-

Criteo: Enorme groei door mobiel adverteren

Waarom groeit het Franse Criteo, specialist in het optimaliseren van online advertenties, zo enorm hard? “Nieuwe functionaliteiten, een nieuwe engine en met name door de mobiele groei”, vertelt Gregory Gazagne, directeur Europa.

“Mobiel was vorig jaar goed voor twee procent, en is nu doorgegroeid naar vijfentwintig percent.” Hoe is dat zo snel gekomen? Gazagne legt uit: “Door de opkomst van nieuwe standaarden zoals HTML 5 deeplinking en mobiele toegang tot de product inventaris. Daarnaast werkt onze oplossing voor persoonlijke retargeting net zo goed op mobiel, op een grote schaal. Met één op de vier consumenten die mobiel koopt, moet je als bedrijf daar nu echt op focussen.”

Goede cijfers
“We hebben recent een e-mailtargeting bedrijf gekocht, met hele goede resultaten. De e-mails worden gepersonaliseerd op basis van een websitebezoek, en hebben een open ratio van 35 procent en een click ratio van ook 35 procent.” Het gaat de klanten van Criteo om goede cijfers: “75 procent van onze klanten werkt met een open budget. We verkopen op basis van CPC en CPM, maar onze engine optimaliseert de click through rate en conversion rate. Zo zorgen we voor 38 procent meer verkoop bij onze klanten.” De volgende stap is het voorspellen van het bestelbedrag en daarna werken op basis van CPS.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond