More artikelen

Podcast Shaping the Future: inclusiviteit in algoritmes

Het tegengaan van ‘bias’ en het actief bevorderen van inclusiviteit in algoritmes zijn nodig voor een verantwoord gebruik van deze technologie: een gesprek.

Research and development

Waarom je met Conversions API (CAPI) aan de slag moet

Conversion API biedt aanzienlijke voordelen ten opzichten van pixels, waaronder dat Conversion API de mogelijkheid biedt om privacyvriendelijker te werken.

Privacy

Podcast Shaping the Future: Generatieve AI en Large Language Models

Generatieve AI en Large Language Models: onmisbare marketingtool of experiment met toekomstpotentieel? In gesprek met Lee Boonstra en Saskia Nijs.

Digital Transformation

Nederlandse marketeers: geen haast met AI

Datagedreven marketeers in Nederland herkennen de opkomst van AI in hun vak, maar kijken de ontwikkelingen nog aan. Nog niet de helft is er serieus mee bezig.

Marketing

Generatieve AI en Large Language Models: DDMA-experts over de impact op hun discipline

Zes DDMA-experts over hun verwachtingen rond de invloed van Generatieve AI en Large Language Models op verschillende marketingdisciplines.

Artificial Intelligence

Generatieve AI en Large Language Models: de risico’s, de AVG en je aansprakelijkheid

De gevaren van AI en Large Language Models zijn aanzienlijk: misinformatie, auteursrecht, milieulast, plus de AVG en je eigen juridische aansprakelijkheid.

Artificial Intelligence

Generatieve AI en Large Language Models: wat is het en hoe werkt het?

Om echt te begrijpen wat je met generatieve AI en Large Language Models kunt, maar ook wat de gevaren zijn, helpt het om te begrijpen hoe ze werken.

Digital Transformation

De ‘digital enabler’: een cruciale rol voor het marketingteam van de toekomst

Digitalisering leidt tot een herijking van de marketeer. De ‘digital enabler’ heeft grondige MarTech-kennis en maakt connecties tussen tech en business.

Digital Transformation

Emerce en DDMA in partnerschap op kennisdomein online conversie en analytics

Emerce en DDMA gaan samenwerken op het gebied van kennisdeling in het domein van online conversie en analytics.

Marketing

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023

Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.

Marketing

De vijf belangrijkste regels over nudging van de nieuwe ACM Leidraad

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft begin november een bijgewerkte versie van de Leidraad Bescherming online consument (Leidraad) gepubliceerd. […]

Communicatie

Podcast ‘Shaping the Future’: Sanne van Mourik-Linsen (Feyenoord) over de relatie tussen mens en machine

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat […]

Data

Biden ondertekent Privacy Shield 2.0. Wat betekent dit concreet?

Deze nieuwe ontwikkeling is niet de directe oplossing voor de huidige juridische problematiek bij datadoorgifte naar de VS. Maar wat dan wel?

Data

De status quo in de adoptie van AI en hoe je als bedrijf verder komt

AI is voor de meeste organisaties nog een onontgonnen gebied, ondanks de potentie. Hoe maak je AI stap voor stap deel van het DNA van je organisatie?

Artificial Intelligence

Podcast ‘Shaping the future’: Marieke Peeters (Hogeschool Utrecht) over transparantie in AI

Een interview met Marieke Peeters (Hogeschool Utrecht en eigenaar van Mooncake AI) over het verantwoord inzetten van AI: waarom moet het en hoe doe je het?

Artificial Intelligence