Thuisbezorgd test nieuw verdienmodel
Thuisbezorgd.nl test een nieuw verdienmodel waarbij restaurants gaan betalen voor de positie van hun vermelding. Hoe meer ze betalen, hoe hogere ze in het overzicht of een subcategorie verschijnen.
Thuisbezorgd.nl test een nieuw verdienmodel waarbij restaurants gaan betalen voor de positie van hun vermelding. Hoe meer ze betalen, hoe hogere ze in het overzicht of een subcategorie verschijnen.
Moederbedrijf Takeaway.com van Thuisbezorgd.nl verwerft een licentie van De Nederlandsche Bank om op te treden als betaalinstelling.
De eigen bezorgdienst van Takeaway.com, intern Scoober genaamd, bezorgde in 2017 bijna een miljoen orders voor aangesloten restaurants. Dat zijn doorgaans de wat luxere restaurants waar ook het gemiddelde bestelbedrag hoger ligt.
Oprichter en topman van Takeaway.com Jitse Groen sluit niet uit dat zijn bedrijf op enig moment zal fuseren met de internationale concurrent Delivery Hero. De gedachte daarachter is dat er per markt maar ruimte is voor één topspeler.
De grootste concurrent van Takeaway.com, Delivery Hero uit Duitsland, laat in Europa de laagste groeicijfers zien. Andere continenten doen het beter.
Consumenten die het restaurantaanbod van TripAdvisor doorbladeren, het oude IENS, zien vanaf vandaag een knop ‘Bestel online’ en kunnen zo direct bij Thuisbezorgd.nl een order plaatsen.
De halfjaarcijfers van maaltijdbezorgers Takeaway.com en Delivery Hero laten zien dat het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl harder in Europa groeide.
Klanten van het Duitse zusje van Thuisbezorgd.nl kunnen met hun stem bestellingen plaatsen bij hun lokale thuisbezorger. Ze hebben enkel een Amazon Echo nodig, een ‘praat- en luisterpaaltje’ dat met internet is verbonden.
Takeaway.com, in Nederland bekend onder de naam Thuisbezorgd.nl, begint op zijn vijf grootste markten een nieuwe merkbouwende campagne. Ook programmatic display wordt voor branding ingezet.
Het aandeel Takeaway.com steeg op opening van de beurs ruim vijf procent na bekendmaking van een handelsupdate van het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl. Ondanks de verliescijfers zijn beleggers enthousiast over het bedrijf.
Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl gaat op vrijdag 30 september naar de beurs. De bandbreedte voor de prijs per aandeel ligt tussen de 20,50 en 26,50 euro.
TakeAway.com, het Nederlandse moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, verwacht het jaar 2016 wintsgevend af te sluiten. Oprichter Jitse Groen is terughoudend wat betreft het openen van filialen in nieuwe landen.
Gebruikers van de app van Thuisbezorgd.nl kunnen vanaf nu ook eten bestellen om af te halen. Vijfduizend restaurants in Nederland ondersteunen deze optie.
Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, neemt zijn Duitse concurrent Lieferando over. Daardoor ontstaat een van de grootste partij op die markt.
Twee investeringsbedrijven steken 74 miljoen euro nieuw kapitaal in het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl. Het geld wordt gebruikt om te groeien in de landen waar het reeds actief is, vermoedelijk met overnames.