Campagnepanel: ‘Het juiste platform’
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een inherent virale campagne op TikTok over de Rubik’s Kubus.
- Campagnesite: TikTok Catch The Cube
- Klant: Koninklijke Jumbo
- Bureau: Ad Alliance, DPG België, Koninklijke Jumbo (Jesse Pijpers), Creators Network
- Gebruikte media: Televisie (reclame, Nederland en België), TikTok-app, social media (reclame), PR
- Doel van de campagne: activeren van jongeren tussen 6 en 14 om usergenerated content via TikTok in te zetten, voor het vergroten van de merkbekendheid van Rubik’s Cube.
Omschrijving
De vraag is hoe je klassiek speelgoed als de Rubiks Kubus weer top of mind bij kinderen van nu krijgt. Nou, met een challenge in hun natuurlijke habitat: TikTok. Een bekende TikTok’er gooide de eerste kubus op voor anderen om te vangen. Zo ontstond een olievlek van creatieve uitingen/dansjes. Op dag één bereikten ze meer dan 320.000 views. De video’s onder de tag #CATCHTHECUBE zijn ruim twee miljoen keer bekeken. De challenge begon in jongerenblad Stoer en met een tv-spot. Hij speelt zich verder af in de populaire video-app.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd