More artikelen

Iedere derde Nederlander shopt over de grens

Een op de drie Nederlanders heeft afgelopen kwartaal iets gekocht bij een buitenlandse webwinkel. Dat is dertig procent meer dan vorig jaar en een teken dat internationaal webwinkelen groeit.

E-commerce

‘Merkadverteerders omarmen programmatic buying’

Merkadverteerders stellen steeds grotere budgetten beschikbaar om via programmatic online reclameruimte te kopen. Nederland en Scandinavië zijn met geautomatiseerde reclame-inkoop internationaal de voorlopers, aldus een onderzoek van Forrester Research.

Forrester: ‘Facebook is geen sociale klantrelatie’

De dominantie van Facebook en Twitter in social marketing is voorbij, stelt marktonderzoeker Forrester. Het raadt bedrijven aan zich meer te richten op specialistische sociale omgevingen en, niet te onderschatten, de eigen mediakanalen.

Facebook

Europese e-commerce feestmaand naar 35 miljard euro

Webwinkels in Europa zetten in de feestmaanden november en december voor 35 miljoen euro aan handel om, 23 procent van de totale retailomzet in die periode.

E-commerce

Forrester: Mobiel nog steeds strategisch onderschat

Een nieuw rapport van Forrester Research zegt dat marketing managers in Europa en Amerika het mobiele kanaal nog steeds onderschatten en verkeerd inzetten. Velen zijn nog bezig met doelloos apps bouwen, terwijl CRM-integraties belangrijker zijn.

Customer Experience

Europese online display markt groeit 10 procent

De Europese reclamebestedingen aan online display groeien tot 2019 met gemiddeld tien procent per jaar tot 12 miljard euro.

Marketing

CRM en analytics hoog op directieagenda’s

Bedrijven willen hun websites nauwer vervlechten met social media en CRM-systemen. Dat duidt erop, dat ze meer van hun klanten willen leren om hen gerichter te kunnen bedienen.

Dialogue Marketing

Forrester lijft concurrent Jupiter in

Forrester Research heeft JupiterResearch overgenomen van MCG Capital voor de overnamesom van 23 miljoen dollar. Jupiter wordt ondergebracht bij de divisie Marketing en Strategie.

Helft Europeanen laat sociale netwerken links liggen

Meer dan de helft van de Europese internetgebruikers heeft niets op met profielensites als Hyves en Facebook, weblogs en fotoboekdiensten. Nederlandse gebruikers van ‘sociale webdiensten’ blijken wel de meest creatieve onder de Europeanen. Forrester waarschuwt voor overschatting van sociale technologieën.

“Geen toekomst voor betaalde videodownloads”

Sites die tegen betaling speelfilms en tv shows aanbieden zoals Apple’s iTunes zullen gaandeweg marktaandeel verliezen aan gratis video downloads ondersteund door advertenties. Dat voorspelt Forrester Research in een zojuist verschenen studie.

34 miljoen euro aan zoekmachinemarketing in 2004

Nederlandse adverteerders gaven vorig jaar 34 miljoen euro uit aan zoekmachinemarketing. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research in opdracht van Value4Money (V4M). Forrester denkt dat de uitgaven daarvoor in 2005 naar 59 miljoen euro zullen groeien en verwacht een verdriedubbeling naar 100 miljoen euro over drie jaar. De groei moet vooral uit het midden- en kleinbedrijf komen.

Online bestedingen eind dit jaar: 584 miljoen euro

Nederlanders zullen eind dit jaar voor 584 miljoen euro online kopen. Dit zegt Forrester Research. Het onderzoeksbureau verwacht dat de online omzet in Europa op 13 miljard euro zal uitkomen, tegenover 10 miljard euro omzet in de Verenigde Staten.

Vrouw drijvende kracht achter e-commerce in de VS

Net als in het echte leven bepalen vrouwen ook op internet in toenemende mate wat er gekocht wordt. Volgens onderzoek van Forrester Research was 52 procent van de shoppende consumenten op internet vorig jaar vrouw. 18,9 miljoen vrouwen kochten vorig jaar wat via internet in de VS.

Forrester: snelle groei e-commerce in VS

Dit jaar zal voor 144 miljard euro online verkocht worden in de Verenigde Staten. Dat voorspelt Forrester. Daarmee wordt het vorige record van meer dan 100 miljard in 2003 ruimschoots overtroffen.

IT-manager VS bereid meer te besteden

Amerikaanse it-managers verwachten in totaal 2,4 procent mer te besteden aan hard- en software in 2004, Dat blijkt uit onderzoeksgegevens van Forrester. Zes maanden geleden werd nog van een stijging van de it-uitgaven met 1.7 procent uitgegaan.