More artikelen

Cindy Bake (AVROTROS): ‘Reserveer genoeg tijd om je voice-applicatie te testen’

Voor het Eurovisie Songfestival in Rotterdam ontwikkelden AVROTROS en NPO Innovatie een voice-applicatie voor de Nederlandse Google Assistent. 

Voice

Haal het maximale uit je marketingtechnologie: 6 handvatten voor een MarTech-stack

Voor een goed inzicht in je klanten komt de inzet van marketingtechnologie (MarTech) goed van pas. Zes handvatten voor een succesvolle MarTech-stack.

Customer Experience

Sascha Fokker (Zorgbalans): “Bij het ontwikkelen van een voice-applicatie moet je groot denken, maar houd altijd de eindgebruiker in gedachten 

Zorgbalans is de eerste zorgorganisatie in Nederland met een eigen voice-app: de Robin-app. Wijkverpleegkundige Sascha Fokker over de ontwikkeling.

Voice

Jolanda Bakker (Vattenfall): ‘Elk contactmoment moet je benutten’

Jolanda Bakker, Director Marketing & Commercial Operations bij Vattenfall over het verdwijnen van third-party cookies: “Afwachten of wegduiken heeft geen zin.” Deel 7 (slot) uit de interviewserie over het verdwijnen van cookies.

Online marketing

Boston Consulting Group: ‘Organisaties moeten meer aandacht besteden aan measurement’

Deel 6 uit een interviewserie over het verdwijnen van cookies: José Luis Casas en Alistair Gardiner van de Boston Consulting Group (BCG).

Marketing

De toekomst van Journey Orchestration

Journey Orchestration kan helpen om de klantreis van de altijd kritische consument op zijn/haar individuele wensen af te stemmen. In dit artikel lees je hoe je journey orchestration kunt inzetten, inclusief grootste uitdagingen en best practices.

Customer Experience

Hoe maak je business impact met Data Science?

Verschillende fases van de ontwikkeling van een datastrategie aan de hand van een aantal basisprincipes en het ‘people, process & technology’-model.

Data

Customer Journey Analytics: de drie grootste uitdagingen

Als je via verschillende kanalen met klanten communiceert dan is de inzet van Customer Journey Analytics belangrijk. Drie stappen om te beginnen met CJA.   

Data

Bernard de Vreede (Marktplaats): ‘Als cookies verdwijnen, worden directe partnerships essentieel’  

Bernard de Vreede, datastrateeg bij Marktplaats over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. 

Online marketing

Customer Journey Analytics: de volgende stap in customer journey management

Customer Journey Analytics (CJA) laat zien hoe en via welke kanalen klanten contact hebben met een bedrijf. Hoe kun je met CJA je klanten beter bedienen?

Online marketing

Nederlander wil meer grip op persoonlijke gegevens

Bijna negentig procent van de Nederlanders wil meer controle over wie welke data over hen verzamelt. Tweederde zegt daar totaal geen grip op te hebben, al wordt datagrazen op zich niet direct als iets schadelijks ervaren. Men vindt zijn vingerafdruk meer privé dan digitale sporen.

Privacy

De gevolgen van Brexit voor dataverkeer tussen EU en UK

De EU en het VK liggen op ramkoers over de samenwerking in 2021. Dat heeft ook gevolgen voor het dataverkeer. Tips en advies voor de naderende Brexit.

Data

Toestemming voor custom audiences: privacytoezichthouder geeft eindelijk duidelijkheid 

‘Custom audiences’ is al jaren het onderwerp waar binnen veel organisaties de meeste juridische vragen over gesteld worden.

Legal

Zo ontwerp je de optimale gebruikservaring voor voice (5): Zo test jij je voice-applicatie uit

In dit laatste artikel leggen we uit hoe je test of je voice-applicatie echt werkt en welke fasen je voor dit testproces moet doorlopen.

Voice

Zo ontwerp je de optimale gebruikservaring voor voice (4): Hoe bouw je een voice-conversatie op?

Hoe ontwerp je nu het daadwerkelijke gesprek dat gebruikers met je voice-assistent – of eigenlijk met je merk – voeren?

Voice