More artikelen

Groen licht voor bol.com-overname van Cycloon

Toezichthouder ACM heeft geen bezwaar tegen de investering van bol.com in Cycloon. Het uiteindelijke doel is om de eigenaar van het bezorgnetwerk Fietskoeriers.nl over te nemen.

E-commerce

Bol.com krijgt stempel: CO2-neutraal

Bol.com draagt vanaf vandaag als eerste e-commercebedrijf in Nederland en België het Climate Neutral Certification-keurmerk. Het handelsplatform wil een voorbeeld zijn voor de online industrie in de lage landen.

E-commerce

Campagnepanel #187: ‘Blijft boeien’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken, nee: luisteren, ze naar een challenge tussen vier podcasts.

Campagnes

2021: De nieuwe gezichten van Amazon, bol.com en Google

In 2021 werd duidelijk waarin een platform zich onderscheidt van een webwinkel. Voor partijen als Amazon, bol.com en Google wordt dat komend jaar alleen maar uitgesprokener.

E-commerce

bol.com koopt fietskoerier Cycloon

Bol.com neemt een meerderheidsbelang in Cycloon, de post- en pakketbezorger die met de fiets aflevert. Over vier jaar neemt de marktplaats alle andere aandelen over. Het hoofddoel van de transactie: een steentje bijdrage aan klimaatbescherming.

Venture

Bol.com sluit vervoerder Budbee aan

Webwinkels die ook op bol.com verkopen, kunnen vanaf volgend jaar ook Budbee gebruiken als vervoerder vanaf hun magazijnen.

Logistics

Bol.com verdubbelt capaciteit magazijnen

Bol.com gaat komende jaren de capaciteit van zijn magazijnen opschroeven tot 500.000 vierkante meter. Het handelsplatform voorziet een explosie in het aantal aangesloten verkopers.

E-commerce

Bol.com wil aantal Select-abonnees verdubbelen

Abonnees van bol.coms klantenprogramma Select geven elk gemiddeld jaarlijks tweehonderd euro meer uit dan anderen. Het handelsplatform wil daarom het aantal abonnees verdubbelen.

E-commerce

Ahold Delhaize onderzoekt beursgang bol.com

Moederbedrijf Ahold Delhaize onderzoekt hoe het een deel van zijn dochter bol.com naar de beurs kan brengen om de waarde van het marktplaatsbedrijf te verzilveren.

Marketplaces

Nieuwe regels gaan marketplaceverkopers omzet kosten, tenzij ze direct ingrijpen 

Regels met nadelige gevolgen voor zichtbaarheid en conversie op marketplaces komen eraan. Beperk nu de schade en zorg juist voor concurrentievoordeel. 

Marketplaces

Nieuwe CEO bol.com neemt roer over

Margaret Versteden is vanaf vandaag de nieuwe CEO van bol.com. Ze heeft het roer overgenomen van Huub Vermeulen.

Marketplaces

Bol.com en Tonny Media houden crossover-podcastcampagne

Bol.com laat vier titels van podcastuitgever Tonny Media een eigen product verzinnen en, als onderdeel van die campagne, gaat het ook op de markt brengen via zijn platform.

Campagnes

Omzetaandeel partners bol.com naar 60 procent

Bol.com wordt steeds meer een marktplaats waar externe verkopers en consumenten elkaar vinden. Tegen de zestig procent van de handelsomzet komt van derden. De rol van de marktmeester zelf verandert steeds meer naar facilitator.

Marketplaces

Bol.com brengt weer papieren speelgoedboek uit

Morgen publiceert bol.com, in de aanloop naar het sinterklaasfeest, voor de derde keer zijn papieren speelgoedboek in een miljoenenoplage.

Campagnes

Bol.com roept meer digitale bureaus in zijn ecosysteem

Bol.com wil dat meer digitale bureaus zich aansluiten bij zijn partnerprogramma om de tienduizenden verkopers vooruit te helpen.

Marketing