Deel dit artikel
-

Salesforce lanceert platform voor online gemeenschappen

Salesforce introduceert de Salesforce1 Community Cloud. Daarmee kunnen bedrijven zelf online gemeenschappen opzetten voor klanten, partners en werknemers. Vergelijkbaar met LinkedIn of Facebook, maar tegelijkertijd goed aangesloten op de eigen bedrijfsprocessen.

De nieuwe functionaliteit is gebouwd op het Salesforce1 Platform en is nauw geïntegreerd met Salesforce CRM, software voor klantrelatiebeheer.

Zo start Deloitte Digital, met 4000 consultants, een nieuwe praktijk om klanten te helpen digitale gemeenschappen op te zetten. Ook British Sky Broadcasting, Cornell University, GE Capital, Honeywell, Key Bank, Pearson, Neil Youngs Pono Music, de staat Colorado en Tata Communications behoren tot de eerste lichting klanten.

Meer dan tweeduizend actieve gemeenschappen zijn live gegaan sinds het bedrijf de nieuwe functionaliteit experimenteel aanbood, ongeveer een jaar geleden.

Salesforce spreekt over het Internet of Customers. Bedrijven voelen de dwingende noodzaak om hun bedrijf te transformeren en zijn op zoek naar de volgende generatie oplossingen om het ‘engagement-gap’ te dichten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond