More artikelen

Breedband Azië: lage prijzen door conglomeraten

De lage prijzen voor breedband-internet in Azië worden mede mogelijk gemaakt doordat de aanbieders ervan conglomeraten zijn. Die beschikken over andere inkomstenstromen naast die uit breedband, zoals die van tablet-pc's of 'connected devices', die toenemen met de groei van breedband. Dat stelt Forrester Research in een nieuw onderzoek.

Bedrijven vaak onwetend over kosten beveiligingsincidenten

Tweederde van de bedrijven weet niet hoeveel ze precies verliezen door beveiligingsincidenten op IT-gebied. Dat stelt Forrester Research. Het onderzoeksbureau verwacht dat dit uiteindelijk gaat veranderen en voorziet daarmee een grote bloei voor security providers (MSSP's), zodat bedrijven de kosten en ROI van beveiliging beter in de hand kunnen houden.

Forrester: online landschap Europa wordt volwassen

Het online landschap van Europa wordt volwassen. Het aantal pc's en mobieltjes groeit niet, maar het aantal consumenten dat online is neemt toe. Door gewenning aan internet wordt ook webwinkelen populairder, aldus Forrester. Zweden ligt op al deze gebieden voor op de rest, Nederland bevindt zich meestal in de top-drie.

Amerikaanse IT-uitgaven trekken weer aan

De IT-uitgaven in de VS trekken weer aan, zo wordt gesteld in onderzoek van Forrester Research. Vooral middelgrote bedrijven zijn van plan hun budgetten te verhogen. Veel uitgaven zullen gaan naar server en netwerk-hardware. In juni bleek dat in Nederland de verbetering wat langer op zich laat wachten.

“Europese online b-to-b handel: 2,2 biljoen in 2006”

De Europese online b-to-b handel, nu nog goed voor een gezamenlijke omzet van ruim 195 miljard euro, zal in 2006 2,2 biljoen euro waard zijn. Dan verloopt meer dan eenvijfde van alle b-to-b handel online, zo voorspelt Forrester Research. Zweden en Denemarken en de sectoren elektronische onderdelen en chemie lopen voorop.

Herstel en bescheiden groei voor CRM-markt verwacht

De komende vijf jaar zal de kwakkelende markt voor Customer Relationship Management zich herstellen, zo voorziet Forrester Research. Na een afname met meer dan twee miljard dollar in 2002, groeit de CRM-markt tot 2007 jaarlijks met meer dan elf procent. Die wordt gedomineerd door service-bedrijven en outsourcers en kent marketing automation als snelste groeier.

Visa marktleider in online betalingen VS

Verreweg de meeste Amerikanen betalen online met een Visa-creditcard, ver daarachter komen MasterCard en Discover. Dat blijkt uit een onderzoek van Forrester Research. Iets minder dan 80 procent van alle Amerikanen gebruikt op internet meer dan één creditcard.

“Privacybeleid belangrijkste factor bij keuze retail-site”

Het privacybeleid is voor de meeste mensen die geregeld online winkelen de belangrijkste factor bij de keuze van een retail-site. Zaken als een aanbeveling door een vriend en de look and feel van een site blijken veel minder te tellen. Dat stelt Forrester Research in een recent onderzoek.

Opvallende winstgroei door mobiel internet Korea

De grootste mobiele operator van Zuid-Korea, SK Telecom, heeft zijn winst in de eerste helft van dit jaar bijna weten te verdubbelen. Het wist door internet en data-services meer omzet per gebruiker te behalen. Een van de lessen van Korea voor Nederland, aldus Forrester, is mobiel internet niet te veel als technologie, maar als 'fun' te verkopen.

“Innovatie kennismanagement door IM en weblog”

Instant Messaging, interne weblogs en de nieuwste zoektechnieken geven een nieuwe impuls aan kennismanagement. Dat stelt een onderzoek van Forrester Research. "Instant messaging is veel meer dan een chatroom-trend voor tieners."

Forrester: interactieve diensten sleutel tot succes mobiel internet

Mobiel internet kan een succes worden door het ontwikkelen van interactieve diensten. De praktijk leert dat de consument daar voor wil betalen. Alleen een lagere prijs, een goed netwerk en mooie toestellen zijn niet voldoende. Dat meent analiste Michelle de Lussanet van Forrester.

Nederlander loopt niet warm voor mobiele datadiensten

Nederlanders zijn moeilijk te porren voor mobiele internetdiensten. Dat stelde onderzoeksbureau Forrester donderdag tijdens de presentatie 'The Mobile Evolution' in Amsterdam. Waar twaalf procent van de Europeanen met mobiele telefoon deze voor e-mail gebruikt, is dat in Nederland nog niet eens de helft daarvan. Ook op het gebied van SMS-verkeer loopt Nederland achter bij andere Europese landen. Alleen Frankrijk doet het volgens Forrester nog slechter.

Forrester: slechts enkele marktplaatsen op goede spoor

Het gaat niet goed met Europese internet-marktplaatsen. Daarom zullen ze de stap moeten maken naar meer data-uitwisseling en xRM-applicaties; verlieslijdende ASP-modellen hebben afgedaan. Dat zegt Forrester in een omvangrijk onderzoek naar grote Europese e-marktplaatsen. Daaruit bleek dat bijna negentig procent nog steeds verliesgevend is, terwijl velen ook dit jaar nog geen break-even zullen bereiken.

Britse webvertising-markt groeit explosief

De online advertentiemarkt in Groot-Brittanië vertoonde het afgelopen jaar een opmerkelijke groei. Terwijl de advertentiemarkt over de hele breedte terugliep, steeg de verkoop van online advertenties met bijna dertig procent. Dat staat in schril contrast met de neergang van vijftien procent die Amerika in hetzelfde jaar noteerde.

Inkoop via internet steeds populairder

Steeds meer Amerikaanse bedrijven maken voor hun inkoop gebruik van e-marktplaatsen en veilingsites. Dat blijkt uit onderzoek van het Institute for Supply Management (ISM) en Forrester Research.