More artikelen

Philips verkoopt Lifestyle Entertainment aan Gibson

Philips verkoopt zijn complete Lifestyle Entertainment divisie aan Gibson Brands Inc voor 135 miljoen dollar. Daarnaast verkrijgt Gibson een merklicentie voor zeven jaar.

Philips lanceert LED-navigatie voor supermarkten

Philips introduceert vandaag op de vakbeurs Euroshop in Düsseldorf een nieuwe indoor gps-oplossing die klanten via hun smartphone wijst op de meest efficiënte route naar producten op hun boodschappenlijst. Meest opvallend: Philips gebruikt LED-verlichting voor de navigatie.

Nederlandse Philips-onderzoeker naar Apples iWatch team

De Nederlander Roy J.E.M Raymann, het voormalige hoofd van het Philips slaaplab, is het iWatch-team van Apple komen versterken. Dat schrijft het Amerikaanse blog 9to5Mac.

Philips gelooft heilig in internet der dingen

CEO Frans van Houten van Philips ziet grote kansen voor de Internet of Things. Dat vertelde hij aan CNBC tijdens het World Economic Forum in Davos.

Philips start merkcampagne rond innovatie

Philips start vandaag een zogenoemde 360-graden campagne om zijn nieuwe merkpositionering ‘innovation and you’ breed bekendheid te geven bij het publiek. Het bedrijf wil de komende maanden de dialoog met de buitenwereld aan over de ‘onmisbare rol van innovatie voor een veranderende samenleving’. De campagne start vanavond met commercials op alle nationale televisiezenders en wordt daarna uitgebreid naar andere media en online kanalen.

Groot onderzoek naar effecten e-health

Verzekeraar Achmea en Philips zijn onder de noemer e-Vita een zorgveldbreed onderzoek gestart naar zorg op afstand voor mensen met de chronische aandoeningen diabetes en hartfalen. De initiatiefnemers spreken over één van de grootste onderzoeken naar de effecten van telezorg.

Health

Philips breekt verkoop Lifestyle Entertainment af

Audio, video en accessoires blijven voorlopig bij Philips. De voorgenomen verkoop aan het Japanse Funai is afgeblazen. Philips spreekt van contractbreuk.

The Facebook Conference 2013: een platform wordt volwassen

Afgelopen woensdag vond tijdens de Amsterdam eWeek de eerste editie van The Facebook Conference plaats. Op het podium deelden merken zoals KLM, Heineken, Philips, de ANWB en Hunkemöller en Facebook zelf hun kennis met de meer dan 230 bezoekers. Conclusie van de dag: het draait op Facebook vooral om de strijd tussen engagement versus bereik.

Social

Philips demonstreert Google Glass concept

Nadat in augustus een Amerikaanse chirurg een operatie met Google Glass live naar een collega en groep studenten heeft gestreamd, is het nu de beurt aan Philips en Accenture om een werkend testmodel voor de operatiekamer te demonstreren.

Cloudtelevisie belangrijke pijler van TPVision

Philips/TPVision zal meteen na de IFA een clouddienst lanceren voor zijn slimme televisies. Naast honderden tv zenders worden ook games en handige applicaties aangeboden. Drie vragen aan Albert Mombarg, hoofd Smart TV.

Philips goes totally app

Philips lijkt geen huishoudelijk apparaat meer uit te brengen zonder app. ‘Consumenten willen slimme gepersonaliseerde oplossingen,’ aldus Philips Consumer Lifestyle CEO Pieter Nota zojuist op de persconferentie in Berlijn.

Philips gaat met televisie in de cloud

Het Philips Smart TV-platform wordt uitgebreid met cloud-gebaseerde diensten. Daarmee betreedt het Nederlandse bedrijf de markt van over the top-diensten, oftewel televisie via internet.

Philips lichtinnovatie Hue krijgt nieuwe vriendjes

De tijd van saaie lampen bij Philips lijkt definitief voorbij. Philips breidt zijn lichtinnovatie Philips Hue vandaag uit met nieuwe toepassingen. En wederom zijn die te koop in de Apple Stores.

Philips gaat verdienen aan reclame op internet-tv’s

Philips gaat geld verdienen aan het exploiteren van reclameruimte op de portalen en apps van zijn ‘connected televisies’.

Online advertising

Philips leidt ambitieus e-health programma

Philips gaat een ambitieus EU-programma naar e-health leiden. De bevindingen moeten een succesvolle toepassing van dit soort diensten mogelijk maken om zo de zorg voor chronisch zieken te verbeteren en te besparen op zorgkosten. Er worden initiatieven in vijf verschillende Europese regio’s onderzocht. Het UMC Groningen is een van de partners.