More artikelen

Albert Heijn stopt met Google Assistent

De digitale butler Google Assistent is niet handig genoeg voor klanten van Albert Heijn om er verder in te investeren.

Voice

AH.nl bezorgt niet meer in de keuken

Albert Heijn bezorgt de online bestellingen in Noord-Brabant niet meer bij klanten tot in de keuken vanwege het coronavirus.

Logistics

Harvard: Merken hebben geen inzicht in succes loyaltyprogramma’s

Loyaliteitsprogramma’s zijn er in alle soorten en maten. Je kan punten sparen, miles of gaan voor korting. Dat is althans het eerste waar consumenten direct aan denken wanneer je het over dergelijke programma’s hebt: ze zijn namelijk veelal transactiegedreven. Bedrijven geven een consument voor elke aankoop iets en daarmee hoopt het merk die consument voor een langere periode te binden. Toch zien we een kentering ontstaan.

Customer Loyalty

Klanten AH.nl betalen met QR-code

Klanten van online supermarkt AH.nl kunnen hoeven geen bankpasje meer te gebruiken om hun boodschappen af te rekenen. Dat verloopt sinds kort via een QR-code per iDeal.

Payment

AH test volledig digitaal winkeltje

Albert Heijn test voor het hoofdkantoor in Zaandam een nieuw winkelconcept waarbij het mini-filiaal vrijwel volledig is geautomatiseerd. Klanten hoeven geen producten te scannen en zelfs niet af te rekenen, al moeten ze wel gewoon betalen.

Tech

Albert Heijn start met digitaal sparen

Klanten van Albert Heijn kunnen voortaan digitaal sparen. In plaats van losse zegels op een spaarkaart plakken, worden de spaarzegels bij het afrekenen toegevoegd aan een digitale spaarkaart in de AH-app.

Customer Loyalty

Albert Heijn digitaliseert prijskaartjes winkelschap

De papieren prijskaartjes gaan er uit bij de versafdelingen van Albert Heijn. Tegen het einde van dit jaar gaan 150 winkels om. Uiteindelijk kan de supermarktketen dynamisch product- en prijsinformatie laten zien die varieert met beschikbaarheid en moment van de dag of week.

Marketing

Nieuw design voor homepage Albert Heijn

Albert Heijn heeft zijn homepage in de Bonus-pagina in het nieuw gestoken om het gebruiksgemak te vergroten.

Web-design

AH gaat retouren aannemen verkooppartners bol.com

In de loop van 2019 gaat Albert Heijn behalve retourpakketjes van bol.com zelf ook die van diens verkooppartners innemen.

Logistics

AH.nl verlaagt minimum bestelwaarde orders met 30 procent

Klanten van Albert Heijn hoeven iets minder grote orders te plaatsen bij de supermarkt om hun boodschappen thuis te kunnen ontvangen. Het minimum bedrag gaat van zeventig naar vijftig euro.

E-commerce

Albert Heijn bouwt landelijk digitaal schermennetwerk

Albert Heijn bouwt een digitaal schermennetwerk waar de supermarkt zelf maar ook derde partijen hun boodschappen aan shoppers kunnen tonen.

Retail

Albert Heijn stopt met bezorgdienst Rappie

Albert Heijn stopt met de snelle bezorgdienst Rappie waarmee het sinds eind vorig jaar in Rotterdam experimenteerde.

Logistics

AH To Go eerste met pin- en kassaloos shoppen

Albert Heijn claimt een Europese primeur met pin- en kassaloos winkelen bij AH To Go. Meer supermarkten in Europa zullen volgen.

Payment

Albert Heijn test ‘slim deurslot’

Online bestellingen van Albert Heijn thuis ontvangen zonder dat er iemand thuis is. Dat is wat AH Labs gaat testen met de slimme deursloten van Nuki.

Logistics

Nieuwe spaarplaatjes AH: AR en leren programmeren

Aanstaande maandag gaat een nieuwe actie voor spaarplaatjes bij Albert Heijn van start. Hierin speelt leren programmeren voor kinderen met augmented reality een grote rol. De supermarkt werkt hierin samen met NEMO Science Museum.

Retail