-

Campagnepanel: ‘Het juiste platform’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een inherent virale campagne op TikTok over de Rubik’s Kubus.

  • Campagnesite: TikTok Catch The Cube
  • Klant: Koninklijke Jumbo
  • Bureau: Ad Alliance, DPG België, Koninklijke Jumbo (Jesse Pijpers), Creators Network
  • Gebruikte media: Televisie (reclame, Nederland en België), TikTok-app, social media (reclame), PR
  • Doel van de campagne: activeren van jongeren tussen 6 en 14 om usergenerated content via TikTok in te zetten,  voor het vergroten van de merkbekendheid van Rubik’s Cube.
Omschrijving

TikTok_RubikDe vraag is hoe je klassiek speelgoed als de Rubiks Kubus weer top of mind bij kinderen van nu krijgt. Nou, met een challenge in hun natuurlijke habitat: TikTok. Een bekende TikTok’er gooide de eerste kubus op voor anderen om te vangen. Zo ontstond een olievlek van creatieve uitingen/dansjes. Op dag één bereikten ze meer dan 320.000 views. De video’s onder de tag #CATCHTHECUBE zijn ruim twee miljoen keer bekeken. De challenge begon in jongerenblad Stoer en met een tv-spot. Hij speelt zich verder af in de populaire video-app.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!