More artikelen

Inhouse is de trend, maar moet je dat ook (altijd) willen?

Dit zijn de overwegingen om al dan niet afhankelijk te worden van de Bol.com’s of Amazons van deze wereld.

Marketplaces

‘Ruim de helft van de bedrijven geregeld overweldigd door data-overload’

De groeiende rol van data zorgt in het bedrijfsleven voor een opmerkelijke spagaat. Iedereen begrijpt het belang ervan, tegelijkertijd is men overweldigd door de hoeveelheid

Data

Dit zijn de experience economy prioriteiten van CMO’s in 2020

Voor veel bedrijven is de term ‘experience economy’ een abstractie of zelf een metafoor. Inmiddels is de experience economy meer dan een buzzword. Het is in ieder geval zeer nuttig in het beschrijven van de machtsverschuiving van het merk naar de klant. Echter is het voor veel bedrijven al een realiteit en daarin gaan er sommige verder en sneller dan de rest. Zij stemmen hun investeringen, processen en mensen af op de ultieme klantervaring. Lees in dit trendrapport waar de prioriteiten van CMO’s in 2020 liggen op het gebied van experience economy.

B2B Digital

Onderzoek: Zo word je een leider in datamanagement

Oracle heeft onderzoek gedaan naar hoe je een dataleider wordt. Dit onderzoek is gebaseerd op een wereldwijde survey onder executives vanuit verschillende bedrijven. Lees welke drie stappen er nodig zijn in je reis naar het worden van een dataleider.

B2B Digital

Kansen van conversational commerce nog niet voor alle marketeers helder

Conversational commerce gaat in de toekomst een steeds grotere rol spelen in klantenservice én in sales, zo bleek tijdens Emerce Engage.

Strategy

Ook de B2B klant wil maar één ding: meer tijd

In de consumentenmarkt eist de klant een snelle en naadloze ervaring en blijft je in ruil daarvoor trouw. Waarom doen we dit nog niet in B2B?

Customer Experience

De tegenstrijdigheden van customer experience

82 procent van de consumenten is teleurgesteld in de ervaringen die merken hen bieden blijkt uit een nieuwe studie uitgevoerd door Oracle in samenwerking met Jeanne Bliss, pionier op het gebied van klantervaring en oprichter van Customer Bliss. In de huidige wereldmarkt is een optimale customer experience van het grootste belang. Maar hoe bouw je een hechte klantrelatie op met baby boomers, Gen X, Gen Z en millennials? Lees het antwoord in dit onderzoeksrapport “De tegenstrijdigheden van customer experience”.

B2B Digital

Best practices voor een account based strategie

Het belang van een moderne account based strategie neemt toe. Inmiddels is elke B2B-marketeer bekend met het begrip “Account based marketing (ABM)” of is zelfs aan het kijken hoe dit te integreren is in hun marketingautomation-strategie. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een moderne account based marketing strategie.

B2B Digital

Oracle en Microsoft bundelen clouds

Oracle en Microsoft hebben een interconnectieafspraak gemaakt over hun wederzijdse cloudstacks.

Cloud

Onderzoek: Het data gedreven aspect van customer experience

“Het data gedreven aspect van CX is uitermate belangrijk. De meeste bedrijven kunnen de touchpoints van hun klanten niet verbinden. Ze hebben technologie nodig om hen te helpen alles bij elkaar te brengen en een geweldige klantervaring te creëren. ” aldus Don Peppers (Best-selling auteur en CX industry expert). Customer experience (CX) is in opkomst en groeit exponentieel, zowel als stand-alone discipline en als onderdeel van verschillende marketing-, sales- en klantenservice rollen. Hoe speel je in op deze ontwikkeling? Dit onderzoek gaat in op het data gedreven aspect van customer experience.

Customer Experience

Zo ontwikkel je een moderne B2B Commerce-strategie

Traditionele verkoopmethoden zoals telefonische verkoop (koud bellen) en het persoonlijk ontmoeten van prospects en leads zijn de belangrijkste verkoopkanalen van B2B-verkooporganisaties. Dit blijkt uit het onderzoek “The Next Generation of B2B Purchasing: Millennials, Marketplaces and Digital Buying Preferences” van Mirakl, Oracle en B2B Online. Dit onderzoek gaat in op de digitalisering van de B2B Commerce markt en biedt handvatten voor het ontwikkelen van een moderne B2B Commerce-strategie.

B2B Digital

‘Oracle betaalt 1,2 miljard dollar voor databroker’

Oracle blijkt meer dan 1,2 miljard dollar te te willen betalen voor datamarketingbedrijf Datalogix, waarvan de overname in december werd aangekondigd. Dat meldt The Wall Street Journal. De Amerikanen werken onder meer voor adverteerders Ford en Kraft en voor Facebook en Twitter.

Analytics

Larry Ellison weg als CEO bij Oracle

Larry Ellison, de flamboyante CEO van Oracle, legt zijn functie na bijna veertig jaar per direct neer en wordt vervangen door presidenten Mark Hurd en Safra Catz.

Marketing

Oracleclaim tegen Android van tafel, miljardenboete dus ook

Google maakt in Android geen inbreuk op patenten van Oracle. Dat oordeelt een Amerikaanse jury. De kans op een miljardenclaim van Oracle lijkt daarmee ook gevlogen.

Oracle neemt marketingspecialist over

Ook databasefabrikant Oracle heeft de marketingmarkt ontdekt. Het gaat Vitrue overnemen, leverancier van cloud-applicaties waarmee bedrijven hun sociale media kunnen beheren en campagnes kunnen opzetten.