NU.nl zet Usabilla in voor feedback lezers
NU.nl gaat de technologie van Usabilla inzetten om de feedback van zijn publiek te ontvangen, verwerken en analyseren.
NU.nl gaat de technologie van Usabilla inzetten om de feedback van zijn publiek te ontvangen, verwerken en analyseren.
NU.nl maakt bekend dat zijn dagelijkse nieuwspodcast, vijf maanden na de start, meer dan een miljoen keer is beluisterd.
De verkoop van Kieskeurig.nl in juni 2017 heeft bijgedragen aan de licht gedaalde jaaromzet van 436 miljoen euro van Sanoma Nederland. Ook de winstgevendheid, gecorrigeerd voor de verkoop van SBS, daalde ten opzichte van 2016 maar dat kwam door de gewijzigde pensioenregeling.
Het is vanaf deze week mogelijk om vanuit de app van NU.nl pushberichten te ontvangen bij groot sportnieuws of belangrijk nieuws in de regio. In eerste instantie geldt dat alleen voor Android, vanaf eind januari kan het ook op de iPhone of iPad.
“Het pure prijsvergelijken heeft zijn beste tijd gehad, mede door ons eigen succes en dat van Kieskeurig”, zegt de mede-oprichter van Beslist.nl Kees Verpalen.
Uitgeverij Sanoma verkoopt na bijna elf jaar zijn product- en prijsvergelijker Kieskeurig.nl. De kopende partij is Reshift, waar de voormalig Sanoma-directeur Paul Molenaar aan het roer staat.
Reclameruimte voor display-advertising bij Sanoma | SBS is nu ook beschikbaar via de internationale marktplaats AppNexus.
Sanoma heeft niet kunnen profiteren van de groei op de online reclamemarkt in Nederland en België in 2016. De uitgeverij noteerde hier een verkoopgroei van twee procent.
Kieskeurig.nl verbiedt sinds 1 januari 2017 dat er recensies op de site verschijnen waarvoor een webwinkel of fabrikant vergoedingen geven.
Amazon wil de wind uit de zeilen nemen van bol.com en Coolblue en adverteert daarom groot op NU.nl. Belangstellenden worden naar de Nederlandstalige versie van Amazon Duitsland gelokt met korting.
In een open brief aan de Europese Commissie roepen uitgevers op om de nieuwe cookiewet niet strenger te maken dan hij al is. Ze willen ook niet verplicht worden om lezers de optie te geven een abonnement af te sluiten. Vrijwel geen Nederlandse uitgever ondertekent de brief.
De online omzet van Sanoma in Nederland en België groeide in het derde kwartaal met 1,1 procent tot 71,4 miljoen euro. De Nederlandse markt als geheel groeide naar schatting rond de acht procent. Sanoma groeit langzamer dan de markt.
Uitgeverij Sanoma lanceert een nieuw advertentieprogramma waardoor zelfs de kleinste zakelijke adverteerder reclame kan kopen op de voorpagina van NU.nl.
Sanoma implementeert een nieuwe techniek waardoor het minder internetreclames gaat tonen. De reclames die wel worden getoond, zijn beter zichtbaar en geven betere resultaten.
Mobiele bureau aFrogleap gaat al het creatieve en designwerk voor NU.nl doen. Het eerste resultaat van die samenwerking is de lancering van de nieuwe app voor NUsport.