Bol.com brengt regelmaat in publicatie Retailer API
Bol.com brengt regelmaat en daarmee voorspelbaarheid in de updates van zijn Retailer API, het technisch bruggetje waarmee grote handelaren hun aanbod naar het platform in bulk doorzetten.
Bol.com brengt regelmaat en daarmee voorspelbaarheid in de updates van zijn Retailer API, het technisch bruggetje waarmee grote handelaren hun aanbod naar het platform in bulk doorzetten.
Bol.com wil kwaliteitseisen kunnen stellen aan de externe marketingbureaus die de verkooppartners op zijn platform helpen. Daartoe begint het een certificeringsprogramma.
Bij online retailers als Coolblue en bol.com is de consument maar een paar kliks verwijderd van duizenden producten.
De bijna dertigduizend verkooppartners die hun artikelen aanbieden in de schappen van bol.com krijgen binnenkort een, voor hen, nieuwe logistieke […]
Moderetailer WE Fashion zet veertienduizend kledingstukken op bol.com en vergroot daarmee zijn digitale bereik met meer dan tien miljoen winkelbezoekers.
bol.com geeft wanneer nodig voorrang aan het leveren van essentiële artikelen. Het platform kan dagelijks besluiten om minder noodzakelijke items minder snel te leveren of tijdelijk assortiment offline te halen.
bol.com opent een online lees- en boekenclub voor kinderen tot ongeveer tien jaar. Iedere dag lezen bekende Nederlanders per video verhalen voor, maar kinderen kunnen in de speciale hoek ook e-boeken en luisterboeken nuttigen.
De twee andere grote elektronicawinkels MediaMarkt en bol.com hebben vooralsnog geen last van het coronavirus. Anders dan Coolblue passen zijn hun handelen niet aan op het stil liggen van fabrieken en China en Taiwan.
Bol.com verlaagt de verkoopcommissie voor producten tot twintig euro met gemiddeld 30 procent. Dit moet het aanbod van goedkopere producten aanzienlijk vergroten. Inmiddels draaien derde partijen meer consumentenomzet dan bol.com zelf.
Bol.com opent vandaag zijn mogelijk laatste eigen winkel en denkt dat daarmee het assortiment compleet is. In de shop: mannen- en vrouwenkleding. Het grootste gedeelte van het assortiment ligt in de schappen bij verkooppartners, zoals bekende merken en retailers.
De gegevens van vermoedelijk 10.000 Belgische en Nederlandse klanten die een paar jaar geleden bij onder meer bol.com speelgoed kochten, liggen op staat. Dat blijkt uit onderzoek van VRT NWS.
Swapfiets biedt zijn diensten sinds kort aan op bol.com. Vooralsnog zijn er betrekkelijk weinig, vrijwel geen, bedrijven die niet productenm, maar diensten aanbieden op het platform. Met de fietsverhuurder als uitzondering.
QR-codes lijken definitief te zijn doorgedrongen als bruggetje tussen de fysieke en digitale wereld. bol.com zette de printtechniek in om de koppeling te maken tussen zijn papieren speelgoedboek en de digitale verlanglijstjes in zijn mobiele app.
bol.com zou vanaf begin 2020 ook kleding en mode-artikelen gaan verkopen via zijn platform, de enige grote productgroep waarin het tot nu toe niet voorziet. Volgens het FD lopen er gesprekken met verscheidene grote merken.
Bol.com is sinds 2011 een platform, waarbij het zich anno nu als één van de retailers op dat platform positioneert; als winkel 20.001. Vijf belangrijke transities staan daarbij centraal.