(Emerce TV) BALR heeft weer trek in winkels
BALR, het luxe lifestylemerk voor iedereen die zich graag spiegelt aan het leven van topvoetballers, basketballers tot Amerikaanse honkballers, besloot diverse winkels ook na COVID gesloten te houden. “Nu winkelen weer in trek raakt, kijken we weer voorzichtig naar uitbreiding,” zegt CEO Juul Manders in de videocollectie Customer Experience die straks live gaat.
Het van oorsprong Amsterdamse bedrijf is momenteel wereldwijd actief met het verkopen van kleding, accessoires en aanverwante artikelen tot BALR.-producten in samenwerking met (internationale) partners en merken.
Manders is als CEO verantwoordelijk voor de algehele strategie en operatie van BALR. In deze rol, die hij sinds de oprichting van het bedrijf vervult, stuurt hij – samen met de Operational Director – het team aan dat verantwoordelijk is voor de collecties, marketing, content, logistiek, IT en sales.
“We zijn een lifestyle merk, geen kledingmerk, al gaat kleding het meeste over de toonbank. We zijn geïnteresseerd in alles wat een voetballer aanraakt. Gaat hij op reis, dan verkopen we een koffer. Maar het kan ook een auto zijn of een hotelketen.”
De vier vaste winkels en twee tijdelijke winkels zijn maar een beperkt onderdeel van het concept. Het merk profileert zich vooral op sociale media. “Eigenlijk vooral Instagram. We hebben 7 miljard impressies per maand. Leg dat maar eens langs het bereik van televisie.”
Verkopen doet BALR wereldwijd, “behalve naar landen met absburd hoge invoerrechten, zoals Koeweit en Mexico.”
Niettemin wil Manders toch kijken of er, al dan niet via de groothandel, fysieke locaties kunnen komen. “Het herstel heeft vier jaar geduurd, maar nu is wel het moment om door te pakken.”
Alle data wordt verzameld en geanalyseerd met software. “Dat is echt wel een speerpunt.”
Manders heeft tenslotte ook nog een tip voor de kijker: “Als ik niet iets leuk vind, vind de andere het waarschijnlijk ook niets.”
De video CX in de wereldwijde groeimarkt van sportfans is na registratie gratis te bekijken.
Andere video’s zijn onder meer:
Breng je Customer Experience naar een hoger niveau
Als wereldwijd toonaangevend bedrijf op het gebied van marketingdata en analytics doet Kantar voortdurend onderzoek en analyse naar onder andere de impact van de customer experience en de merkgroei van (internationale) bedrijven.
Nieuwe analyses onderstrepen het belang van Customer Experience bij het creëren van merkdifferentiatie en laat zien dat het dichten van de kloof tussen CX en merkbelofte merkgroei kan versnellen. Maar hoe doe je dat?
De kracht van klantfeedback binnen CX
In deze aflevering nemen we een kijkje in de keuken van Philips Health als het gaat om customer experience. De ideale klantreis gaat niet over één nacht ijs. Want hiervoor moet alles kloppen: van de website tot de checkout en van de servicedesk tot de IT-afdeling. Zowel binnen B2C als B2B. Hoe zorg je ervoor dat je überhaupt voldoende feedback krijgt over de CX van jouw zakelijke klant?
De beste CX op basis van data, socials en computer vision
Squaremoon is een bedrijf dat op een vernieuwende manier data en socials inzet om de customer experience van bedrijven en merken te verbeteren. Van content, campagnes tot merkpositionering. Zo helpt het bedrijf onder meer het FD om artikelen dusdanig in beeld en taal te brengen dat ze beter aansluiten bij de lezer.
De CX ontwikkelingen bij Body & Fit zijn nog niet klaar
Bij traditionele customer service is meestal zo’n 60 tot 70 procent van de vragen “post sales”, dus vragen nadat de order geplaatst is – bijvoorbeeld over waar de bestelling blijft. Bij Body & Fit is dit percentage slechts 35 procent, maar dat percentage willen zij nog verder omlaag krijgen. Om dit te realiseren gaan zij zich de komende tijd sterk richten op verdere AI-automatisering met chat en bots.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond