More artikelen

Forrester: RFID project Wal-Mart te duur

Marktonderzoeker Forrester zegt dat leveranciers van Wal-Mart tot 9 miljoen dollar per jaar moeten investeren om deel te kunnen nemen aan het ambitieuze RFID programma dat het Amerikaanse warenhuis is opgestart.

Forrester tempert “hype” rond offshore

Het verplaatsen van it-activiteiten naar landen met lage lonen neemt niet zo'n vaart. Dit zegt Forrester Research na onderzoek onder de Fortune 1000 bedrijven. Slechts 5 procent heeft zich er volledig op gestort, het merendeel neemt nog een afwachtende houding aan.

“Europese online reclamemarkt groeit met 12 procent”

De Europese markt voor online reclame zal de komende vijf jaar met gemiddeld 12 procent groeien. In 2008 heeft de markt een waarde van 1,4 miljard euro. Dit zegt Forrester Research.

’57 procent groei in it-services’

De markt voor it-services in Europa zal in de periode tot 2008 groeien met 57 procent. Dit zegt Forrester Research. Europa blijft daarmee achter bij de Verenigde Staten.

Forrester: Online omzet met kerst 448 miljoen euro

Nederlanders kopen de komende kerstperiode voor 448 miljoen euro via internet. Dit zegt Forrester Research. De omzet in geheel Europa gedurende deze kerstperiode zal 9 miljard euro bedragen en nadert daarmee de online omzet in de Verenigde Staten.

Eenvijfde Europeanen bankiert online

Twintig procent van de Europeanen bankiert momenteel online, een aantal dat de komende vier jaar zal verdubbelen. Nederland telt eind dit jaar 4,9 miljoen internetters die online bankieren. Dit zegt Forrester Research, dat daarmee recente cijfers van Rabobank en SNS Bank onderschrijft.

Advertenties blokkeren steeds populairder

Software waarmee online advertenties kunnen worden geblokkeerd is bezig aan een grote opmars, zo meldt Forrester Research. Inmiddels maakt veertien procent van de Noord-Amerikanen hiervan gebruik. Een jaar terug was dat nog maar 1 procent.

“Instant Messaging vooral kostenpost voor service providers”

Instant Messaging, dat razendsnel oprukt onder consumenten en bedrijven, is voor service providers als AOL en MSN voorlopig vooral een kostenpost, zo stelt Forrester Research. Dat kan echter veranderen wanneer IM-interoperabiliteit doorzet en service providers unieke IM-content gaan bieden.

Forrester: retailers motor voor invoering RFID-tags

Retailers zullen de motor zijn voor de invoering van RFID-tags. Voor retailers, in tegenstelling tot fabrikanten, zijn de RFID-investeringen eenmalig, maar de ROI direct duidelijk. Dat stelt Forrester Research.

“Coördinatie operators en telefoonproducenten moet beter”

De coördinatie tussen operators en producenten van mobiele telefoons moet veel beter. Anders verkleint de kans dat consumenten nieuwe diensten gebruiken en worden de verliezen op investeringen snel groter. Bij UMTS dreigt dit opnieuw te gebeuren. Dat zegt Forrester-analiste Michelle de Lussanet tegenover Emerce.

Fanatieke gamers kijken meer tv

Hoe meer uren iemand computerspelletjes speelt, des te langer kijkt hij tv. Daarbij willen fanatieke gamers meer features op hun tv dan de rest, wat hen het ideale publiek maakt voor interactieve tv. Dat stelt Forrester Research in een onderzoek onder Amerikaanse consumenten.

Optimisme over online kerstverkopen

Ondanks de economische recessie zijn online winkels optimistisch over de kerstverkopen. De eerste indicaties zijn dat Europa het beter gaat doen dan de Verenigde Staten. Onderzoeker Forrester verwacht een omzet van 7,6 miljard euro, tegen 4 miljard vorig jaar. In totaal zou dit jaar 30 miljard euro zijn uitgegeven, een verdubbeling ten opzichte van het jaar 2001.

Meer macht voor kabelbedrijven door on-demand tv

On-demand televisie, zoals video-on-demand en personal videorecorders, zal de kabelmaatschappijen veel meer macht en inkomsten geven en de tv-stations als verliezer achterlaten. Inkomsten uit traditionele tv-advertenties zullen in 2007 met 7 miljard dollar zijn gedaald. Dat stelt Forrester Research in een analyse van de Amerikaanse markt.

“Consument wil vooral betalen voor audio en video”

Consumenten zijn van alle betaalde content het meest geneigd te betalen voor audio en video, gevolgd door financiële activiteiten en het publiceren van eigen sites. Zij houden echter de hand op de knip als het gaat om algemene en gespecialiseerde content. zoals nieuwssites. Dat stelt Forrester Research na uitgebreid onderzoek.

IAB ziet niets in dubbele opt-in

Brancheorganisatie IAB ziet niets in het idee van Forrester om met een gedragscode te komen waarbij een dubbele opt-in-regeling centraal staat. Het onderzoeksbureau meent dat marketeers dit zelf moeten promoten om hun reputatie en ROI verder te verbeteren. Een dergelijk code gaat verder dan de zachte opt-in-regeling die het Europees Parlement deze zomer aannam.