Meer Artikelen

Retrieval-Augmented Generation en AI: hoe werkt het precies?

Een van de toepassingsproblemen bij LLM’s is het gebrek aan accurate en gedetailleerde informatie. Dat is oplosbaar met Retrieval-Augmented Generation.

Artificial Intelligence

[DDMO ’24] Deep Dive 1: Datakwaliteit en -beschikbaarheid blijft uitdaging voor marketingorganisaties

De beschikbaarheid, kwaliteit en toepassing van data blijft nog vaak onbenut binnen de marketingsector in Nederland. Dit blijkt uit het […]

Data

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024: AI legt kernprobleem met datakwaliteit bloot

Ondanks alle technologische ontwikkelingen, vormen de mensen en het organiserend en lerend vermogen van organisaties vooralsnog de grootste uitdagingen bij […]

Marketing
Premium

‘Datakwaliteit nog steeds grote uitdaging marketeers’

Datakwaliteit is nog steeds een van de grootste uitdagingen in datagedreven marketing. Het vormt een belemmerende factor bij het gebruik van complexere AI-toepassingen en legt daarmee een fundamenteel probleem bloot.

Online marketing

Bereid je voor op de impact van Generative Search op SEA en SEO

Hoe ga je als marketeer om met generative search? In dit artikel nemen we je graag mee in mogelijke scenario’s en oplossingen.

Search

Zo creëer je relevante, datagedreven telemarketingcampagnes

Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de telecommunicatiewet en de code telemarketing tot gevolg.

Customer Engagement

Let op: Microsoft Safelinks leidt tot klikken in e-mails waar je niets mee kunt

Meer openingen en klikken in je mailings zonder dat je er iets voor hoeft te doen? Dat komt door Microsoft Safelinks. Klinkt goed, maar dat is het niet.

E-mailmarketing

[Podcast] Shaping the Future: hoe merk en performance hand in hand kunnen gaan

In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging.

Online marketing

[Podcast] Shaping the Future: influencer marketing bij Coca-Cola

Eind april lanceerden DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’.

Influencer marketing

Marketing in het tijdperk van AI: drie richtlijnen voor verantwoordelijke AI

Om AI op een verantwoorde manier te kunnen doen zijn richtlijnen nodig. In dit artikel zetten wij drie cruciale richtlijnen op een rij.

Artificial Intelligence

Gmail en Yahoo stellen aangescherpte eisen aan bulkverzenders

Om spam tegen te gaan stellen een aantal grote e-mailproviders nieuwe eisen. Wat zijn die en hoe voorkom je dat je mails in de spam belanden?

E-mailmarketing

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist ingrijpend gaat veranderen? Welke trends mag je niet missen?

Marketing

Podcast Shaping the Future: privacy is een kans, niet een risico

Volgens DDMA moeten we privacy niet zien als een belemmering, maar als een kans om data op een verantwoorde en toekomstbestendige manier toe te passen.

Privacy

Tim Wilson over analytics: ‘We moeten het zoeken naar een “objectieve waarheid” vermijden’

Tim Wilson is een analyticsveteraan met ervaring bij vele grote bedrijven in verschillende sectoren. Hij geeft zijn visie voor de toekomst van analytics.

Analytics

De impact van ‘purpose-driven’ op de marketingwereld

De ‘waarom’-vraag ontpopt zich binnen de marketingwereld steeds meer als de belangrijkste vraag die organisaties zichzelf stellen.

Strategy