concludeert Forrester een gat tussen wens en werkelijkheid. ‘Veel organisaties zijn niet bereid om hun digitale en redactieprocessen aan te passen op de mogelijkheden die webcontent targetingtechnologie biedt’.

Foto: Mary Mathieson (cc)

Deel dit bericht

5 Reacties

Raymond

Zo, dat zijn duidelijke cijfers! En waar zijn nu de social media “guru’s” die email dood verklaarden op het moment dat Twitter en Facebook populair werden? 😉

Raymond

Hmm, de knipoog in mijn vorige reactie hoort natuurlijk aan het einde te staan…

Erwin Moojen

Het zijn inderdaad interessante cijfers! Vooral dat de investeringen in Social en Email gelijk zijn, terwijl er natuurlijk op het vlak van email al heel veel geïnvesteerd is.

Harmen van Doorn

De vraag is natuurlijk of mensen in de toekomst nog veel e-mail gaan gebruiken of welke rol dit middel gaat innemen. Natuurlijk willen bedrijven e-mail blijven gebruiken in hun marketing, maar of dat ook effectief is? De ontvanger moet er dan natuurlijk wel iets mee gaan doen… Meer in de lijn van de verwachting is dat social media, sociale netwerken en dergelijke effectiever worden in het bereiken van mensen met je boodschap.

Erwin Boogert

Harmen, in dat kader is het wellicht aardig om te verwijzen naar deze onderzoeken:

1. van comScore: ‘E-mail dood? Europa laat dubbelcijferige groei zien’
http://www.emerce.nl/nieuws/email-dood-europa-dubbelcijferige-groei-zien
2. van DDMA: ‘Oud(st)e media blijven dominant voor klantcontact;
http://www.emerce.nl/nieuws/oudste-media-blijven-dominant-klantcontact

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond