Nieuwe tech brengt Bol-reclamesysteem naar volgende fase
Handelssite Bol neemt een nieuwe systeem in gebruik voor adverteerders op zijn platform. De grootste noviteit is, dat vanaf nu de ontwikkeling en het beheer volledig in eigen huis...
Handelssite Bol neemt een nieuwe systeem in gebruik voor adverteerders op zijn platform. De grootste noviteit is, dat vanaf nu de ontwikkeling en het beheer volledig in eigen huis...
Handelsplatform bol.com wil meer artikelen een tweede leven geven en ziet dit als een van zijn grote taken richting de toekomst. “Onze ambitie is namelijk om circulair winkelen mainstream...
Bol.com voegt twee nieuwe typen rapportages toe aan het API-dashboard van zijn reclameproducten. Adverteerders kunnen nauwkeuriger het rendement berekenen van hun reclamebudget.
De 12,5 miljoen klanten van Bol zien 38 miljoen producten op het platform. De 50.000 partners van Bol willen dat
Eigenaar Ahold Delhaize staat nog steeds open voor een afsplitsing van Bol. Het bedrijf verwacht omzet uit retailmedia te verdubbelen in de komende vier jaar.
Bol brengt het aantal directieposities terug van negen naar zes man. Daardoor vervallen de functies van marketing-, technologie- en operationeel directeur.
Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.
Bol vraagt leveranciers voor eind 2024 zijn klimaatdoelstellingen te onderschrijven. Om dat traject te versoepelen richt het een klimaathub in met informatie en stappenplannen.
Marketingbureaus en grote adverteerders die adverteren op bol.com kunnen vanaf deze zomer geraffineerdere campagnes draaien vanuit hun eigen systemen. Dan gaat versie 11 van de Advertising API live.
Een geraffineerd puntensysteem moet op termijn nauwkeurig aangeven hoe hoog individuele producten scoren die bij Bol in de schappen liggen.
Wie verkoopt wat op bol.com? Hoe liggen de verhoudingen tussen het bedrijf zelf, de verkooppartners en de grote merken? Cijfers en analyses: deel 2.
Wie verkoopt wat op bol.com? Hoe liggen de verhoudingen tussen het bedrijf zelf, de verkooppartners en de grote merken? Cijfers en analyses.