Meer Artikelen

Regels bij gebruik van AI: vier juridische tips voor marketeers

AI is steeds makkelijker in te zetten en dat gebeurt dan ook op steeds meer plekken. Maar wat zijn de juridische aspecten waar je zicht op moet houden?

Legal

Wanneer zijn data geanonimiseerd en hoef je geen rekening te houden met de AVG?

Wat precies geldt als persóónsgegevens is lang niet altijd duidelijk. Een aantal gerechtelijke uitspraken bieden meer helderheid en toetsingsregels.

Legal

Podcast Shaping the Future: Renkse Hoekstra over als datateam denken vanuit de bussiness

Renkse Hoekstra van Friesland Campina over het overbruggen van de kloof tussen de data- en businesskant: houd als dataexpert het einddoel voor ogen.

Research and development

Zo werk je in vier stappen naar een experimentgedreven bedrijfscultuur toe

Een experimentgedreven bedrijfscultuur bouw je op in vier stappen: goede onderbouwing, opzet, analyse en implementatie van je experimenten.

Research and development

Podcast Shaping the Future: Datakluis en het terugwinnen van controle over onze data

Datakluis is een initiatief om de controle over onze gegevens te herwinnen. De data zitten in een kluis en alleen de consument zelf heeft de sleutel.

Privacy

Podcast Shaping the Future: inclusiviteit in algoritmes

Het tegengaan van ‘bias’ en het actief bevorderen van inclusiviteit in algoritmes zijn nodig voor een verantwoord gebruik van deze technologie: een gesprek.

Research and development

Waarom je met Conversions API (CAPI) aan de slag moet

Conversion API biedt aanzienlijke voordelen ten opzichten van pixels, waaronder dat Conversion API de mogelijkheid biedt om privacyvriendelijker te werken.

Privacy

Podcast Shaping the Future: Generatieve AI en Large Language Models

Generatieve AI en Large Language Models: onmisbare marketingtool of experiment met toekomstpotentieel? In gesprek met Lee Boonstra en Saskia Nijs.

Digital Transformation
Premium

Nederlandse marketeers: geen haast met AI

Datagedreven marketeers in Nederland herkennen de opkomst van AI in hun vak, maar kijken de ontwikkelingen nog aan. Nog niet de helft is er serieus mee bezig.

Marketing
Premium

Generatieve AI en Large Language Models: DDMA-experts over de impact op hun discipline

Zes DDMA-experts over hun verwachtingen rond de invloed van Generatieve AI en Large Language Models op verschillende marketingdisciplines.

Artificial Intelligence
Premium

Generatieve AI en Large Language Models: de risico’s, de AVG en je aansprakelijkheid

De gevaren van AI en Large Language Models zijn aanzienlijk: misinformatie, auteursrecht, milieulast, plus de AVG en je eigen juridische aansprakelijkheid.

Artificial Intelligence

Generatieve AI en Large Language Models: wat is het en hoe werkt het?

Om echt te begrijpen wat je met generatieve AI en Large Language Models kunt, maar ook wat de gevaren zijn, helpt het om te begrijpen hoe ze werken.

Digital Transformation

De ‘digital enabler’: een cruciale rol voor het marketingteam van de toekomst

Digitalisering leidt tot een herijking van de marketeer. De ‘digital enabler’ heeft grondige MarTech-kennis en maakt connecties tussen tech en business.

Digital Transformation
Premium

Emerce en DDMA in partnerschap op kennisdomein online conversie en analytics

Emerce en DDMA gaan samenwerken op het gebied van kennisdeling in het domein van online conversie en analytics.

Marketing

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023

Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.

Marketing