Ruime verdubbeling aantal klanten IPTV bij KPN
Het aantal klanten voor interactieve televisie is bij KPN ruim verdubbeld tot 416.000. Bij Digitenne krimpt het klantenbestand. KPN claimt een marktaandeel op de digitale tv-markt van zestien procent.
Het aantal klanten voor interactieve televisie is bij KPN ruim verdubbeld tot 416.000. Bij Digitenne krimpt het klantenbestand. KPN claimt een marktaandeel op de digitale tv-markt van zestien procent.
Meer dan vijftig procent van de 3,2 miljoen abonnees van KPN heeft een abonnement op mobiel internet.
De duurste bundel kost 150 euro per maand en biedt maximaal twee gigabyte dataverkeer. Iedere megabyte daarboven kost tien cent. “KPN zal niet slechter worden van deze nieuwe abonnementen”, aldus analist Ed Achterberg van Telecompaper.
KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 hebben wellicht meer informatie tot zich genomen van het internetgebruik van de klant dan nodig zou zijn. Het is een voorzichtige formulering van OPTA, die het bijbehorende onderzoek naar het CPB doorspeelt voor een vervolg.
KPN en de banken willen haast maken met de introductie van mobiel betalen. Volgens Peter Van Leeuwen, strategy en business development manager voor KPN, zal reeds in het tweede kwartaal van 2012 landelijk worden begonnen met de uitrol van NFC-chips die mobiel betalen mogelijk moeten maken.
De aanbieders van Video on Demand, de dienst waarmee consumenten zelf direct films en series kunnen bekijken, rekenen dit jaar op een groei van 35 procent van het aantal aangevraagde programma’s (‘streams’) tot een totaal van 135 miljoen. Dat maakten zij gisteren bekend op een persconferentie van de Stichting Video on Demand.
Vodafone Nederland heeft er bij minister Verhagen op aangedrongen om providers geen grote beperkingen op te leggen. In navolging van KPN wil ook Vodafone het gebruik van mobiele applicaties apart tariferen. Dat vertelde Jens Schulte-Bockum, CEO van Vodafone Nederland, gisteren op het congres The App Effect in Bussum.
‘KPN in zee met Kim Holland’ kopte De Telegraaf de afgelopen dagen. Via Digitenne – volledig eigendom van onze koninklijke telco en belangrijk onderdeel van KPN’s ‘triple play’-strategie – mag iedereen zomaar gratis naar de boezem van Kim kijken. Dat voorspelt niet veel goeds. Uit ervaring weet ik dat grote concerns zich uitsluitend tot porno verlagen als de nood hoog is.
Klanten van KPN en Hi kunnen vanaf 1 juli overzichtelijke, ruime bundels kopen om elders in Europa mobiel te internetten.
KPN-merk Hi is het grootste Nederlandse merk op Facebook nadat het Pathé deze week passeerde.
Negen van de tien klanten van Hi met een smartphone, 85 procent, gebruikt Whatsapp. Een jaar geleden was dat nul procent. Consumenten gaan vast en mobiel internet significant anders gebruiken. KPN past zijn strategie tot 2015 daar op aan.
[analyse] Kan het gekker? Het kleine kabelbedrijf Caiway lijkt KPN in huis te hebben gehaald om zich te weren tegen datzelfde KPN, dat zich juist op glasvezel aan het concentreren was.
KPN neemt het klantenbestand van kabelprovider Caiway over van het management en Rabo Bouwfonds.
Het aantal huishoudens dat via KPN televisie kijkt steeg afgelopen jaar met 22 procent tot 1,2 miljoen. De winst zit vooral bij Interactieve TV, aangezien Digitenne klanten begint te verliezen.
Mobiele applicaties als Whatsapp en Blackberry Messaging pikken een verrassend groot deel van KPN’s kwartaalomzet af. De sms-omzet daalde in een jaar met 10 procent. Daarnaast gaan consumenten minder vaak over hun belbundel heen door de opkomst van digitale communicatiediensten.