Meer Artikelen

De vijf belangrijkste regels over nudging van de nieuwe ACM Leidraad

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft begin november een bijgewerkte versie van de Leidraad Bescherming online consument (Leidraad) gepubliceerd. […]

Communicatie

Podcast ‘Shaping the Future’: Sanne van Mourik-Linsen (Feyenoord) over de relatie tussen mens en machine

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat […]

Data

Biden ondertekent Privacy Shield 2.0. Wat betekent dit concreet?

Deze nieuwe ontwikkeling is niet de directe oplossing voor de huidige juridische problematiek bij datadoorgifte naar de VS. Maar wat dan wel?

Data
Premium

De status quo in de adoptie van AI en hoe je als bedrijf verder komt

AI is voor de meeste organisaties nog een onontgonnen gebied, ondanks de potentie. Hoe maak je AI stap voor stap deel van het DNA van je organisatie?

Artificial Intelligence
Premium

Podcast ‘Shaping the future’: Marieke Peeters (Hogeschool Utrecht) over transparantie in AI

Een interview met Marieke Peeters (Hogeschool Utrecht en eigenaar van Mooncake AI) over het verantwoord inzetten van AI: waarom moet het en hoe doe je het?

Artificial Intelligence

Google Analytics 4: oplossing voor datadoorgifte naar de Verenigde Staten?

Universal Analytics heeft problemen met de doorgifte van persoonsgegevens naar de Verenigde Staten. Het is nog onduidelijk of Analytics 4 de oplossing is.

Legal

Podcast ‘Shaping the future’: Philippe Stulens over het marketingteam van de toekomst

Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit? Wat wordt de rol van de chief marketing officer? Philippe Stulens (Randstad) legt het uit.

Marketing

Podcast ‘Shaping the future’: Max Pinas over ‘mixed realities’ en metaverses

In de ‘Shaping the future’-podcast van DDMA iedere week een gesprek met een expert uit de digitale marketing. Deze keer met Max Pinas (Dept Agency).

Virtual reality
Premium

DDMA: Marketeers ontkennen impact verdwijnen cookiedata

De helft van de datagedreven marketeers neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een wereld zonder third-party cookies. Dat brengt de nieuwe de DDMA Barometer 2022 naar voren.

Marketing

Google Analytics verboden of niet? Het completere en complexere verhaal

Europese toezichthouders maken veel impact. Maar komt er een algeheel verbod op Google Analytics of niet? En wat is de bredere betekenis van de besluiten?

Privacy

De cookieloze wereld: een kans om je klantstrategie opnieuw in te richten

Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.

Data

Menno Zevenbergen (Greenhouse): ‘Met digital humans kun je echt een relatie met klanten opbouwen’

Menno Zevenbergen (Greenhouse) is het brein achter vele voice-applicaties binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Maar hij gaat nog een stap verder […]

Voice

De grootste trends in data-driven marketing voor 2022

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.

Online marketing

De digitale economie verdient meer aandacht uit Den Haag

Op 16 november ging de Tweede Kamer voor het eerst echt in gesprek over twee niet onbelangrijke wetten die de digitale economie beter moeten reguleren. De DSA (Digital Services Act) en de DMA (Digital Market Act) komen uit Europa en zijn broodnodig.

Online marketing

Bram Beckmans (WWF): ‘Baken je doelen af en betrek experts om het verhaal te vertellen’

Het Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft een voice action binnen de Google Assistant ontwikkeld. ‘De uitdaging was om keuzes te maken binnen ons enorme contentaanbod.’

Voice