De vijf belangrijkste regels over nudging van de nieuwe ACM Leidraad
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft begin november een bijgewerkte versie van de Leidraad Bescherming online consument (Leidraad) gepubliceerd. […]
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft begin november een bijgewerkte versie van de Leidraad Bescherming online consument (Leidraad) gepubliceerd. […]
Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat […]
Deze nieuwe ontwikkeling is niet de directe oplossing voor de huidige juridische problematiek bij datadoorgifte naar de VS. Maar wat dan wel?
AI is voor de meeste organisaties nog een onontgonnen gebied, ondanks de potentie. Hoe maak je AI stap voor stap deel van het DNA van je organisatie?
Een interview met Marieke Peeters (Hogeschool Utrecht en eigenaar van Mooncake AI) over het verantwoord inzetten van AI: waarom moet het en hoe doe je het?
Universal Analytics heeft problemen met de doorgifte van persoonsgegevens naar de Verenigde Staten. Het is nog onduidelijk of Analytics 4 de oplossing is.
Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit? Wat wordt de rol van de chief marketing officer? Philippe Stulens (Randstad) legt het uit.
In de ‘Shaping the future’-podcast van DDMA iedere week een gesprek met een expert uit de digitale marketing. Deze keer met Max Pinas (Dept Agency).
De helft van de datagedreven marketeers neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een wereld zonder third-party cookies. Dat brengt de nieuwe de DDMA Barometer 2022 naar voren.
Europese toezichthouders maken veel impact. Maar komt er een algeheel verbod op Google Analytics of niet? En wat is de bredere betekenis van de besluiten?
Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.
Menno Zevenbergen (Greenhouse) is het brein achter vele voice-applicaties binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Maar hij gaat nog een stap verder […]
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.
Op 16 november ging de Tweede Kamer voor het eerst echt in gesprek over twee niet onbelangrijke wetten die de digitale economie beter moeten reguleren. De DSA (Digital Services Act) en de DMA (Digital Market Act) komen uit Europa en zijn broodnodig.
Het Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft een voice action binnen de Google Assistant ontwikkeld. ‘De uitdaging was om keuzes te maken binnen ons enorme contentaanbod.’