Deel dit artikel
-

Appen met de gemeente Groningen

Inwoners van Groningen kunnen sinds deze week via WhatsApp vragen stellen aan de gemeente.

Groningen zet WhatsApp in als kanaal voor dienstverlening aan burgers en bedrijven. Wethouder dienstverlening Ton Schroor zegt: ‘We willen aansluiten bij de communicatiekanalen die inwoners zelf al gebruiken. En omdat veel mensen al whatsappen, is het een heel laagdrempelige en makkelijke manier om met de gemeente in contact te komen.’

De gemeente probeert tijdens werkdagen zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 24 uur de WhatsApp-berichten te beantwoorden. Deze worden door het Klant Contact Centrum behandeld tijdens de uren waarop de gemeente telefonisch bereikbaar is.

De online kanalen doen het goed in de gemeente Groningen. Met Facebook staat Groningen op nummer 2 van de gemeentelijke Facebookpagina’s in Nederland. Met 14.500 likes en veel interactie. De twee centrale gemeentelijke twitteraccounts @gem_groningen en @stadsbeheer hebben samen over de 10.000 volgers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond