Meer Artikelen

Badal Marhé (Interpolis): ‘De meeste voice actions zijn eendagsvliegen’

Interpolis ontwikkelde als experiment in de Google Assistent een spraak-gestuurd spel over thuisbeveiliging. Badal Marhé van Interpolis over Gamification.

Voice

Wijnand Meijer (TrueClicks): ‘Googles OptiScore heeft allerlei gebreken ‘

TrueClicks-oprichter Wijnand Meijer vindt de manier waarop Google zijn Aanbevelingen weegt verre van optimaal. Wat gaat er precies mis?

Search

Astrid Kramer: ‘SEO levert niets op als ik geen rekening houd met UX’

Als je geen rekening houdt met UX levert SEO niets op, vindt SEO- & UX consultant Astrid Kramer. Dus hoe kunnen SEO en UX elkaar ondersteunen?

SEO

Justin Meijer (Rabobank): “Bij de klantenservice kun je met voice het meeste succes behalen”

In 2018 was Rabobank de launching partner bij de Nederlandse versie van de Google Assistent. Product Manager Justin Meijer over de Rabobank Voice Assistent.

Voice

Gianluca Binelli (Booster Box): “Performance marketing is kapot”

Perfomance marketing doet het niet meer, aldus SEA-expert Gianluca Binelli, oprichter van PPC Agency Booster Box. Wat doen we precies verkeerd? En wat kunnen we doen om de controle over performance marketing weer in terug te krijgen?

Search

Cindy Bake (AVROTROS): ‘Reserveer genoeg tijd om je voice-applicatie te testen’

Voor het Eurovisie Songfestival in Rotterdam ontwikkelden AVROTROS en NPO Innovatie een voice-applicatie voor de Nederlandse Google Assistent. 

Voice

Haal het maximale uit je marketingtechnologie: 6 handvatten voor een MarTech-stack

Voor een goed inzicht in je klanten komt de inzet van marketingtechnologie (MarTech) goed van pas. Zes handvatten voor een succesvolle MarTech-stack.

Customer Experience

Sascha Fokker (Zorgbalans): “Bij het ontwikkelen van een voice-applicatie moet je groot denken, maar houd altijd de eindgebruiker in gedachten 

Zorgbalans is de eerste zorgorganisatie in Nederland met een eigen voice-app: de Robin-app. Wijkverpleegkundige Sascha Fokker over de ontwikkeling.

Voice

Jolanda Bakker (Vattenfall): ‘Elk contactmoment moet je benutten’

Jolanda Bakker, Director Marketing & Commercial Operations bij Vattenfall over het verdwijnen van third-party cookies: “Afwachten of wegduiken heeft geen zin.” Deel 7 (slot) uit de interviewserie over het verdwijnen van cookies.

Online marketing

Boston Consulting Group: ‘Organisaties moeten meer aandacht besteden aan measurement’

Deel 6 uit een interviewserie over het verdwijnen van cookies: José Luis Casas en Alistair Gardiner van de Boston Consulting Group (BCG).

Marketing

De toekomst van Journey Orchestration

Journey Orchestration kan helpen om de klantreis van de altijd kritische consument op zijn/haar individuele wensen af te stemmen. In dit artikel lees je hoe je journey orchestration kunt inzetten, inclusief grootste uitdagingen en best practices.

Customer Experience

Hoe maak je business impact met Data Science?

Verschillende fases van de ontwikkeling van een datastrategie aan de hand van een aantal basisprincipes en het ‘people, process & technology’-model.

Data

Customer Journey Analytics: de drie grootste uitdagingen

Als je via verschillende kanalen met klanten communiceert dan is de inzet van Customer Journey Analytics belangrijk. Drie stappen om te beginnen met CJA.   

Data

Bernard de Vreede (Marktplaats): ‘Als cookies verdwijnen, worden directe partnerships essentieel’  

Bernard de Vreede, datastrateeg bij Marktplaats over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. 

Online marketing

Customer Journey Analytics: de volgende stap in customer journey management

Customer Journey Analytics (CJA) laat zien hoe en via welke kanalen klanten contact hebben met een bedrijf. Hoe kun je met CJA je klanten beter bedienen?

Online marketing