Instagram test reclame voor Stories van bedrijven
Instagram was al strategisch belangrijk voor Facebook, maar nu moet het ook meer financieel gaan bijdragen aan de resultaten. Het bedrijf test een nieuwe vorm van reclame voor bedrijven op Instagram.
Instagram was al strategisch belangrijk voor Facebook, maar nu moet het ook meer financieel gaan bijdragen aan de resultaten. Het bedrijf test een nieuwe vorm van reclame voor bedrijven op Instagram.
Amerikaanse tieners haken af bij profielensite Facebook. Slechts vijf procent noemt het zijn favoriete sociale platform. Van de vijftienjarigen logt 28 procent maandelijks nog wel eens in.
De Ierse toezichthouder op databescherming begint een onderzoek om te zien of Facebook zich aan de nieuwe privacywet houdt. Reden voor het onderzoek: het weglekken van 50 miljoen inloggegevens.
Facebook lanceert zijn eigen videoplatform Watch ergens in de komende weken in de Benelux. Ook het bijbehorende reclameplatform Ad Break wordt internationaal uitgerold.
Facebook mag voor 200 miljoen pond van 2019 tot en met 2022 jaarlijks 380 voetbalwedstrijden uit de Engelse Eredivise live gaan uitzenden. In zuid-oost Azië.
Reclame zit al anderhalf jaar in Facebook Messenger, maar het bedrijf erachter gaat nog een stap verder: het gaat automatisch reclamevideo’s afspelen rondom de persoonlijke chats.
Met een druk op knop alle reclameberichten tonen op en van een Pagina. Dat wordt over enkele dagen mogelijk op Facebook.
Mark Zuckerberg getuigt vandaag voor het Europees Parlement. Hij zal uitleg geven over hoe Facebook omgaat met data van gebruikers. Jurist en privacy expert Stefan Kulk (Rechtgeleerdheid) en data-specialist Sander Prins (Utrecht Data School) van de Universiteit Utrecht hopen dat er dit keer echt kritische vragen worden gesteld.
Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.
Gebruikers van Facebook zullen zich niet kunnen onttrekken aan adverteerders die hun dataprofielen exploiteren. Zo’n optie zou iets zijn waar gebruikers voor moeten betalen, zegt operationeel directeur Sheryl Sandberg.
Facebook neemt verdere maatregelen om eventueel misbruik van data te voorkomen. Zo kunnen adverteerders bij het gericht benaderen van bezoekers geen datasets meer van derden inzetten.
De beurswaarde van Facebook krijgt een flinke klap: ruim veertig miljard dollar om precies te zijn. Een schandaal over het misbruik van persoonsgegevens van tientallen miljoenen gebruikers ligt eraan ten grondslag.
Facebook is een incubator gestart in zijn nieuwe hoofdkwartier in Londen. LDN_LAB werd al in december aangekondigd en zal gedurende twaalf weken vooral Britse startups begeleiden.
Facebook ziet vooral een aanwas onder 55-plussers. Jongere gebruikers haken nog sneller af dan in het verleden. Dat stelt marktonderzoeker eMarketer.
Het gebruik van persoonsgegevens voor advertentiedoeleinden door Facebook is illegaal. Dat heeft een regionale rechtbank in Berlijn vandaag bepaald. Daarmee heeft de Duitse Consumentenbond die de zaak had aangespannen een overwinning behaald.