More artikelen

KLM stuurt groepsberichten WhatsApp aan familie reizigers

Familie en vrienden van KLM-reizigers kunnen vanaf nu groepsberichten ontvangen op het moment dat een vliegtuig vertrekt, aankomt of verlaat […]

Travel

KLM start podcast voor internationale brand awareness

KLM is begonnen met een uitgedokterde podcastreeks om vooral op de buitenlandse markt zijn merkbekendheid te vergroten. In de podcasts vertellen reizigers over gebeurtenissen die hun leven op zijn kop hebben gezet.

Travel

KLM’s care tag ontzorgt toerist

Om de passagier ook buiten het vliegveld te vergezellen heeft KLM een audio-tag ontwikkeld, die het verblijf van toeristen in Amsterdam makkelijker moet maken. Zo vertelt de ‘care tag’ op basis van gps waar je fietsen kunt huren en dat je niet mag barbecueën in het Vondelpark.

Customer Engagement

Heffing KLM maakt ticket op vergelijkingssite 11 euro duurder

Reizigers met KLM en Air France die hun ticket bij een prijsvergelijker boeken, zijn per april 2018 elf euro duurder uit voor een enkeltje. British Airways en Lufthansa doen dat al en proberen meer verkeer naar hun eigen verkoopkanalen te sturen.

Travel

KLM laat klanten betalen via WeChat Pay

Chinese klanten kunnen vanaf nu tickets online kopen bij KLM en deze direct afrekenen met WeChat Pay op hun mobieltje. Dat is in China zo normaal als betalen met een bankpasje is in Nederland.

Payment

Tjalling Smit weg bij KLM

Tjalling Smit, senior vicepresident Digital van Air France-KLM, stapt over naar de Nederlandse Spoorwegen. Met ingang van 1 april a.s. is hij als directeur Commerce & Development lid van de directie van NS.

Travel

SkyLights maakt nieuwe VR-bril voor in het vliegtuig

Het Franse bedrijf SkyLights heeft een nieuwe virtual reality-bril gemaakt die is bedoeld voor vliegtuigpassagiers. Onder meer KLM en Air France hebben de set getest bij wijze van in-flight entertainment.

Travel

Weflock regelt sociale contacten voor frequente reiziger

De nieuwe Brits-Nederlandse start-up Weflock wil vliegtuigpassagiers met elkaar in contact brengen. De bedoeling is om de reis hierdoor prettiger en productiever te maken of in de woorden van Weflock: ‘om vluchtervaringen te optimaliseren’.

Travel

Mirabeau focust op airlines, tekent Air France

Adjan Kodde van Mirabeau vertelt tijdens Cannes Lions over de focus van Mirabeau op airlines: “We merken dat we met onze klanten KLM en Transavia in een heel competitief speeldveld zitten in Europa. Dat zorgt ervoor dat ons werk wel gezien wordt.” Recent koos China Southern Airlines voor Mirabeau en zojuist werd de vierde airline bekend: Air France.

Digital Agencies

KLM publiceert nieuwe, persoonlijke app

KLM brengt volgende maand een nieuwe mobiele app uit die nauwer aansluit op de beleving van de passagiers dan nu. De app werkt met een hele set API’s, die mogelijk volgend jaar al voor derden beschikbaar worden.

Customer Service

KLM: 25 miljoen omzet via social media

De socialmediamedewerkers van KLM realiseren per persoon voor circa 150.000 euro per persoon aan omzet, een totaal op jaarbasis van ruim twintig miljoen euro.

Customer Experience

KLM motiveert medewerkers met webapp

De doorgroeimogelijkheden zijn voor het personeel van KLM de afgelopen tijd beperkter geworden. Om het personeel gemotiveerd te houden en te enthousiasmeren in hun huidige functie is een app ontwikkeld, de KLM Talent Scan.

Recruitment

Tjalling Smit nieuwe e-commerceman bij KLM

Tjalling Smit volgt Martijn van der Zee op als eindverantwoordelijke voor de e-commerceactiviteiten van KLM.

Travel

‘Social commerce wordt steeds normaler’

Evenals vorig jaar publiceren we in het juninummer de toplijst met de meest innovatieve e-commerceprofessional van ons land. Dit jaar is de koppositie voor Martijn van der Zee (42), SVP E-commerce van Air France-KLM. “De klant is al veel verder dan de meeste bedrijven denken.”

Travel

KLM opent eigen affiliatenetwerk

KLM staakt de samenwerking met Affilinet en opent een eigen affiliatenetwerk. De luchtvaartmaatschappij krijgt hierdoor wereldwijd meer controle over zijn indirecte verkoopkanalen en inzage in de resultaten.

E-commerce