Deel dit artikel
-

Nieuwe compagnons stappen in Maxwell

Wouter Neyndorff en Wilco van Duinkerken stappen in bij technologiebedrijf Maxwell om het bedrijf, gespecialiseerd in conversational marketing op Shopify, naar de volgende fase te brengen.

Het tweetal wordt ook mede-eigenaar van de onderneming die door Asbjørn Jørgensen is opgericht. De laatste zegt: “Ik ben generiek ondernemer en zocht technisch leiderschap. Wouter Neyndorff was een van de oprichters van Insided en zal CPO worden. Wilco van Duinkerken wordt CTO. Hij was eerder onder meer Head of Product bij Trivago.”

Jørgensen zelf wil zich meer gaan richten op de groei van het bedrijf. Dat betekent het aantrekken van nieuwe programmeurs, opstellen en uitwerken van een marketingstrategie en samenwerkingen aangaan met partijen uit het ecosysteem van Shopify. Want dat is waar Maxwell zich op richt.

De onderneming helpt beginnende ondernemers op Shopify met het automatiseren van de marketing activiteiten. Nu gebeurt dat enkel met Facebook Messenger en Whatsapp, bijvoorbeeld met reminders dat een klant nog items in zijn winkelmandje heeft liggen, verzendberichten of dat er coupons beschikbaar zijn. In de toekomst moet dat dienstenpakket uitgroeien tot een portefeuille met meerdere marketingtools. “Met meer dan vijfduizend apps is het voor beginnende Shopify-webwinkels lastig om keuzes te maken. Ze hebben behoefte aan eenvoud en willen gebruik maken van een set aan bewezen tools.”

Maxwell wil, zo luidt de missie, webwinkels naar hun eerste miljoen euro omzet helpen. Op vergelijkbare wijze kiest psp Mollie ervoor om juist wel MKB’ers en geen enterpriseklanten te willen bedienen.

De start-up van Jørgensen heeft 2.500 klanten. Die klanten behalen tussen de zeven en vijftien procent van alle verkoop met de berichtendienst. Binnen drie tot vijf jaar wil de ondernemer een van de top 10 apps voor beginnende webshops zijn. Omgerekend betekent het dat er dan minimaal honderdduizend winkels zijn software gebruiken.

Dit kwartaal groeit het aantal nieuwe webshops die draaien op Shopify met een kleine driehonderdduizend.

Het ligt voor de hand dat het Amsterdamse bedrijf zich na Shopify richt op andere grote platformen als Woocommerce en Bigcommerce.

Foto: Nick Page (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Kees

Altijd goed om het marktpotentieel te benoemen. Maar dan wel in samenhang met de concurrentie: de letterlijk honderden andere customer support apps in de Shopify app store: https://apps.shopify.com/browse/customer-support

Asbjørn

Hoi Kees, hier ga ik uiteraard graag op in :-). We bieden geen helpdesk software. Wel interessante tak van sport maar niet hetgeen waar wij ons op richten.

Markpotentieel wordt binnen Shopify bepaald door het aantal merchants (bijna 2m), niet zozeer het aantal apps (bijna 5k). Daarbuiten zijn uiteraard nog vele andere platformen.

Juist omdat er zoveel marketing apps / tools / tactieke zijn is er de behoefte aan eenvoud voor startende webshops die een marketing stack aan elkaar willen klikken.

Kees

Met ‘marktpotentieel’ bedoel ik uiteraard het aantal mogelijke klanten (merchants in dit geval). Dat potentieel is groot.

Met ‘concurrentie’ bedoel ik vanzelfsprekend het aantal andere software-oplossingen (apps in dit geval) waaruit een webshop via Shopify kan kiezen om te communiceren met zijn klanten en prospects. Dat aantal is ook heel groot.

Dat is alles dat ik wilde zeggen. Veel succes met jullie bedrijf!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond