More artikelen

Klanten AH.nl betalen met QR-code

Klanten van online supermarkt AH.nl kunnen hoeven geen bankpasje meer te gebruiken om hun boodschappen af te rekenen. Dat verloopt sinds kort via een QR-code per iDeal.

Payment

Tweeuurslevering nu ook op Amsterdamse zaterdagochtenden

Amsterdammers kunnen orders bij bol.com nu ook op zaterdagen binnen twee uur laten bezorgen, tussen tien uur ’s ochtends en drie uur in de middag.

Logistics

Is Amazon.nl marktplaatsmonopolist of merkendoder?

Het zoemt al langer rond: Amazon opent binnenkort een site onder een Nederlands domein. Vlak over de grens met Duitsland opent Amazon een nieuw distributiecentrum. Alles wijst op hevige concurrentie voor de bestaande online retailers.

Marketplaces

bol.com begint zakelijke podcastreeks

Een podcast biedt ruimte voor uitleg en achtergrond en lijkt bol.com daarom een geschikt medium richting zijn zakelijke klanten. Het platform zet de eerste stap in wat een podcastreeks kan worden.

Marketplaces

Nieuwe functie Google Assistent bol.com

bol.com heeft een nieuwe functie toegevoegd aan zijn voice-app op Google Assistent: hij kan prijsinformatie geven.

Voice

Luisterboeken opgenomen in leesabonnement bol.com

bol.com breidt het aanbod digitaal lezen van Kobo uit met luisterboeken.

Entertainment

AH gaat retouren aannemen verkooppartners bol.com

In de loop van 2019 gaat Albert Heijn behalve retourpakketjes van bol.com zelf ook die van diens verkooppartners innemen.

Logistics

‘Aantal retailers neemt af door marktplaatsen’

“De komende jaren worden interessant, want ik denk dat het aantal retailers zal afnemen.” De opkomst van online marktplaatsen zorgt daarvoor, denkt directeur Sander van den Hout van De Persgroep. Hij was gisteren een van de sprekers op de Emerce Update over Marketplaces. Dat speelde zich af in B.Amsterdam.

Marketplaces

Bol.com geeft Select-abonnees extra korting

Bol.com wil de abonnees op ‘logistieke’ dienst Select meer voordeel gaan geven en onderzoekt wat het best resoneert bij klanten. Het houdt nu een proef met extra korting.

Online marketing

Topman bol.com: ‘We zijn nu platform first’

“We waren een netwerk maar we zijn nu een open platform”. Dit jaar staat bij bol.com in het teken van de transformatie naar een platform first-strategie.

Marketplaces

Bol.com verbetert search advertising

Bol.com verbetert in de loop van dit jaar zijn search advertising, reclame in de zoekresultaten van het warenhuis. Hiermee worden intern nu de eerste proeven gedaan.

Online advertising

Bol.com komt met Magento-module

Webwinkeliers kunnen binnenkort automatisch hun assortiment aanbieden op bol.com. Daartoe laat het e-commerceplatform een Magento-module ontwikkelen.

Magento

Billie van bol.com doet 45% klantcontact

De virtuele assistent Billie op de klantenservice van bol.com ontvangt bijna de helft van alle klantcontacten bij het winkelcentrum. Hij handelt zeventig procent van de vragen met succes af.

Customer Service

Partners binnen 2 jaar meer omzet dan bol.com

Bol.com is volgens directeur Huub Vermeulen binnen twee jaar primair een handelsplatform voor derden en geen pure webwinkel.

Marketplaces

Bereik bol.com +10% in november, Amazon een blijvertje

Bol.com had in de maand november een groter bereik dan Google Maps, WhatsApp en Instagram. Koopjesjagers dreven het bereik met tien procent op tot 65 procent. Amazon is inmiddels duidelijk een blijvertje op de Nederlandse markt.

E-commerce