Meer Artikelen

Het selectieproces van een nieuwe marketingtechnologie: vergelijken, testen en kiezen

Voor het maken van de juiste keuze voor een nieuw applicatie, van e-mailmarketing en datamanagement tot social advertising, is een serieus selectieproces vereist.

Online marketing

Zo richt je je organisatie in voor het succesvol personaliseren via een centraal klantbeeld

De manier waarop een organisatie is ingericht, is onmisbaar om echt succesvol te zijn met een centraal klantbeeld.

Customer Service

De ideale technologie-architectuur voor een centraal klantbeeld

Technologische oplossingsrichtingen dagen bij aan het inrichten van een centraal klantbeeld.

Customer Service

De optimale inrichting van data voor een centraal klantbeeld

Het doel van het hebben van een centraal klantbeeld is dat je de klant op het juiste moment zo goed mogelijk wil bedienen met relevante producten of diensten voor sales of service.

Customer Service

Zo realiseer je een centraal klantbeeld als fundament voor klantgericht communiceren

Voor een klantgerichte datagedreven dienstverlening is het essentieel om de klant zo goed mogelijk te kennen en te begrijpen. Veel organisaties hebben hier moeite mee.

Customer Service

Zo kies je in vijf strategische stappen de beste marketingtechnologie 

Het kiezen van een nieuwe marketingtechnologie vraagt dan ook om een goed doordacht en uitgevoerd selectieproces. Waar begin je?

Online marketing

Full funnel marketing – zo gaan branding en performance succesvol hand in hand

De marketingwereld ziet er compleet anders uit dan tien jaar geleden. Naast branding is het belang van performance enorm toegenomen en het aantal kanalen is flink gegroeid. Dit zorgt voor verschillende uitdagingen.

Online marketing

Cindy Krum (MobileMoxie): ‘Marketeers moeten vaker naar hun telefoons kijken’

Tijdens Friends of Search op 4 februari verschijnt ook Cindy Krum van MobileMoxie op het podium.

Search

Brad Geddes (AdAlysis): ‘ De ontwikkeling van Google Ads sinds 2000 is enorm’

Brad Geddes is co-founder van AdAlysis, een PPC recommendation engine. Hij is actief in PPC sinds 1998, schreef het boek Advanced Google Adwords

Search

Martin Röttgerding (Bloofusion): ‘Slimme oplossingen zijn gericht op mensen die niet over de middelen beschikken.’

Martin Röttgerding (Head of SEA bij online marketingbureau Bloofusion) presenteert zijn nieuwste oplossingen op Friends of Search op 4 en 5 februari.

Search

Martin Splitt (Google): ‘Het is goed om JavaScript te kennen en te begrijpen’

tijdens de laatste editie van Friends of Search vertelde Martin Splitt over de kracht van JS en hoe ver Google is in het begrijpen, weergeven en correct indexeren van JS.

Programmatic

Online beïnvloeding: dit mag wel en niet volgens de ACM

Waar ligt de grens tussen beïnvloeding en misleiding? Voor organisaties is dit soms lastig te beoordelen.

Legal

ACM scherpt toezicht online beïnvloeding aan

Het is voor organisaties soms lastig te beoordelen waar de grens ligt tussen effectief ‘nudgen’ en onethische of zelfs illegale handelspraktijken.

Online advertising

Dit zijn de gevolgen van ITP en ETP voor measurement, analytics en attributie

Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) […]

Data

Onderzoek: Bedrijven doen minder e-mailcampagnes

De DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 laat zien dat bedrijven gemiddeld twintig procent minder e-mailcampagnes hebben verstuurd. Ondanks de invoering van de AVG blijven de gemiddelde open ratio’s gelijk en zijn CTR en CTO zelfs wat gestegen.

E-mailmarketing