Deel dit artikel
-

KPN brengt nieuwe versie MijnKPN-app uit

KPN brengt vandaag een vernieuwde versie van zijn zelfbedieningspaneel MijnKPN uit. De voor- en achterkant van de app en site zijn van de grond af opnieuw opgebouwd.

Op dit moment vindt intern bij KPN de kick-off plaats van het nieuwe MijnKPN. Het nieuw opgetuigde servicekanaal moet klanten van het telecombedrijf meer gemak geven en hun producten beter laten te beheren. Zo is het makkelijker geworden om MB’s te delen binnen een gezin en om te zien wie welk nummer heeft.

De eerste reacties in de downloadwinkels richten zich zowel op het functioneren als het design en zijn positief. Maar dat kan geen verrassing zijn voor KPN. Het zelfbedieningspaneel is ontwikkeld met zo’n duizend direct belanghebbenden. Klanten, collega’s en journalisten konden al vanaf het begindstadium van het ontwikkelproces feedback geven. De bèta werd in steeds grotere cirkel verspreid om steeds gevarieerdere feedback te ontvangen.

Er is een interactieve roadshow gehouden voor collega’s en er heeft een testpanel via het Tweakers Forum de nieuwe MijnKPN twee maanden geproefd. In de komende maanden worden de mobiele app nog uitgebreid. Er komt onder meet een nieuwe chatfunctie in met de klantenservice en het wordt mogelijk om via de app bestellingen te volgen.

Marketing manager Apps & Selfcare Paul van Aarendonk legt uit: “Het doel is om de druk op de klantenservice te stroomlijnen, maar zeker ook om toekomstige vernieuwingen te versnellen. We werken nu met een nieuw framework waardoor er bijvoorbeeld niet meer apart voor iOS en Android wordt ontwikkeld.”

Het nieuwe framework zorgt ervoor dat wensen van de ontwikkelaars en die uit krantenfeedback sneller naar het product kunnen worden vertaald. “Je kunt je prioriteiten beter afstemmen.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Fred Romero (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond