Meer Artikelen

Thuisbezorgd test nieuw verdienmodel

Thuisbezorgd.nl test een nieuw verdienmodel waarbij restaurants gaan betalen voor de positie van hun vermelding. Hoe meer ze betalen, hoe hogere ze in het overzicht of een subcategorie verschijnen.

Food

Takeaway.com krijgt PSD2-licentie van DNB

Moederbedrijf Takeaway.com van Thuisbezorgd.nl verwerft een licentie van De Nederlandsche Bank om op te treden als betaalinstelling.

PSD2

Takeaway.com bezorgde in 2017 zelf 1 miljoen orders

De eigen bezorgdienst van Takeaway.com, intern Scoober genaamd, bezorgde in 2017 bijna een miljoen orders voor aangesloten restaurants. Dat zijn doorgaans de wat luxere restaurants waar ook het gemiddelde bestelbedrag hoger ligt.

Food

Jitse Groen: Fusie met Delivery Hero niet uitgesloten

Oprichter en topman van Takeaway.com Jitse Groen sluit niet uit dat zijn bedrijf op enig moment zal fuseren met de internationale concurrent Delivery Hero. De gedachte daarachter is dat er per markt maar ruimte is voor één topspeler.

Duitsland

Europa ’slechtste’ markt voor Delivery Hero

De grootste concurrent van Takeaway.com, Delivery Hero uit Duitsland, laat in Europa de laagste groeicijfers zien. Andere continenten doen het beter.

Food

TripAdvisor integreert aanbod van Takeaway.com

Consumenten die het restaurantaanbod van TripAdvisor doorbladeren, het oude IENS, zien vanaf vandaag een knop ‘Bestel online’ en kunnen zo direct bij Thuisbezorgd.nl een order plaatsen.

Marketing

Takeaway.com verslaat groeicijfers Delivery Hero

De halfjaarcijfers van maaltijdbezorgers Takeaway.com en Delivery Hero laten zien dat het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl harder in Europa groeide.

Food

Stemgestuurd pizza bestellen bij Takeaway.com

Klanten van het Duitse zusje van Thuisbezorgd.nl kunnen met hun stem bestellingen plaatsen bij hun lokale thuisbezorger. Ze hebben enkel een Amazon Echo nodig, een ‘praat- en luisterpaaltje’ dat met internet is verbonden.

Duitsland

Takeaway lanceert nieuwe internationale campagne

Takeaway.com, in Nederland bekend onder de naam Thuisbezorgd.nl, begint op zijn vijf grootste markten een nieuwe merkbouwende campagne. Ook programmatic display wordt voor branding ingezet.

Campagnes

Beleggers positief over kwartaalbericht Takeaway.com

Het aandeel Takeaway.com steeg op opening van de beurs ruim vijf procent na bekendmaking van een handelsupdate van het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl. Ondanks de verliescijfers zijn beleggers enthousiast over het bedrijf.

Retail

Takeaway.com op 30 september naar de beurs

Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl gaat op vrijdag 30 september naar de beurs. De bandbreedte voor de prijs per aandeel ligt tussen de 20,50 en 26,50 euro.

Food

TakeAway.com winstgevend in 2016

TakeAway.com, het Nederlandse moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, verwacht het jaar 2016 wintsgevend af te sluiten. Oprichter Jitse Groen is terughoudend wat betreft het openen van filialen in nieuwe landen.

Retail

Thuisbezorgd.nl breidt uit met afhaalorders

Gebruikers van de app van Thuisbezorgd.nl kunnen vanaf nu ook eten bestellen om af te halen. Vijfduizend restaurants in Nederland ondersteunen deze optie.

E-commerce

Takeaway.com door overname nog groter in Duitsland

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, neemt zijn Duitse concurrent Lieferando over. Daardoor ontstaat een van de grootste partij op die markt.

Start-ups

74 miljoen investering in Thuisbezorgd.nl

Twee investeringsbedrijven steken 74 miljoen euro nieuw kapitaal in het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl. Het geld wordt gebruikt om te groeien in de landen waar het reeds actief is, vermoedelijk met overnames.

Start-ups