-

‘Social content inzetten is prima meetbaar’

“Content is het buzzword van de afgelopen twee jaar, maar merken hebben er nog veel moeite mee”, stelt Marcel van der Heijden, mede-oprichter en strategy director van a friend of mine. “Content is heel breed: hoe zorg je nou dat je een goed stramien hebt? Dat je een kwalitatieve invulling daaraan geeft?”

“Het begint door te inventariseren wat je hebt qua content. Dat kan van alles zijn: website, personeelsblad, je medewerkers. Een contentredacteur of -coördinator haalt alle inhoud uit de organisatie”, legt Van der Heijden uit. “Vervolgens ga je kijken hoe je dat in hapklare brokken naar je publiek brengt. Via welke kanalen? Via YouTube, een blog of via bijvoorbeeld digitale schermen in je winkelketen? Daarna ga je de content doormeten, dus hoeveel mensen bezoeken na het lezen van mijn blogpost daarna mijn e-commerce kanaal en kopen wat. De euro’s die hangen aan content kun je prima in kaart brengen.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond