Meer Artikelen

De grootste merken op bol.com van 2023 in kaart gebracht (1/2)

Wie verkoopt wat op bol.com? Hoe liggen de verhoudingen tussen het bedrijf zelf, de verkooppartners en de grote merken? Cijfers en analyses.

Marketplaces
Premium

Nieuwe dienst voor Bol.com-partners: retourmanagement

Bol.com voegt een nieuw onderdeel toe aan zijn dienstenplatform voor de 52.000 verkooppartners: Reverse, een onderdeel dat verkopers helpt met hun retouren.

E-commerce

AI-gestuurde optimalisatieplatformen voor retailmedia: de ontwikkelingen en de praktijk

Ook voor retailmedia komen er steeds meer optimalisatie-‘tools’. Wat is er beschikbaar, hoe werkt het en wat zijn de prestaties in de praktijk?

Retailmedia
Premium

Groeiversnelling reclame-omzet bol.com

Een nieuwe geldmachine staat aan bij bol.com en hij gaat steeds harder draaien. De inkomsten uit online reclame groeien van kwartaal op kwartaal.

Online advertising
Premium

Bol.com jaagt op marketingbudgetten met speciaal bureauteam

Bol.com profileert zich in toenemende mate als vehikel voor grote merkadverteerders. Met een speciaal daarvoor opgericht team haalt het de banden met bureaus aan om hen te leren adverteren op het handelsplatform.

E-commerce
Premium

Handelsomzet bol.com naar 1,4 miljard euro

Bol.com en partners hebben in het tweede kwartaal gezamenlijk 1,4 miljard euro omzet gedraaid, dat is 10,5 procent meer dan vorig jaar, zo blijkt uit de toelichting op de kwartaalcijfers van moeder Ahold Delhaize.

E-commerce
Premium

CTO Jurrie van Rooijen verlaat bol.com

Jurrie van Rooijen heeft begin deze maand de organisatie van bol.com verlaten. Zijn positie van CTO zal worden opgevuld door de huidig CTO van Leaseplan, de Australiër Adrian McPhee.

Tech
Premium

Bol.com maakt Advertising strategische prioriteit

Bol.com heeft zijn strategische prioriteiten afgelopen kwartaal bijgesteld en de reclametak moet vol gas gaan geven. Dat is niet uit luxe. AholdDelhaize en de markt mogen dat verlangen.

Online advertising
Premium

Duurzaamheidspartijen op partnerplatform bol.com

Bol.com breidt het portfolio dienstverleners op zijn marktplaats uit met bedrijven die zijn gespecialiseerd in verduurzaming.

Marketplaces
Premium

Reclame-inkomsten bol.com stijgen 43%

Bol.com verdient steeds meer geld met het plaatsen van reclame op de schappen in zijn winkel. De reclame-inkomsten stegen afgelopen jaar met 43%.

Online advertising
Premium

bol.com presteerde minder goed in 2022

Bol.com heeft in een heel jaar minder omzet gedraaid door toenemende concurrentie. De handelsomzet (van alle verkopers samen) bedroeg 5,5 miljard euro, 1,9 procent lager dan een jaar eerder. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde jaarcijfers van moeder Ahold Delhaize.

E-commerce
Premium

Dept promoveert op partnerlijst bol.com

Als marketingpartner van bol.com is bureau Dept gepromoveerd tot Gold Partner en Advertising Certified Partner.

Marketplaces

Vijf vragen aan Justin Sandee (bol.com) over retailmedia

Net als fysieke winkels heeft een aantal grote webwinkels ook reclamebordjes aan de schappen hangen. Deze voorraad commerciële ruimte wordt ‘retailmedia’ genoemd. Justin Sandee van bol.com geeft zijn perspectief op de materie.

Marketing
Premium

Bol.com focust op advertentietak, markt eist meer

Een grote kostenbesparingsronde moet bol.com financieel in het gareel brengen. De platformtak wordt gespaard, er vervallen geen banen. Dat is niet uit luxe, want de advertentiemarkt verwacht meer dan bol.com nu levert.

Marketplaces
Premium

‘Inkopen feestdagen al weken gaande, record verwacht’

Nederland begon drie weken geleden al met zijn inkopen voor de feestdagen. De verkopen sprongen harder omhoog dan webwinkels oorspronkelijk verwachtten. Fulfilmentspecialist Monta verwacht een record. Bol.com en PostNL kunnen het aan.

E-commerce